رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

اوقات شرعی

در صورت تایید نهایی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری :

شهرداری نمین هزینه حفاظت صارم السلطنه را می پردازد

حتی در عادی ترین اداره جات کشور نیز جابجایی از اتاقی به اتاق دیگر صورت جلسه انجام میگیرد و تحویل اموال میشود ، حال هویت و اصالت یک شهر جابجا شده و و مطمینا شاید زودتر و شاید هم در همان زمان پایان تاریخ اتمام کرونا برگردند ولی چرا به این سرعت و با یک صورتجلسه دست نویس؟

بهانه میراث برای جابجای آثار باستانی که عنوان شده بود به خاطر امنیت  درمواقع تعطیلی بعلت شرایط ویژه کرونا و نبود یگان حفاظت میباشد با همکاری اعضای پارلمان محلی و شهردار نمین با تامین هزینه از طرف شهرداری برای به خدمت گرفتن ۲ نفر نیرو در حال بررسی میباشد.

این اتفاق میتوانست قبل از جابجایی اشیا و آثار تاریخی صورت بگیرد و این همه استهلاک و دردسر نباشد ولی متولیان گردشگری استان و شهرستان بدون تصمیم گیری با مسئولان شهرستان و با دلیل اینکه این مورد طبق بخشنامه مرکزی انجام گرفته و نیازی به تعامل با سایر ارگان ها نبود و یک مورد درون سازمانی است هنوز جای ابهام برای اهالی منطقه میباشد.

حتی در عادی ترین اداره جات کشور نیز جابجایی از اتاقی به اتاق دیگر صورت جلسه انجام میگیرد و تحویل اموال میشود ، حال هویت و اصالت یک شهر جابجا شده و و مطمینا شاید زودتر و شاید هم در همان زمان پایان تاریخ اتمام کرونا برگردند ولی چرا به این سرعت و با یک صورتجلسه دست نویس؟

به گزارش پایگاه خبری ویلکیج ، به نقل از رئیس شورای شهر نمین عبادالله احمدیان : شورای شهر نمین طی جلسه با معاون میراث فرهنگی استان  و نماینده سازمان گردشگری شهرستان نمین با فرماندار و شهردار محترم نسبت به موضوع جابجایی اقلام موزه نمین به این نتیجه رسیدند که اگر بحث بر سر امنیت موزه و یگان حفاظت مجموعه میباشد شهرداری با همکاری شورای شهر نمین متقبل هزینه ۲ نفر به عنوان یگان حفاظت موزه را به عهده بگیرد.

 

احمدیان در ادامه به اهمیت موضوع جابجایی اقلام موزه و دغدغه مندی افکار عمومی و مردم با فرهنگ و هویت و جایگاه شهرستان نمین اشاره کرد و افزود : ما تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا این اقلام به جایگاه اصلی خود یعنی موزه قوام السلطنه برگردد و در این راه کوتاهی نخواهیم کرد و سعی ما بر این است که تمامی مسئولان نیز با ما دراین مسیر همراه باشند.

رییس شورای شهر نمین گفت : در جلسه حضور مهندس بدری  در پارلمان محلی این مورد نیز  یادآوری شد و ایشان نسبت به تصمیم شهردار و شورای شهر نظر مثبتی داشتند و موافق بودند که اگر مشکل بحث هزینه یگان حفاظت میباشد و شهردار متقبل این هزینه است این تصمیم را باید به فال نیک گرفت و این موضوع به زودی باید حل شود.

در ادامه احمدیان با اشاره به سفر مهندس صدیف بدری به نمین اظهار داشتند : نماینده مجلس یازدهم در این سفر کاری خبر از اختصاص ردیف اعتبار ملی مستقل برای ساماندهی شبکه فاضلاب شهر نمین که  به تصویب رسیده است دادند.

 

وی گفت : یکی از اولویت‌های توسعه شهرستان نمین توسعه شبکه فاضلاب این شهر بود که در سال ۱۳۹۹ موفق شدیم با درخواست و تعامل با مرکز استان و همکاری نمایندگان مجلس یازدهم ایجاد ردیف اعتباری ملی برای شهر نمین را مطالبه کنیم.

وی تاکید کرد: این پروژه تا اتمام حدود ۶۰ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت که تا پایان  سال ۱۳۹۹ بودجه آن مصوب و نام شهرستان  نمین در کنار نام اردبیل و سایر شهر های استان  دارای ردیف ملی اعتباری برای ساماندهی شبکه فاضلاب خواهد شد.

در ادامه احمدیان افزود : مسکن مهر شهرستان نمین که تا پیش از این از هیچ گونه خدمات شهری بهره مند نبودند در نشستی با اداره کل مسکن، راه و شهرسازی ، شهرداری و شورای اسلامی شهر نمین و همچنین در سفرهای نمایندگان مجلس یازدهم  به نمین  نیازها و مطالبات مردمی دراین مجموعه مسکونی بررسی و مقرر گردیده است که  این شهرک طی امضای تفاهم نامه ای تحویل شهرداری نمین گردد.

وی هزینه الحاق مسکن مهر به محدوه شهرداری را تقریبا ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و یاد آور شد: با توجه به اینکه برای آسفالت کشی و محوطه سازی  این منطقه جهت الحاق به شهرداری تا کنون مبلغ نزدیک به ۷ میلیارد تومان از طرف اداره مسکن ، راه و شهرسازی هزینه شده است ، مابقی نیز حدودا ۱۳ میلیارد تومان دیگر از طرف شهرداری باید هزینه گردد تا مسکن مهر شهرستان نمین زیر نظر شهرداری قرار بگیرد تا بتوانند از خدمات شهرداری بهره مند گردند.

احمدیان در پایان به نهایی شدن طرح های اولیه ورودی جدید شهرستان نمین اشاره کرد و افزود : در پارلمان محلی و با جلسات متعد با حضور شهردار محترم طرح های نهایی به اتمام رسیده است و طرح های ثانویه و اجرایی را  با توجه به شرایط اقتصادی و اولویت نیازمندی توسعه شهرستان  تا پایان سال نهایی خواهیم کرد.

اخبار مرتبط

نظرات