رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

اوقات شرعی

از عمل تا حرف و شعار

عمل گرا باشیم تا شعار محور

انتقاد سازنده بجاست و حق هر شهروند است که مطالبه گری کند و معقولانه و کارشناسی شده منتقد باشد ولی اصول یک منتقد را نیز که مهمترین آن ارایه پیشنهاد و ایده هست را نیز باید رعایت کند نه اینکه سنگی بزند و آب را مواج کند.

صرف نظر از اینکه بخواهم کسی را نقد کنم ،و شخصیت حقیقی کسی را مورد انتقاد قرار دهم ، اعتقاد بر این است که در ۵ دوره گذشته شورای شهر نمین بجای پیشزفت پسرفت داشته ایم جز این ۲ سال آخر دوره پنجم که آنهم در سایه انتخاب شهرداری بوده است که تمامی بروکراسی های اداری را متحول کرده و با تفکر عملیاتی و توسعه شهری بلدیه را تحویل گرفته است.

اعتقاد شخصی من بر این است که در مدت ۲۰ سال و با گذشت ۵ دوره از شورای اسلامی شهر به اندازه ۲ سال اخیر  در توسعه وزیباسازی شهر نمین اتفاق خاصی نیفتاده بود وتمامی این ساختار شکنی و تغییر زاویه دید با تلاش شهردار و اهمیت ندادن به حواشی میسر شده است.

در این ۴ سال تقریبا از بدو ورود مهندس شوقی از ۳ مهر سال ۹۶ تمام تلاش ها بکار گرفته شده است تا  سنت های غلطی را که در طی سال های  اخیر بر بدنه شهرداری سایه افکنده بود و مشکلات عدیده ای را برای شهروندان و مجموعه شهرداری ایجاد کرده بود از میان برداشته شود و تقریبا تمامی عوامل شهرداری و مسئولان شهری و اکثر مردم شهرستان نمین از وی راضی باشند.

با توجه به شرایط اقتصادی  در سال های اخیر تراز مالی شهرداری نمین همیشه متعادل  بوده و منفی نبوده است در حالیکه در ادوار گذشته این تراز همیشه با نوسان زیادی همراه بود. با کنترل هزینه‌ها و واگذاری‌های قانونی در سال های اخیر بعد از چند سال  نه ‌تنها بودجه را صددرصد محقق کرده است ، بلکه مازاد  نیز داشته است چرا که همه این کارها به‌دلیل مدیریت هزینه‌ها بوده است

در دهه های گذشته شهرنمین  هیچ نظم، چینش یا نمادی نداشت. در همه‌‌چیز نوعی بدسلیقگی هویدا بود. وقتی شهردار شروع کرد به رنگ و لعاب دادن به شهر و زیباسازی ، بعضی‌ها می‌گفتند شهر را شبیه مدادرنگی کرده‌ است، اما همین مدادرنگی امروز شاداب‌تر است و چه بی فرهنگی از سوی عده ای که در شهر نمین شهر فرهنگ و ادب  بروز داد و نمونه بارز آن اینکه شیشه آکواریوم را شکستند.در اینکه آیا شهر نیازمند آکواریوم ، پرچم ، تندیس های ورودی بود یا خیر جای  بحث برای کارشناسان این حوزه باز است ولی بی فرهنگی در تخریب المان های شهری ربطی به عملکرد شهردار ندارد.

جای تعجب برای  کسانی است که بدون ارائه هیچ پیشنهاد و راهکار حمایتی نسبت به بهبود وضعیت نامطلوب مالی و اقتصادی شهرداری که همیشه در ادوار گذشته دارای مشکل بوده و امروز در حال حاضر در وضعیت مطلوبی قرار دارد، زبان به انتقاد تند و تیز می گشایند و با فرافکنی های متعدد سعی در مختل کردن هرچه بیشتر موقعیت فعلی شهرداری دارند.

باید پرسید نقادانی که خود پشت میز نشسته و منتقد ظاهر شده اند، کدام راهکار برون رفت از وضعیت و برنامه ی پیشرفت مالی را درسال های گذشته ارائه دادند و نمین را از مشکلات شهری رهانیدند .

باید پرسید شهردار از لحظه ای که آمده آیا از مشکلات مالی که همیشه پای صحبت ادورا گذشته بود سخنی به میان آورده؟ کدام وعده را داده که عمل نکرده؟!! سایت گردشگری فندقلو یکی از منابع پایدار درآمد شهرداری به شمار می رود و باید نقادان بگویند برای از دست نرفتن این درآمد پایدار چه کرده اند؟ بهتر است بگویند در نگهداری داشته ها چه کرده اند؛ ابتکار و خلاقیت پیش کش خودشان!

شورای شهر نمین کجای مطالبه گری شهروندان نمین جای دارد ؟ آیا همیشه باید شهردار را خطاب قرار داد و از آسفالت نکردن کوچه ها شکایت کرد؟

توسعه شهری نمین در حال رشد است و روز به روز بر زیبایی های نمین اضافه میشود ، ورودی جدید شهر نمین و المان های گردشگری و توریستی شهر نیز در حال تدوین و تکمیل شدن است.

راهی را که در ۲۰ سال گذشته طی نکردیم در دو سال اخیر با رشد چشمگیری در حال رو به جلو رفتن است و این راه هنوز در اول کار است و با سنگ اندازی ها و شیطنت ها مسیر زیبایی های شهری را مسدود نکنیم.

انتقاد سازنده بجاست و حق هر شهروند است که مطالبه گری کند و معقولانه و کارشناسی شده منتقد باشد ولی اصول یک منتقد را نیز که مهمترین آن ارایه پیشنهاد و ایده هست را نیز باید رعایت کند نه اینکه سنگی بزند و آب را مواج کند.

مطالبات شهرستان نمین بسیار زیاد است که مهمترین آنها در یادداشتی سال ۹۹ در پایگاه خبری ویلکیج درج گردید.امید است در سال ۱۴۰۰ همه مردم و مسئولان شهری در راستای توسعه گردشگری و صنعتی و شهری نمین گام برداریم و در اعتلای نام و فرهنگ نمین تلاش وافر داشته باشم.

ناصربرزگر

 

اخبار مرتبط

نظرات