رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

اوقات شرعی

امام جمعه شهرستان نمین :

انحرافات در فضای مجازی زیاد شده است

فضای مجازی باید کنترل شود ولی نه به آن معنا که ترس از گفتن واقعیت داشته باشند ولی باید بدانند و آگاهی سازی شود که کجا و چه مطلبی را انتشار دهند که منافع ملی و دینی و اسلامی و منطقه ای به خطر نیفتد.

به گزارش پایگاه خبری ویلکیج حجت الاسلام یوسف زاده امام جمعه شهرستان نمین در نشست فعالان فضای مجازی با شورای تامین شهرستان گفت ؛ فضای مجازی بخاطر عدم استفاده نا مناسب و اشاعه بی بند و باری و نبود هویت فرهنگی به انحراف کشیده شده است.

حجت الاسلام یوسف زاده با اشاره به اینکه عده ای خدمات انقلاب را در فضای مجازی زیر پا گذاشته اند اظهار داشت ؛ یکی از وظایف اصلی افسران جنگ نرم در خاک ریز گام دوم انقلاب این است که تحولات و رشد انقلاب را باید جلوی چشمان مردم نشان دهند.
وی خاطر نشان کرد؛ فعالان فضای مجازی باید بر قلم و سخن خودشان مسولیت داشته باشند چرا که نباید هر مطلب و خبری را بدون سنجش و بازخورد آن انتشار دهند.
امام جمعه شهرستان نمین ادامه داد؛ فضای مجازی باید کنترل شود ولی نه به آن معنا که ترس از گفتن واقعیت داشته باشند ولی باید بدانند و آگاهی سازی شود که کجا و چه مطلبی را انتشار دهند که منافع ملی و دینی و اسلامی و منطقه ای به خطر نیفتد.


رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اظهار داشت ؛ مطالبه گری از مسئولان و تعامل و همفکری با آنها باید به صورت معقول و در چارچوب قانونی صورت بگیرد و هر گونه تخریب و نقد غیر معقول باعث تشنج و عقب افتادگی توسعه شهرستان خواهد شد.
حجت الاسلام یوسف زاده با اشاره به مشارکت حداکثری و اطلاع رسانی شفاف در انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر و ریاست جمهوری گفت ؛ ما در مقابل خون شهدا مسئولیم و سر سفره شهدا نشسته ایم و حضور در انتخابات آتی ادامه مسیر انقلاب و خون شهداست و فعالان فضای مجازی در خط مقدم این جریان انقلابی و سیاسی میباشند و باید به نحو احسن در این مسیر کوشا باشند.

نقد بدون معیار یاوه گویی است

بهمنی رییس اداره اطلاعات شهرستان نمین گفت : فعالین فضای مجازی افسران جنگ نرم هستند و باید در این راه مجاهدت های خود را در بحث تولید محتوای دینی و ملی بکار ببرند و فعال باشند.
وی با اشاره به مرور قوانین جرایم رایانه ای توسط فعالین مجازی در همه حال اظهار داشت ؛ فعالیت در فضای مجازی نیازمند چهارچوب های منوط به قوانینی است که در سال ۸۸ در قانون جرایم رایانه ای قید شده و هر سال در حال تدوین و ایجاد قوانین جدیدی است.

بهمنی گفت ؛ نقد بدون معیار یاوه گویی است و نشر اکاذیب و توهین و دامن زدن به شایعاتی که در نظام خللی وارد میکند پیگرد قانونی دارد و ممنوع است.
عضو شورای تامین شهرستان نمین ادامه داد ؛ فعالین فضای مجازی در شهرستان باید به آن درک برسند که با کدام معیار و بر پایه کدام مستندات اقدام به انتشار اطلاعات و اخبار میکنند و باید مطالب سنجیده و معقول و در راستای رفع مشکلات شهروندان و مطالبه گری از مسئولان با نقد منصفانه توام باشد.


رییس اداره اطلاعات شهرستان نمین تصریح کرد ؛ مواردی چون دفاع از گروه تروریستی داعش ، طرفداری از بی حجابی و فحشا و بزرگ نمایی در حوزه بیماری کرونا و نشر اکاذیب اطلاع رسانی نیست بلکه دامن زدن به شایعاتی است که در اختیار رسانه های معاند قرار میدهند.

