رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April

اوقات شرعی

چهار شهرستان و شهر استان اردبیل اداره راه وشهرسازی ندارند

کل مجموعه راه و شهرسازی نمین در یک اتاق ۳ در ۴

نمین دارای ۶۰۰ هکتار اراضی شهری میباشد که یک کارمند با یک اتاق ۳ در ۴ نمیتواند در گستره شهرستان به آن رسیدگی کندو بارها این مشکل اساسی را به گوش فرماندار و نمایندگان محترم مجلس رسانده ایم ولی تا کنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

طبق آخرین ابلاغ انجام شده، نمایندگی و اداره راه و شهرسازی در تعدادی از شهرهای استان حذف شده و هم اکنون چهار شهر فاقد اداره یا نمایندگی هستند.

شهرهای نمین، سرعین، نیرو کوثر که البته از این بین بیشترین اراضی تحت حفاظت شهر نمین با ۶۰۰ هکتار میباشد جزو ۴ شهری هستند که از سال ۹۶ با سیاست وزارت راه و شهرسازی از داشتن اداره با حداقل ترین امکانات و یا نمایندگی در سطح شهرستان با نیروی کار مفید محروم شده اند.

احسان قلیزاد در مصاحبه خود با پایگاه خبری تحلیلی ویلکیج گفت : از سه سال پیش با سیاست اداره کل و وزارتخانه ، شهرستان نمین از داشتن اداره راه و شهرسازی محروم شده است و این جفا در حق منطقه میباشد،چرا که نمین با داشتن ۶۰۰ هکتار اراضی حفاظت شده و تنها شهر از ۴ شهر یاد شده است که دارای مسکن مهرمیباشد و نباید از داشتن اداره محروم میشد و بنده شخصا به تنهایی در شهر نمین فعالیت میکنم.

وی بیان داشت : شهرستان نمین  دارای ۴۴۰ کیلومتر راه که از این مقدار ۶۲ کیلومتر بزرگراه و جاده اصلی ۵۵ کیلومتر راه فرعی و مابقی جاده روستایی میباشد.

نماینده راه وشهرسازی اردبیل در شهرستان نمین در ادامه یادآور شد : ۶۸۴ واحد مسکن مهر در شهر نمین احداث شده است که به زودی در ورودی نمین از سمت آستارا نیز شهرک گردشگری در زمینی به مساحت ۱۸۱ هکتار با اعتباری نزیدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان  عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه حفاظت از اراصی ملی وظیفه اصلی ماست گفت : نمین دارای ۶۰۰ هکتار اراضی شهری میباشد که یک کارمند با یک اتاق ۳ در ۴ نمیتواند در گستره شهرستان به آن رسیدگی کندو بارها این مشکل اساسی را به گوش فرماندار و نمایندگان محترم مجلس رسانده ایم ولی تا کنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

قلیزاد به روند رو به رشد احداث تونل دوم گردنه حیران اشاره کرد و گفت : تونل دوم گردنه حیران با اعتباری نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان شروع شده است و طی قرارداد ۳۰ ماهه و به گفته مسئولان ارشد استان در تابستان ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

وی همچنین از واگذاری زمین از قطعات مسکن مهر به طرح ملی مسکن در شهرستان نمین خبر داد و افزود : در طرح اقدام ملی مسکن در شهر نمین تا کنون ۵ قطعه زمین به بنیاد مسکن و ۹ قطعه به خیرین مسکن ساز واگذار شده است و در صورت ثبت نام متقاضیان و تخصیص زمین از مرکز استان زمین در اختیار آنها خواهیم گذاشت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اختلاف شورای شهر و راه و شهرسازی گفت : شورای شهر و شهردار تقاضای ۱۰۰ قطعه زمین در مقابل هزینه کرد و ارایه خدمات شهری به ساکنان مسکن مهردارند که با حساب سر انگشتی نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان مبلغ میشود در حالی که در مسکن مهر تمامی کمبودها و کاستی ها رفع شده است و نیاز به این همه هزینه کرد ندارد

وی تاکید کرد: در محدوده مسکن مهر ۵ هکتار  به فضای سبز اختصاص داده شده است و در قطعه دیگری نیز ۳۵۰۰ متر که در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت به عنوان فضای خدماتی و زیباسازی مورد استفاده قرار گیرد.

وی در پایان  گفت : ۵۰ درصد از سهم نقل و انتقال و عوارض شهرداری از ابتدای مسکن مهر به شهرداری پرداخت شده است  و تمامی یارانه های پروانه ها به روز به شهرداری پرداخت میشود  و اینکه شورای شهر نمین تاکید دارند که مبلغی از مسکن مهر به بودجه شهر تعلق نگرفته جای بحث دارد.

مصاحبه : ناصربرزگر

انتهای پیام/

 

 

 

اخبار مرتبط

نظرات