رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April

اوقات شرعی

شهروز کامل مدیر آب و فاضلاب شهرستان نمین :

تا بهره مندی کامل شهرستان نمین از نعمت آب تلاش خواهیم کرد

سالیان گذشته شهرستان نمین از لحاظ ردیف اعتبار به امور فاضلاب محروم بود و امسال با تلاش مدیر عامل و نمایندگان مجلس و تلاش فرماندار این امر برای شهرستان میسر شده است .با این حال تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا با کمک تمامی مدیران اجرایی و نمایندگان محترم مجلس تمامی ساکنین شهرستان نمین را از نعمت آب با کیفیت و پرفشار بهرمند سازیم

شهروز کامل  مدیر آب و فاضلاب شهرستان نمین  طی مصاحبه ای با خبرنگار پایگاه خبری ویلکیج گفت : با توجه به اینکه در اوایل حضور در شهرستان نمین به دلیل  پیک تابستانی و شرایط کم آبی منطقه و هم چنین ادغام امور روستایی و شهری  در وضعیت مناسبی نبودیم و با مراجعات متعدد همشهریان بالاخص منطقه آبی بیگلو ، تمام تلاشمان را در رفع مشکلات ارباب رجوع گمارده ایم و تا کنون توانسته ایم در حوزه روستایی و شهری اقدامات موثری انجام دهیم.

 

وی به هدررفت آب بخاطر قدیمی بودن و پوسیدگی لوله های روستایی اشاره کرد و گفت : از خرداد سال ۹۹ تا به حال  در حوزه روستایی  و شهری نزدیک به ۱۷۲۰ متر لوله گذاری جدید و بازسازی و ترمیم انجام گرفته است که سهم منطقه آبی بیگلو و ویلکیج۱۰۴۰ متر و سهم شهر نمین و عنبران ۶۹۰ متر بوده است.

کامل در ادامه گفت: بغیر از این باز سازی ها و تعویض در داخل شبکه  ،در جنوب روستای نیارق مشکل ۱۰۰ خانوار که مشکل کم آبی داشتند به جد پیگیر هستیم و بنا شده است به صورت جداگانه از مخزن برای این ۱۰۰ خانوار پمپاژ آب صورت بگیرد که مقدمات آن انجام شده و  بعد از عید این مشکل رفع خواهد شد تا در تابستان مشکل آب نداشته باشند.

 

وی همچنین به پوسیدگی زیاد لوله ها در مسیر روستای حور تا نیارق به طول ۳ کیلومتر اشاره کرد وگفت : دغدغه اهالی این مناطق ترکیدگی انشعاب اصلی است که در مزارع کشت واقع شده است و آنها را دچار دردسر میسازد ، امسال توانستیم با نقطه یابی دقیق ۲۰۰ متر از این مسیر را که پوسیدگی بیشتری داشت ترمیم و بازسازی کنیم که در صورت تزریق اعتبار این مسیر به صورت کامل بازسازی خواهد شد.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان نمین در ادامه افزود : در بخش عنبران که شامل ۷ روستاست ۵ روستای آن همیشه با مشکل کم آبی مواجه هستند و در این مسیر نیز با پوسیدگی و ترکیدگی مواجه بوده ایم و تقریبا ۱۰۰ مترنیز بازسازی انجام گرفته است.

کامل گفت : مشکل آب عنبران با تزریق ۶۰لیتر بر ثانیه از طریق انتقال آب از مسیر روستای قره چناق و گللو به مخزن نمین و پمپاژه ۱۲۰ لیتر بر ثانیه تامین خواهد شد که احتمالا تا تابستان ۱۴۰۰ این امکان فراهم خواهد شد.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان نمین به مشکل کم آبی شهرک سیمان نمین اشاره کرد و گفت : در شهر نمین آنچنان با مشکل کم آبی مواجه نیستیم ولی در شهرک سیمان به لحاظ ارتفاع مخزن در پیک تابستان با کم آبی مواجه میشویم که با احداث مخزن ۵۰۰ متر مکعبی روستایی و قرار دادن در مدار شبکه آبی شهر نمین کمبود آب این منطقه نیز تا خرداد ماه سال بعد حل خواهد شد.

کامل گفت : در حوزه شهر نمین در محلات رجایی و پشت مرکز بهداشت و همچنین سایر محلات نیز بازسازی و ترمیم انجام گرفته است و در مسکن مهر نیز با کمبود آب مواجه نبوده ایم.

وی در ادامه یاد آور شد : در روستای دودران با توجه به ساخت و ساز ویلاها و دغدغه اصلی مالکان با بنیاد مسکن و دهیاری دودران بعلت نداشتن آب بعد از ۳ سال توانستیم از طریق آب شهری نمین مشکلات بی آبی آن ها را حل کنیم و همچنین پمپ آب مخزن روستا نیز در این مدت  تعویض شد.

شهروز کامل گفت : پمپ شناور مخزن آب روستای کله سر نیز به علت پوسیدگی از بین رفته بود و تعویض شد و یکی از دغدغه های اصلی روستای کله سر نیز مخزن آب سنگی بود که از بین رفته  و از اعتبارات سال ۹۹ مقرر گردیده است که مخزن جدید برای اهالی این روستا احداث شود .

وی همچنین با اشاره به سفر مهندس بدری نماینده محترم مجلس  به شهر نمین و روستاهای همجوار در حوزه دولت آباد اشاره کرد و گفت : در بخش دهستان دولت آباد  که شامل ۱۰ روستا میشود به لحاظ کَمی مشکل آنچنانی نداریم ولی با مساعدت های نماینده محترم مقرر گردید تا با ایجاد مجتمع آب در دولت آباد موافقت شود تا بتوانیم از لحاظ کیفی به آب یابی تازه ای با منابع جدید برسیم و منطقه بتواند از کیفیت آب خوب بهره مند شوند.

وی در حوزه فاضلاب شهری به تخصیص اعتبار ۲ میلیاردی اشاره کرد و گفت : امسال در حوزه فاضلاب شهری تا به حال ۱ میلیارد به شهرستان اختصاص یافته است که صرف هزینه اتصالات و تجهیز پکیج مسکن مهر و کمربندی شهر اختصاص یافته و ۱ میلیارد مابقی نیز بعد از واریز صرف تجهیز و تصفیه خانه فاضلاب خواهد شد.

وی در پایان به سهم اندک اعتبار شهرستان به لحاظ جمعیت اشاره کرد و گفت : سالیان گذشته شهرستان نمین از لحاظ ردیف اعتبار محروم بود و امسال با تلاش مدیر عامل و نمایندگان مجلس و تلاش فرماندار این امر برای شهرستان میسر شده است .با این حال تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا با کمک تمامی مدیران اجرایی و نمایندگان محترم مجلس تمامی ساکنین شهرستان نمین را از نعمت آب با کیفیت و پرفشار بهرمند سازیم

اخبار مرتبط

نظرات