رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۱۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 23 April

اوقات شرعی

عملکرد ضعیف دوره پنجم شورای شهر آبی بیگلو

اختلاف درون پارلمانی، عقب ماندگی توسعه شهری

شورای شهر آبی بیگلو در درون خود دچار اختلافات پنهان و پیدایی است که قدرت تصمیم گیری و جسارت را از آنها گرفته است به طوری که بر تصمیمات آنها خارج از مجموعه شورا اعمال نفوذهایی می‌شود.

اهمیت پارلمان محلی به عنوان بخشی از ساختارتصمیم گیری و نظارتی در شهر آبی بیگلو  بر کسی پوشیده نیست. افزایش نقش پارلمانی مجالس  (شوراها و شهرداریها) بر جنبه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی واجتماعی شهروندان، اهمیت این نهاد را برای مردم ملموس‌تر و پراهمیت‌تر کرده است. شورای‌های شهر نماد جامعه مدنی هستند که نزدیک‌ترین نهاد تصمیم‌گیری و نظارتی به متن جامعه می‌توانند قلمداد شوند.اما باید اذعان کرد شوراهای شهر هم در ادوار مختلف دارای نقاط ضعف و قوت و بعضاً حاشیه ساز و گاهی هم کار آمد بوده است

شورای فعلی شهر آبی بیگلو می بایست در راستای وظایف خود نسبت به اجرای وظایف قانونی خود از منفعل بودن خارج شوند و با مطالبه گری و طرح های جدید از این وضعیت خارج شوند.

با یک نگاه اجمالی به عملکرد شورای شهر آبی بیگلو در دوره پنجم که به اذعان آگاهان سیاسی و فعالان اجتماعی حوزه شهری این شورا یکی از منفعل‌ترین شوراهای ادوار آبی بیگلو است. یکی دیگر از دلایلی که مطرح می‌شود بر منفعل بودن شورای شهر رسانه گریزی و نداشتن جرات بیان مشکلات در رسانه‌ها و جلسات که به قولی هر کدام از آن‌ها می‌خواهند خود را حفظ کنند با کمترین آسیب در حالیکه با نگاهی به شورای شهر سایر شهرستان ها و رصد اخبار آنها در دو سال گذشته علاوه بر پیگیر بودن با بیان مشکلات و خواسته‌های شهروندان و موکلان خود توانستند به خوبی از فرصت فضای مجازی و رسانه‌ها استفاده کنند اما متاسفانه شورای شهر آبی بیگلو فاقد چنین ویژگی‌هایی است.

با توجه به اینکه یکی از وظایف شورای شهر بررسی نیازها و شناخت کمبودها و نارسایی‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شهر و شهروندان است اما باید اذعان کرد شورای شهر آب بیگلودر دوره پنجم در حوزه‌های مختلف وظایف خود تاکنون نتوانستنه اند طبق انتظارات و شعارهای تبلیغاتی خود در گرماگرم انتخابات عمل کنند.

شورای شهر آبی بیگلو در درون خود دچار اختلافات پنهان و پیدایی است که قدرت تصمیم گیری و جسارت را از آنها گرفته است به طوری که بر تصمیمات آنها خارج از مجموعه شورا اعمال نفوذهایی می‌شود.

شورای فعلی  شهر آبی بیگلو  نسبت به شورای دور گذشته این شهر در دعوت از مدیران و جلسات با آنها در شورای شهر و حتی استان، ناکارآمد و ناتوان بوده است.

البته بی انگیزگی بعضی از اعضای شورای شهر، ناهماهنگی شهردار و شورای شهر و نداشتن طرح و برنامه مشخص کوتاه مدت و بلندمدت موجب شده که شورای شهر منفعل و به نوعی از ریل خارج شده است. شرایط کنونی کشور و. مشکلات اقتصادی و. همچنین شرایط موجود شهر آبی بیگلو که از نداشتن حتی یک پارک مناسب رنج می‌برد، مشکلات و آسیب‌های اجتماعی امروزه نسل جوان می‌طلبد که شورای شهر ویلکیج با استمداد طلبیدن از صاحب نظران و کارشناسان و اهل فن و افراد دلسوز نسبت به رفع مشکلات شهروندان در راستای وظایف خود اقدامات اساسی انجام دهند.

اخبار مرتبط

نظرات