رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

اوقات شرعی

مدیر جهاد کشاورزی نمین اعلام کرد: ۴۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان با هدف پایش و کنترل انواع عوامل خسارت‌زای محصولات کشاورزی علیه جوندگان مضر کانون‌کوبی شد.

به گزارش پایگاه خبری ویلکیج به نقل از خبرگزاری ایرنا ، شهرام محسنی گفت: با توجه به اینکه مبارزه با موش صحرایی در اواخر زمستان در کاهش جمعیت مولد این آفت نسبت به سایر فصول اهمیت بسزایی دارد، کارشناسان شبکه مراقبت و پهنه جهاد کشاورزی شهرستان مبارزه بموقع و موثر در کانون‌های آلودگی به آفت را آغاز کرده‌اند.

وی با اشاره به ایجاد شبکه مراقبت از محصولات زراعی در شهرستان نمین، رویکرد اصلی جهاد کشاورزی این شهرستان را کاهش مصرف سموم و پیشگیری از زاد و ولد آفت موش صحرایی اعلام کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین اضافه کرد: کارشناسان پهنه مراکز جهاد کشاورزی شهرستان در سه بخش عنبران، مرکزی و ویلکیج به صورت منظم و مستمر پایش و بررسی ۲۰ هزار هکتار از مزارع غلات را آغاز کرده‌اند و طی بررسی ماهانه و تخمین جمعیت جوندگان مضر از جمله موش صحرایی، در موارد لزوم اقدام به کانون‌کوبی می‌کنند.

وی افزود: این کانون‌کوبی با همکاری کلینیک‌های گیاه‌پزشکی بخش خصوصی و با تهیه امکانات لازم طعمه‌سازی توسط بخش دولتی انجام می‌شود.

محسنی به کشاورزان توصیه کرد با توجه به خطرات زیست محیطی و عواقب خطرناک نگهداری سموم موش‌کش و طعمه مسموم، سم موردنیاز خود را به اندازه مصرف یک بار در مزارع تهیه کرده و با لانه‌کوبی در یک روز قبل از طعمه‌گذاری، جهت مشخص شدن لانه‌های فعال موش صحرایی و با کسب راهنمایی از کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی و کلینیک‌های بخش خصوصی در رعایت موارد ایمنی و بهداشت فردی و نیز برای جلوگیری از خطرات زیست محیطی اقدام کنند.

شهرستان نمین در ۳۰ کیلومتری شرق اردبیل با بیش از ۵۱ هزار هکتار اراضی زراعی، نقش زیادی در تامین غلات استان دارد ، حدود ۲۰ درصد از سیب‌زمینی استان اردبیل در این شهرستان تولید می‌شود.

اخبار مرتبط

نظرات