رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April

اوقات شرعی

امام جمعه شهرستان نمین در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان گفت: ملاک و معیار اصلی ارزیابی عملکرد شورای فرهنگ عمومی شهرستان تحقق آیه تمکن است.

به گزارش پایگاه خبری ویلکیج به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  شهرستان نمین ، حجت‌الاسلام و المسلمین یوسف‌زاده، امام جمعه شهرستان نمین در صد و چهل و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نمین که با حضور فرماندار، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و اعضای شورا در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه باید فرهنگ حاکم بر جامعه فرهنگ اسلامی و نشأت گرفته از قرآن کریم و آموزه های ائمه معصومین (ع) باشد اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اهداف نظام تعلیم و تربیت مکتب اسلام که در شکل گیری تمدن اسلامی در جهان نقش اساسی داشت، شناخت و پذیرش فرهنگ اسلامی و تلاش برای حفظ و گسترش آن در جامعه بشری بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملاک و معیار اصلی ارزیابی عملکرد شورای فرهنگ عمومی شهرستان را تحقق آیه تمکن در سطح شهرستان عنوان کرد و افزود: عمل به آیه تمکن «الَّذینَ إِنْ مَکَّنّاهُمْ فِی اْلأَرْضِ أَقامُوا الصَّلاهَ وَ آتَوُا الزَّکاهَ وَ أَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَوْا عَنِ الْمُنْکَر» و سه اصل مهم که طبق دستور صریح قرآن کریم برای مسلمانان در صورت توانایی و تمکن سفارش شده و از واجبات دین اسلام است زمینه را برای نهادینه سازی اخلاق اسلامی در اذهان عمومی و در نهایت دستیابی به جامعه سالم فراهم می سازد.

ناصری فرماندار شهرستان نمین ضمن تقدیر و تشکر از رهنمودهای امام جمعه شهرستان در تدوین و اجرای برنامه های فرهنگی در ایام الله دهه فجر که در راستای تبیین برکات و خدمات نظام انقلاب اسلامی برگزار شد: گفت: تبیین و تشریح آرمان ها و اهداف و ارزش های انقلاب اسلامی با تدوین برنامه های جامع فرهنگی در تنویر افکار عمومی و جهت دهی آن بسیار تاثیرگذار است.

نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ارزیابی برنامه های فرهنگی را با شاخص های عینی بسیار دشوار دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه فرهنگ شامل ارزش‌های اجتماعی، راه مشترک زندگی و کنش انسان در یک جامعه و همچنین دانش ها، اندیشه ها، باورها، آداب و رسوم است و به طور کلی به امور ذهنی مربوط می شود و قابل مشاهده و ملموس نیستند لذا ارزیابی چنین مسائل و مباحثی فقط با شاخص های ذهنی امکان پذیر است و این امر کار را در بازه زمانی کوتاه مدت کمی دشوار کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین جعفر زاده مدیر کل تبلیغات اسلامی استان در ادامه قدم اول در راستای تحول جدی فرهنگی در جامعه را تغییر در نگاه و نگرش فرهنگی عنوان کرد و گفت: باید فرهنگ در رأس همه امور قرار بگیرد زیرا فرهنگ زیر بنای توسعه کشور است و عدم توجه به آن زیان های جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.

جعفر زاده با اشاره به سبقه فرهنگی شهرستان نمین که از دیرباز زبانزد خاص و عام است، اظهار داشت: اگر قرار بر این باشد که شهرستان نمین در مسیر توسعه همه جانبه قرار گیرد این امر تنها با فراهم سازی زیرساخت های فرهنگی و تقویت بخش فرهنگ و توجه به این مهم به دست خواهد آمد.

وی مناسبات فرهنگی سالم و ایجاد روابط اجتماعی و نگرش های مبتنی بر اخلاق محوری را در جامعه بویژه در بین دستگاه ها و نهاد های متولی فرهنگی ضروری دانست و افزود: سعادتمندی و تکامل مادی و معنوی انسان و جامعه با جریان سازی فرهنگی و به عبارتی بهترتبیین راهبردهای جهاد فرهنگی با فرماندهی امام جمعه شهرستان و سازماندهی اعضای شورای فرهنگ عمومی آن شهرستان امکان پذیر است.

بالار دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان نمین نیز فرا رسیدن ماه مبارک رجب و ولادت امیرالمومنین حضرت علی (ع) را خدمت اعضای شورای فرهنگ عمومی تبریک گفت و در ادامه پیگیری مصوبات جلسه قبلی را در دستور کار قرار داد و پس از ارائه گزارش اعضای با قرائت دستور جلسه دوم پیشاپیش از مشارکت و همفکری همه اعضا در اتخاذ تصمیمات مقتضی قدردانی نمود.

در پایان اعضای جلسه به ایراد نقطه و نظرات خویش در نحوه برگزاری مراسمات پیش رو پرداختند و در نهایت تصمیمات مقتضی اتخاذ گردید.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

نظرات