رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۱۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 24 April

اوقات شرعی

استاندار اردبیل گفت:توجه به مباحث عمومی فرهنگی از اهمیت بالایی برخوردار است که بر اساس نظریه کارشناساسان در بحث توسعه، زیربنای تمام مسایل جامعه، فرهنگ بوده و در واقع فرهنگ، ریل اصلی لوکوموتیو اقتصاد و سیاست است.

به گزارش پایگاه خبری ویلکیج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نمین اظهار کرد:بر این اساس ما باید به ریل گذاری جامعه مان توجه بیشتری داشته باشیم و برای این منظور تشکیل جلسات فرهنگ عمومی شهرستان ها را بسیار مهم می دانیم.

وی افزود: شهرستان نمین قطب صنعتی استان است و جایگاه ویژه ای در اقتصاد استان دارد، افرادی که در سایر استان ها برای کسب در آمد حضور می یابند به کارخانه های در حال افتتاح معرفی شوند تا نمین به یک شهر پاک و سبز تبدیل شود.

این مسوول ادامه داد: با حضور در شهرستان ها از نقطه نظرات روسای فرهنگ عمومی و اعضای جلسه استفاده کرده و شناسایی اسیب های اجتماعی موجود در راستای پیشگیری و مقابله با آن از اهداف این شورا است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه باید در پیشگیری از آسیب های اجتماعی همه دستگاه های اجرایی و ارگان های فرهنگی همکاری لازم را داشته باشند گفت: برنامه های مختلفی در رابطه با آسیب های اجتماعی از سوی ارگان ها و تشکل های مردم نهاد با محوریت دانشگاه محقق اردبیلی انجام شده و نتایج خوبی نیز به دست آمده است.

وی اخلاق را زیربنای تمام مسایل فرهنگی و اجتماعی بر شمرد و اظهار کرد:داشتن اخلاق حسنه در خانواده، محل کار و اجتماع از تاکیدات دین مبین اسلام است و مسوولان ما باید الگوی تمام عیار در زمینه های مختلف برای مردم باشند.

بهنام جو در رابطه با اخرین وضعیت سرقت در استان اظهار کرد: استان اردبیل در اکثر موارد آسیب های اجتماعی رتبه های پایین تر از ۲۵ را کسب کرده که در بحث سرقت رتبه ۳۲ از بین استان ها را به خود اختصاص داده است.

وی عامل بیشتر آسیب های اجتماعی را اعتیاد به مواد مخدر دانست و تصریح کرد:بیشتر سرقت ها در سطح استان توسط گروههای معتادین اتفاق می افتد که از سطح سواد پایینی برخوردار بوده به نوعی جامعه این افراد را طرد کرده است که باید با ارایه آموزش های لازم به فکر اشتغال این افراد نیز باشیم.

او ادامه داد: یکی از بزرگترین کمپ ترک اعتیاد در اردبیل راه اندازی شده و در کنار آن بحث مهارت آموزی و اشتغال زایی افرادی که ترک کرده و دنبال یک زندگی سالم بوده، در نظر گرفته شده است.

استاندار اردبیل از آغاز برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی شهرستان ها خبر داد و افزود:این جلسات با هدف آسیب شناسی اجتماعی و فرهنگی با حضور همه اعضا شروع شده و تلاش می کنیم بصورت عملیاتی معضلات و آسیب های مطرح شده بر طرف شود.

نماینده عالی دولت در استان اردبیل بیان کرد: بیشتر طرح و برنامه ها در ایام کرونا ابتر ماند اما باید کرونا را بخشی از زندگی تلقی کرده و آموزش های لازم در مهارت های زندگی و قبل از ازدواج در تمام نقاط استان از سر گرفته شود.

 

بهنام جو گفت: شهرستان نمین یک منطقه ی صنعتی، اقتصادی و گردشگری است که باید حساسیت ویژه برای این موضوع داشته باشیم که در بحث گردشگری مسافران باید از معنویات این شهرستان الگو برداری کنند و باید هنرمندانه با مسافران برخورد داشته باشیم.

این مسوول با بیان اینکه بحث فرهنگ کودک همسری را به عنوان یک بحث اصلی پیگیری کنیم افزود: قوانین زیادی برای این بحث وجود دارد و در این جلسه دانشگاه علوم پزشکی برای دختران زیر ۱۵ سال حق صدور برگه آزمایش ندارد و طبق اظهارات دستگاه قضا با دفترخانه های متخلف برخورد می شود.

استاندار اردبیل در رابطه با طرح مدیریت و کنترل کرونا نیز گفت: از مزایای طرح سردار شهید سلیمانی محله محوری بودن طرح است که در ایام کرونا اتحاد و وحدت با محوریت سپاه و پایگاه های مقاومت به ارمغان آورد.

او افزود: در این طرح پایگاه های سلامت علاوه بر اینکه برای کمک به سلامت جامعه اقدام کرده ، بلکه سایر آسیب ها را در این طرح شناسایی و کنترل کردند.

در این جلسه امام جمعه شهر نمین، فرماندار نمین، معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل، دادستان شهرستان نمین و جمعی از اعضای حاضر پیشنهاد و دیدگاه های خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

نظرات