رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April

اوقات شرعی

اکبر قنبری رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان نمین گفت :

شهرستان نمین به لحاظ بروز آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در وضعیت سفید قرار دارد

شهرستان نمین به دلیل اقلیم آب و هوایی و وجود تالاب مبدا مهاجرت و ورود پرندگان میباشد، بر اساس گزارشاهای موجود در حال حاضر شهرستان نمین از نظر شیوع ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان پاک است.

رییس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان نمین  با بیان اینکه شهرستان نمین  به لحاظ بروز بیماری و سرایت ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان سفید است بر انجام اقدامات پیشگیرانه در این زمینه تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری ویلکیج، اکبر قنبری گفت : شهرستان نمین  به دلیل اقلیم آب و هوایی  و وجود تالاب مبدا مهاجرت و ورود پرندگان میباشد، بر اساس گزارش های موجود در  حال حاضر شهرستان نمین از نظر شیوع ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان پاک است.

قنبری  بیان کرد: باید اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از سرایت بیماری فوق حاد پرندگان در شهرستان نمین به طور جدی دنبال شود.انجام اقدامات پیشگیرانه از سوی دستگاه‌های اجرایی متولی این امر بسیار ضروری است؛ چرا که شهرستان نمین دارای چندین واحد جوجه کشی و تولید مرغ و تخم مرغ است.

اکبر قنبری  بر نظارت جدی فرماندار، بخشداران و دهیاران در مورد طیور خانگی تأکید کرد و گفت: در صورت مشاهده هرگونه بیماری باید دامپزشکی به سرعت وارد عمل شده و نسبت به معدوم‌سازی موارد مبتلا به بیماری اقدام لازم را انجام دهد.

در ادامه قنبری به فعال شدن کمیته پایش مدیریت پسماند در شهرستان نمین خبر داد و افزود : مدیریت پسماند نیازمند فرهنگ سازی و آگاهی بخشی برای مدیریت از مبدا تا محل دفن زباله در شهرستان نمین توسط دستگاه های اجرایی میباشد.

قنبری تصریح کرد: نظارت بر فرآیند تفکیک و جمع آوری زباله و پایش محل های دفن پسماند شهری و روستایی توسط کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست و نمایندگان ادارات مرتبط بصورت دوره ای و مستمر انجام می گیرد.

در راستای بهبود فرهنگ مدیریت پسماند بایستی فرهنگ تفکیک از مبداء نهادینه گردد که در این زمینه اقدامات خوبی در سطح شهرستان انجام گرفته است.مدیریت بهینه پسماند نیازمند مشارکت تمامی دستگاه های اجرایی به ویژه شهرداران، بخشداران و دهیاران است.

قنبری  با تاکید بر ضروت راه‌اندازی و احداث مرکز تحقیقات و آزمایشگاه مرجع درشهرستان نمین  افزود: با ساماندهی محل های جدید دفن زباله از وارد شدن ضرر و زیان به اکوسیستم طبیعی جلوگیری شده و شاهد توسعه پایدار در منطقه خواهیم بود.

کاهش معضلات و مشکلات محیط زیست شهرستان از اولویت های اصلی کاری محیط زیست میباشد که شهردار نمین هم باید نسبت به ساماندهی محل دفن زباله اقدام کند تا شاخص‌های زیست محیطی منطقه ارتقاء یابد.

 

وی با اشاره به قرار گیری در وضعیت کرونایی و حساسیت موضوع مدیریت پسماند، اهمیت طرح تجمیع مراکز دفن پسماند و ضرورت مدیریت اصولی پسماند شهری، روستایی را در اولویت کاری عوامل اجرایی برشمرد و بر مدیریت دقیق دفن پسماند بیمارستان ها و مراکز بهداشتی شهر و روستاها و شهرداری  تاکید کرد.

وی با بیان اینکه پیشگیری از مخاطرات زیست محیطی یکی از اولویت های اداره کل محیط زیست شهرستان است، اظهار داشت: با افزایش مشارکت مردم بدون شک معضلات و آسیب های زیست محیطی نیز کاهش خواهد یافت.در بحث آتش سوزی جنگل ها و مراتع و همچنین شکار های غیرقانونی اهالی منطقه بایستی با همکارن محیط طیت با توجه به دوره های آموزسی و اطلاعات و اخبار همراهی داشته باشند تا آنها نیز خود به نوعی حافظان محیط زیست منطقه باشند.

قنبری در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری ویلکیج در مورد استقرار شهرک صنعتی شماره ۲ در حوزه استحفاظی شهرستان نمین گفت : شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی استان، تحت کنترل و پایش شبانه کارشناسان محیط زیست قرار گرفته است و احداث مرکز تحقیقات و آزمایشگاه مرجع محیط زیست در این شهرستان ضروری بوده و پیگیری های لازم برای تامین زمین مورد نیاز به این منظور در حال انجام است.

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان نمین ادامه داد: خطر آلودگی واحدهای صنعتی برای بهداشت و سلامتی مردم وجود دارد ولی همکاران ما شبانه روز در حال پایش این کارخانجات هستند و به واحد هایی که آلاینده هستند اخطاریه صادر شده است

قنبری بیان کرد: در صورتی که واحدهای صنعتی موجب آلودگی محیط زیست شوند، خطر آن متوجه بهداشت جامعه و سلامت عمومی مردم می گردد که لازم است با نظارت کارشناسان، مشکلات زیست محیطی احصاء شده و مورد رسیدگی قرار گیرد.

 

 

اخبار مرتبط

نظرات