بهمنی ادامه داد ؛ فعالین فضای مجازی باید سعی کنند تا در تولید محتوای جذاب ،شناسایی ذایقه مردم برای دریافت اطلاعات و اخبار  با ارزش دینی و ملی ،جلوگیری از انتشار شایعات ، ایجاد روحیه ایثارگری و مقاومت ،مطالبه گری در چهارچوب نقد منصفانه نه تخریب ،منافع ملی و هویت ملی و منطقه ای بیشتر فعالیت داشته باشند.
بهمنی در پایان با اشاره به اینکه در انتخابات ۱۴۰۰ بیشتر مسئولیت ها و اطلاع رسانی بر دوش فعالان فضای مجازی میباشد گفت ؛ بین تبلیغات و اطلاع رسانی مرزبندی وجود دارد و ما باید در انتخابات استقلال رای داشته باشیم و بتوانیم در حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی به نحو احسن عمل کرده و پای ثابت انتخابات باشیم.

فضای مجازی دنیای تمام نشدنی است.

نوروزنیا رییس دادگستری شهرستان نمین با اشاره منویات رهبری در مورد فضای مجازی افزود ؛ فضای مجازی یعنی حضور افراد حقیقی در دنیای مجازی که الزام رعایت قانون رایانه ای و منافع ملی و دینی و اسلامی در آن لحاظ شده باشد.
وی گفت ؛ همانطور که در دنیای حقیقی. نمیتوان هر حرف و مطلبی را گفت و منتشر کرد ، در فضای مجازی نیز باید اینگونه باشد که افراد حریم خود را رعایت کنند.
عضو شورای تامین شهرستان نمین با اشاره به اینکه فعالیت در فضای مجازی مستلزم داشتن سواد رسانه ای است یادآور شد؛ انتقاد نباید با سیاه نمایی باشد بلکه انتقاد سازنده و با علم باشد و فعالیت در این فضا باید با سواد رسانه ای همراه باشد.

وی گفت ؛ با توجه به اینکه بعضی ها با مقررات آشنایی ندارند و بعضی از مطالب را مکررا گفته اند که از سر دلسوزی منتشر کرده اند ، این مورد قابل قبول نیست و شورای تامین امنیت فضای مجازی باید حالت بازدارندگی داشته باشد تا مسئولان شهرستان و منتقدان دچار سو تفاهم در پاسخ به مطالبه گری ها نشوند.
نوروزنیا با اشاره به اینکه شهرستان نمین به عنوان شهر فرهنگ و ادب معروف است اظهار داشت ؛ فعالان فضای مجازی باید در حوزه فرهنگ و وحدت شهرستان تولید محتوا کنند و فعالیت های خود را به سمت ایجاد تعامل با مسئولان شهرستانی و مطالبه فرهنگی و آگاه سازی شهروندان سوق دهند.

فعالان فضای مجازی مسئولیت سنگینی در انتخابات ۱۴۰۰ دارند

سرگرد محمودی جانشین فرمانده انتظامی شهرستان نمین گفت : با توجه به نزدیکی ایام ثبت نام انتخابات شورای اسلامی شهر و بخاطر شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی و نبود فضاهای حضور افراد در ستادها تمامی تحرکات و تبلیغات در فضای مجازی اتفاق خواهد افتاد که این مسئولیت سنگینی را به دوش فعالان مجازی خواهد افتاد.

وی گفت : فعالین فضای مجازی باید از تبلیغات نامتعارف و اعلام دروغین نتایج انتخابات ، شایعه تقلب در صندوق ها و خرید و فروش رای و انتشار آن در کانال ها خودداری نمایند.

عضو شورای تامین شهرستان نمین با اشاره به  ارسال خبر های درست و مستند در کانال های خبری افزود : فعالان فضای مجازی باید ازنشر اخبار تکراری  و همچنین باز نشر شایعات و اخبار تنش زا در این فضا خودداری کنند.

