رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April

اوقات شرعی

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نمین

آمادگی اکیپ راهداری شهرستان نمین در طرح زمستانه راهداری

یکی از مهم ترین مشکلات راهداری شهرستان نمین عمر زیاد و فرسودگی ماشین آلات سبک و سنگین و تعداد کم این تجهیزات میباشد که در روزهای بحرانی و کولاک و برفگیر باعث کندی عملیات و کمک به منطقه میشود ، با توجه به گستردگی منطقه و برف گیر بودن بخش ویلکیج و همچنین وجود گردنه حیران داشتن تجهیزات کافی و به روز یکی از ملزومات اصلی راهداری در ارایه بهتر خدمات به همشهریان میباشد.

بهرام خیاوی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری ویلکیج افزود: هم اکنون سه اکیپ راهداری در محورهای گردنه حیران، شهر نمین و راهدارخانه آبی بیگلو مستقر هستند.

 

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نمین  اظهار داشت: در طرح زمستانی امسال که از اوایل آذرماه در این شهرستان شروع شده است ، ۴۰ نفر راهدار در قالب ۷ اکیپ و ۲۰ دستگاه ماشین آلات در حال خدمات رسانی شبانه روزی به مردم هستند.

خیاوی از ذخیره سازی دوهزار و ۵۰۰ تن  تن ماسه و نمک در شهرستان خبر داد و گفت: این مقدار ماسه و نمک در راهدارخانه های حیران و شهرستان نمین  ذخیره سازی شده که در مواقع لازم و ضروری از آن استفاده می شود.

وی تاکید کرد: ضرورت دارد هموطنان در زمان بارش ها از سفرهای غیرضروری برون شهری پرهیز کنند و در صورت خروج ضمن همراه داشتن زنجیر چرخ و لباس گرم، حتما از سالم بودن چراغ های روشنایی و بخاری خودرو اطمینان حاصل کنند و به توصیه و راهنمایی های راهداران و پلیس در جاده ها توجه فرمایند.

بهرام خیاوی گفت : اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نمین مسئولیت نگهداری ۴۵۰ کیلومتر  راه ارتباطی را که از ۹۱ روستا و شهر و بخش میگذرد برعهده دارد که این حوزه استحفاظی متشکل از جاده اصلی و فرعی و روستایی میباشد.

وی در ادامه به روند رسیدگی به مشکلات جاده ای شهرستان اشاره کرد و افزود : در ۹ ماه گذشته تسطیح ۷۷۰ کیلومتر حریم راه روستایی، شستشوی ۲۸هزارو ۶۰۰ عدد تابلو و علائم، رنگ آمیزی ۵۳۵ تیر‌های روشنایی جاده‌ها و سایر تلاش‌های مستمر در حفظ و نگهداری راه انجام گرفته است و همچنان نیز خدمت رسانی ادامه دارد.

خیاوی با بیان اینکه در مدت یاد شده ۶۷ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی با هدف ارتقای ایمنی راه‌ها تجدید خط کشی شده تصریح کرد: درجهت حفاظت و صیانت از راه و حریم آن به همت اکیپ‌های راهداری از ۴۷ مورد تجاوز به حریم راه و ساخت و ساز‌های غیرمجاز جلوگیری شده است.

خیاوی در ادامه به منطقه حادثه خیز بخش ویلکیج اشاره کرد و گفت : با اعتباری نزدیک ۲۵۰ میلیون تومان ۵ نقطه از مسیر حادثه خیز روستای حور که همیشه با مشکلات جاده ای همراه بود بازسازی و تعمیر گردید و همچنین مسیر گردشگری روستای سوها به طول ۴ کیلومتر بهسازی شده است.

وی در ادامه به برنامه های سال جاری و پیش رو در حوزه راهداری منطقه اشاره کرد و گفت : در راستای بهسازی و توسعه راه های ارتباطی در شهر و روستا در سال آینده شاهد اتفاقات خوب در حوزه راه در منطقه خواهیم بود، از جمله تعمیر و بازسازی مسیر نمین به آبی بیگلو با اعتبار ۴ میلیارد تومان ، لکه گیری و بازسازی مسیر روستای محمود آباد به نیارق با اعتبار ۵/۴ میلیارد تومان،تعمیر و بازسازی مسیر اتوبان پلیس راه اردبیل آستارا تا آقچای در گردنه حیران با اعتبار ۴ میلیارد تومان و تعمیر و لکه گیری مسیر کارخانه سیمان با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان که البته در سال جاری نیز حدود ۲ کیلیومتر از این مسیر لکه گیری و بهسازی انجام گرفته بود.

خیاوی در پایان خاطرنشان کرد : یکی از مهم ترین مشکلات راهداری شهرستان نمین عمر زیاد و فرسودگی ماشین آلات سبک و سنگین  و تعداد کم این تجهیزات میباشد که در روزهای بحرانی و کولاک و برفگیر باعث کندی عملیات و کمک به منطقه میشود ، با توجه به گستردگی منطقه و برف گیر بودن بخش ویلکیج و همچنین وجود گردنه حیران داشتن تجهیزات کافی و به روز یکی از ملزومات اصلی راهداری در ارایه بهتر خدمات به همشهریان میباشد.

پایان پیام/

اخبار مرتبط

نظرات