رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 16 April

اوقات شرعی

مهاجرت به مرکز استان در نبود بیمارستان تخصصی

شهرستان نمین محروم از خدمات درمانی مناسب

امکانات تنها بیمارستان نمین که بزرگترین جاده ترانزیتی استان را در خود جای داده برای پوشش مصدومیت ها و مسائل مختلف ناشی از سوانح و اتفاقات جاده ای و رسیدگی به وضعیت بهداشتی و درمانی مردم در حد صفر است.

شهرستان نمین با وجود جمعیتی بالغ بر ۶۷ هزار نفر، از خدمات درمانی مناسب محروم است.

به گزارش پایگاه خبری ویلکیج  شهرستان نمین از سال ۱۳۵۳ صاحب بیمارستان میباشد ولی با وجود جمعیتی بالغ بر ۶۷ هزار نفر، مردم این شهرستان از خدمات درمانی محروم هستند.

تنها بیمارستان این شهرستان که نباید نام بیمارستان را به آن ساختمان و امکانات داد زیرا در حد یک درمانگاه کوچک هم نیست. وضعیت بخش ها، کمبود پرسنل، کم توجهی به بیماران و عدم وجود تجهیزات کافی و در صورت وجود تجهیزات نیز عدم حضور نیروی کاربلد، بیمارستان امام خمینی شهرستان نمین را به مرکز تزریقات و پانسمان تبدیل کرده است.

مراجعه کنندگان دو دلیل را برای رجوع و مداوای خود در مرکز استان اشاره کرده اند که یکی عدم تشخیص مناسب بیماری و نبود تجهیزات مناسب از جمله دستگاه سونوگرافی است و دومین دلیل نزدیک بودن به مرکز استان که عامل اصلی عدم مراجعه بیماران به این مرکز درمانی میباشد.

اکثر افرادی که از روستاها همجوار و سایر  شهرهایی مثل آبی بیگلو عنبران  به نمین برای کار تردد می کنند، یکی از مشکلات عدم سکونت در این شهر را نبود امکانات درمانی و مناسب عنوان می کنند.

با توجه به وضعیت موجود شهرستان نمین  به ویژه از لحاظ درمانی، مهاجرت زیادی از شهر و روستاها به مرکز استان که یکی از آسیب های توسعه این شهرستان است، صورت می پذیرد.

امکانات تنها بیمارستان نمین که بزرگترین جاده ترانزیتی استان را در خود جای داده برای پوشش مصدومیت ها و مسائل مختلف ناشی از سوانح و اتفاقات جاده ای و رسیدگی به وضعیت بهداشتی و درمانی مردم در حد صفر است.

وضعیت فضای فیزیکی بیمارستان فعلی نمین به گونه ای است که امکانات بستری بیماران را با توجه به احداث کلینیک تخصصی دارد ولی شامل بخش های اورژانس و تحت نظر ، آزمایشگاه ، مامایی ، اتاق زایمان ، تزریقات و پانسمان ، بخش رادیولوژی و درمانگاه های تخصصی زنان و زایمان ، اطفال و داخلی آن فعال است که این خدمات فراتر از یک درمانگاه است.

این بیمارستان سال ها است که در حد درمانگاه نگهداشته شده و اکنون که مشکلات ساخت کلینیک آن برطرف شده دیگر تعلل در تجهیز آن من جمله داشتن سونوگرافی و حداقل ترین امکانات سوانح جاده ای و مشکلات جراحی سرپایی و یا ارجاع بیماران در جزئی ترین مسایل پزشکیبه مرکز استان در این شهرستان توجیهی ندارد و مسوولان ذی ربط باید برای ایجاد تسریع در این امر تلاش کنند

مسئولین قبلی زحمات زیادی در ارتقاء بیمارستان و راه اندازی مرکز تخصصی متقبل شدند، اما این امکانات و نیروی کار که بیشتر آنان تازه کار و ریزیدنت می باشند لایق این مردم باشعور و فهیم نیستند…

متاسفانه تنها خدمات بیمارستان این شهرستان  در حد زایمان و بستری جهت سرم و سردرد میباشد و به هیچ وجه مورد رضایت نبوده و شایسته این مردم شریف و مرزدار نیست.

بیمارستان امام خمینی(ره) که از سال ۵۳ فعالیت خود را آغاز کرده در حال حاضر دارای بخش های بستری اطفال، داخلی، بستری مردان و زنان، دیالیز، رادیولوژی، زایمان و آزمایشگاه است.

 

اخبار مرتبط

نظرات