سرگرد محمودی ادامه داد : نتیجه تعامل با شورای فرهنگ عمومی شهرستان و همچنین کارگروه فضای مجازی میتواند ارتباط تنگاتنگی میان مسئولان و افزایش آگاهی شهروندان  از جمله ثبات خانواده و ایجاد روحیه وحدت بین مسئولان  و مردم  ایجاد کند

وی با تاکیدبر اینکه مصالح ملی بر مصالح فردی در فضای مجازی مقدم تر میباشدگفت : با توجه به گسترش فضای مجازی در چند سال اخیر و فعالیت همه تیپ افراد در این فضا باید در نظر داشته باشیم که نشر اطلاعات در چه رده سنی باشد و لطمه ای به هویت ملی و منطقه ای ما نخورد.

سرگرد محمودی از تغییر مجازات برای جرایم رایانه ای در مدت اخیر خبر داد و افزود : در بحث برخورد با هتاکان حرمت و همچنین افرادی که با تبلیغات ناهنجار و شایعه چراکنی و سو تبلیغ در کانال ها انجام میدهند هیچ رودربایستی نداریم و طبق ماده ۱۸ قانون مجازات رایانه ای با این عوامل برخورد میکنیم.

 

صورتجلسه کمیته فضای مجازی شورای فرهنگ عمومی مورخ ۱۳ اسفند ۹۹
۱. مقرر گردید تمامی مدیران و ادمین های کانال های تلگرامی فعال در سطح شهرستان نسبت به تبیین ارزش ها و آرمان های نظام و انقلاب و آگاهی بخشی مردم در این راستا و نشر برکات نظام و انقلاب اقدامات لازم را بعمل آورند.
۲.مقرر گردید همه عزیزان فعال در فضای مجازی در راستای مقابله با هجمه های دشمنان نظام انقلاب با تبیین صادقانه و همچنین تحلیل درست مسائل و مشکلات پیش آمده کشور با تمامی توان نسبت به هدایت مردم به حق و تنویر افکار عمومی اقدامات لازم را انجام دهند.
۳.مقرر گردید همه اعضای حاضر در جلسه در راستای نشر مباحث دینی و توسعه و ترویج آموزه های قرآنی در جامعه بویژه اشاعه فرهنگ عمل به آیه تمکن و سه دستور صریح قرآن کریم” اقامه نماز، پرداخت زکات و امر به معروف و نهی از منکر اقدامات لازم را بعمل آورند.
۴.مقرر گردید مدیران و ادمین های کانال ها نسبت به احصا مشکلات مردم منطقه خویش و انعکاس آن به مسئولین ذیربط جهت رفع مشکل اقدامات لازم را انجام دهند.
۵. مقرر گردید مسئولین ساماندهی فضای مجازی شهرستان (جناب آقای بالار دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان، جناب سروان دهقان پور و جناب سروان علومی نسبت به معرفی چند نفر از فعالین فضای مجازی که در طول این مدت عملکرد قابل قبول و‌ مطلوبی داشته اند، جهت تجلیل و قدردانی در جلسه آتی اقدامات لازم را انجام دهند.
۶. مقرر گردید فعالین فضای مجازی شهرستان در راستای مبارزه با رسم و رسوم های غلط و باطل رایج در سطح شهرستان و همچنین محکومیت مظاهر فرهنگ‌ منحط غربی که در بستر فضای مجازی شهرستان نشر می یابد، اقدامات مقتضی را بعمل آورند.
۷. مقرر گردید فعالین فضای مجازی با در نظر گرفتن بیانیه گام دوم انقلاب و برجسته کردن فرامین ولی فقیه در جامعه و ایجاد و فراهم سازی زمینه تحقق آن ها تمهیدات لازم را انجام دهند.
۸.مقرر گردید در جهت آگاهی بخشی به مردم و جهت دهی و هدایت افکار عمومی در زمان انتخابات البته با رویکرد رقابت سالم و ایجاد اتحاد و وفاق همگانی در امر مشارکت در انتخابات تمهیدات لازم را بعمل آورند.
۹.مقرر گردید تمامی مدیران و ادمین های کانال های تلگرامی در جهت کاهش آسیب های اجتماعی با مسئولین شهرستانی مستمر تعامل و همکاری نموده و پل ارتباطی بین مسئولین و مردم در رفع این مشکلات باشد.

گزارش : ناصربرزگر

عکس آرمین احمدی

اخبار مرتبط

نظرات