رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

اوقات شرعی

با حضور مسئولان ارشد استان :

یادمان انقلاب شهدای نیارق افتتاح شد

شهدای انقلاب روستای نیارق و شهدای منطقه حق بزرگی بر گردن ما دارند و سالهاست در تلاشیم که این روز بزرگ را که بحق در کشور و در یک روستا در زمان انقلاب اتفاق افتاده است را به صورت رسمی در تقویم ملی ثبت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ویلکیج با حضور مسئولان ارشد استانی و به دستان پربرکت امام جمعه محترم استان دکتر سید حسن عاملی در سالگرد یادواره شهدای انقلاب روستای نیارق از یادمان این شهدا در محل شهادت شان گرده برداری شد.

این مراسم که به همت سپاه شهرستان نمین با همکاری ارگان های مربوطه در سطح شهرستان و فرماندار و شهرداری آبی بیگلو دهیاری روستای نیارق همه ساله و به صورت مداوم و با شکوه تر در سال های اخیر برگزار میگردید امسال نیز با حضور اهالی محترم روستا و میهمانان و مدیران ارشد استانی با همکاری همه جانبه ادارات شهرستان نمین با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتب  در جوار المان شهدا برگزار گردید.

در این مراسم شعرخوانی و مداحی انجام گرفت و یادمان شهدا  با اهدای لوح سپاس توسط امام جمعه محترم پرده برداری شد.

بخشدار ویلکیج طی گفتگویی با خبرنگار پایگاه خبری ویلکیج اظهار داشت : برای پروژه یادمان شهدای نیارق مبلغی نزدیک به ۲۵۸ میلیون تومان هزینه شده است ، از این مبلغ ۱۶۰ میلیون تومان اعتبار استانی برآورد شده بود که مبلغ کامل تخصیص نیافت و  ۱۰۰ میلیون تومان دیگر از طریق مساعدت و همراهی خیرین گرانقدر با فرماندار شهرستان نمین تامین شد.

وی ادامه داد : شهدای انقلاب روستای نیارق و شهدای منطقه حق بزرگی بر گردن ما دارند  و سالهاست در تلاشیم که این روز بزرگ را که بحق در کشور و در یک روستا در زمان انقلاب اتفاق افتاده است را به صورت رسمی در تقویم ملی ثبت کنیم.

مرادی در پاسخ به خبرنگار ویلکیج مبنی بر شهر شدن روستای نیارق و سوها گفت : طرح شهر شدن دو روستای نیارق و سوها به وزارت کشور ارسال شده و  کارهای اولیه نیز انجام شده است و بعد از انتخاب اسم شهر که فعلا به نتیجه نهایی نرسده است ادامه مراحل نیز انجام خواهد گرفت.

بخشدار ویلکیج گفت: اولویت اصلی بنده و عوامل اجرایی  در صورت حمایت از طرف فرماندار شهرستان نمین و سایر ارگان های مربوطه بر این است که محوطه یادمان شهدای انقلاب نیارق را در صورت تامین اعتبار سنگفرش ایجاد کنیم.

وی ادامه داد : با توجه به ظرفیت بالای گردشگری و جلسات متعد با نمایندگان محترم مجلس و مدیران میراث فرهنگی و گردشگری استان اردبیل در صدد آن هستیم تا روستای نیارق را در صورت تصویب ردیف بودجه به منطقه نمونه گردشگری تبدیل کنیم.

مرادی در پایان گفت : مسیر آبی بیگلو به روستای نیارق و سوها  اولویت اصلی بهسازی و ترمیم میباشد که در صورت شرایط آب و هوایی مناسب به مرحله اجرا  در خواهد آمد

 

اخبار مرتبط

نظرات