رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 26 April

اوقات شرعی

  • سه شنبه 19 اسفند 1399 - 14:52
  • کد خبر : 1756
  • تیتر روز
  • چاپ خبر : شهر عنبران درآمد پایدار ندارد
سخنگوی شورای اسلامی شهر عنبران:

شهر عنبران درآمد پایدار ندارد

شهر ملی گلیم با گفته های مسئولان شهرستانی و استانی و شواهد حال حاضر و وضعیت زیرساختی متفاوت میباشد و این شهر با مشکلات عدیده ای روبروست.

سخنگوی شورای اسلامی شهر عنبران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ویلکیج گفت: شهر عنبران  با مشکلات زیادی مواجه میباشد که عمده ترین آن نبود درآمد پایدار در حوزه شهرداری و شورای شهر است.

صابر حمیدی افزود : همانطور که شهرداری بیش از  ۳۰۰ نوع خدمات برای شهروندان ارایه میدهد و به همان مقدار نیز میتواند کسب در آمد داشته باشد ولی تا کنون شورای شهر و شهرداری عنبران هیچ مبلغی بابت عوارض سطح شهر از شهروندان دریافت نکرده است.

حمیدی دغدغه اصلی شهروندان شهر عنبران در بحث مدیریت شهری را ارایه خدمات مطلوب دانست و افزود : شورای شهر عنبران در دور پنجم به لحاظ پرسنل از تحصیلات عالی و تخصص لازم برخوردار است و تا کنون هر آنچه در توان داشته برای مدیریت شهری به کار بسته است.

وی ادامه داد : در یحث انتخاب شهردار و جابجایی های اخیر، شورای اسلامی شهر عنبران طبق تخصص و تعهد خود همیشه در اولویت کاری شهردار برگزیده ، عملکرد وی را مورد بررسی قرار میدهد و تا کنون افرادی را  که به سمت  شهردار عنبران معرفی کرده است دارای تحصیلات و برنامه های شهری بوده است ولی بخاطر اینکه ابتدا با شعارهای دهن پرکن به میدان می آیند ولی بعد از مدتی به لحاظ نبود درآمد پایدار و همچنین عدم توانایی در بحث عملیاتی شهر، خودشان استعفا میدهند و میروند.

سخنگوی اسلامی شهر عنبران  با اشاره به اینکه شهرداران عنبران بر مبنای فراخوان انتخاب میشوند یادآور شد : با توجه به تجربیات در دوره چهارم وپنجم شورای شهر میتوان اظهار کرد که شهردار بومی بهتر از غیربومی عمل کرده است و این به آن معنی نیست که شهرداران غیربومی عملکرد ضعیف داشته اند چه بسا که افرادی چون آقای دوستدار ،آقای عبداللهی عملکرد خوبی از خود به یادگار گذاشته اند.

حمیدی گفت : شورای شهر عنبران تمام وقت در اختیار شهروندان میباشد و بزرگترین وظیفه شورای شهر انتخاب یک شهردار کارآمد و نظارت بر عملکرد وی میباشد و این مورد در دوره پنجم به نحو احسن انجام گرفته است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر عنبران در خصوص زیباسازی شهر ملی گلیم گفت: از دور چهارم شورای شهر بخاطر پتانسیل بالای گلیم بافی در منطقه و همچنین بحث توسعه گردشگری عنبران ، پیگیر ثبت شهر ملی گلیم در عنبران بوده است ولی متاسفانه در سال های گذشته فقط به شعار از طرف مسئولان تبدیل شده بود و امسال به نتیجه نهایی رسید

حمیدی تاکید کرد : شهر ملی گلیم با گفته های مسئولان شهرستانی و استانی و شواهد حال حاضر و وضعیت زیرساختی متفاوت میباشد و این شهر با  مشکلات عدیده ای روبروست.

وی تصریح کرد : پیکره بابا داوود که سالیان پیش ثبت ملی شده است هنوز هیچ توجهی به آن نمیشود و گردشگران و  اهالی برای بازدید با زمین داران مجاور همیشه مشکل دارند و هیچ سود گردشگری برای منطقه نداشته است و متاسفانه مانور شعاری مسئولان بوده و هیچ گونه اقدامی انجام نگرفته است.

وی با اشاره به تعطیلی چند ساله ساختمان نمایشگاه دایمی صنایع دستی و بلا استفاده بودن آن در شهری که سالانه چند هزار تخته گلیم به خارج از کشور و داخل کشور صادر میشود گفت : متاسفانه مسئولان شهرستان هیچ اقدامی برای تجلیل از مقام بانوان بافنده که چندین سال تلاش برای ماندگاری این میراث فرهنگی و بومی گلیم بافی کشیده اند انجام نداده و یرای طرح های شورای شهر  از جمله المان گلیم در ورودی و نزدیک ساختمان نمایشگاه نیز اقدامی صورت نگرفته است و تمامی فعالان داخل شهر نیز بصورت خودجوش در بحث گلیم فعالیت دارند.

صابر حمیدی گفت : ۵۰ درصد مرسولات پستی شهرستان نمین گلیم های عنبران میباشد و لی مردم برای ارسال آن به نمین مراجعه میکنند در حالی که ساختمان اداره پست عنبران بلاتکلیف مانده است.

وی در پایان افزود : حدود ۱۰ معدن در شهر عنبران فعالیت دارد که هیچکدام مجوزی از شورای شهر دریافت نکرده اند و هیچ توجیه اقتصادی برای منطقه نداشته است و چه بسا که باعث از بین رفتن آسفالت جاده ها و وجود تصادفات سنگین در منطقه شده اند.

انتهای پیام/

مصاحبه: آرمین احمدی

اخبار مرتبط

نظرات