رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April

اوقات شرعی

در راستای توسعه منطقه گردشگری فندقلو:

جاده گردشگری فندقلو به همت شهردار نمین تسطیح میشود

چندین مجموعه در فندقلو بستر خود را پهن کرده اند و هیچکدام در حفظ و نگهداری آن حتی یک قدم برنمیدارند از جمله سازمان ورزش و جوانان ، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و آموزش و پرورش که در این میان میتوان تا حدودی عملکرد شهرداری و محیط زیست را آن هم بخاطر وجود سایت گردشگری شهرداری و همچنین منطقه حفاظت مرال ها مثبت قلمداد کرد که اتفاقا آنچنان نفعی هم برای این دو ارگان نداشته است.

با توجه به اینکه مسیر گردشگری و منطقه فندقلو یکی از پر بازدیدترین مناظر طبیعی و تفرجگاه استان اردبیل محسوب میشود متاسفانه از لحاظ زیرساختی دارای مشکلات زیادی میباشد.

با وجود اینکه این تفرجگاه دارای پتانسیل گردشگری در کشور میباشد ولی تا کنون آنچنان که باید به منطقه رسیدگی کنند هیچ ارگانی پا پیش نگذاشته و همه مدیران استانی و شهرستانی فقط شواف رسانه ای کرده اند.

با گذشت چندین سال از عمر آسفالت این منطقه و عدم آسفالت مسیر کامل توسط نهاد های مربوط وضعیت این جاده در شان نام و جایگاه این منطقه نیست و یکی از مشکلات و گلایه های مهم مردم منطقه و گردشگران میباشد.

وجود جشنواره بابونه که آنهم متاسفانه چندسالی است دست و پا شکسته در حال برگزاری و حتی عدم برگزاری است میتوانست و میتواند این منطقه را در سطح بین المللی رشد داده و باعث سود آوری گردشگری و توریستی در منطقه شود ولی چون شهرستان نمین حیات خلوت مسئولان برای شوآف و سرمایه گزاری است متاسفانه تا کنون این امر ممکن نشده است و هر سال بدتر از سال گذشته به مدیر دیگری پاس داده میشود.

چندین مجموعه در فندقلو بستر خود را پهن کرده اند و هیچکدام در حفظ و نگهداری آن حتی یک قدم برنمیدارند از جمله سازمان ورزش و جوانان ، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و آموزش و پرورش که در این میان میتوان تا حدودی عملکرد شهرداری و محیط زیست را آن هم بخاطر وجود سایت گردشگری شهرداری  و همچنین منطقه حفاظت مرال ها مثبت قلمداد کرد که اتفاقا آنچنان نفعی هم برای این دو ارگان نداشته است.

با کلی خبر و سفر و آب و تاب پیست اسکی چمن فندقلو با اعتبارات کلان هنوز به سرانجام نرسیده است و مسیر جاده ای سنگلاخ آن خود جای سوال بزرگی است و یا اینکه هنوز راه رفت این تفرجگاه در وضعیت اسفناکی است و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در حال توسعه باند برگشت این مسیر میباشد و در آخرین مورد عجیب نیز در این بلبشوی مدیریتی تفرجگاه، یک عده نیز از آب گل آلود میخواهند ماهی بگیرند و ۲۷۰ هکتار از این راضی و جنگل ها را تحت حفاظت خود دربیاورند در حالی که این شرکت در شهریور ۹۹ ایجاد شده است و هیچ سابقه ای در این موارد ندارد.

در سال ۹۹ سرپرست اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان نمین طی مصابحبه با ویلکیج گفته بودند مشکل اصلی منطقه گردشگری فندقلو نبود آسفالت مناسب به طول ۱۶۰۰ متر میباشد که طی ابلاغ ملی ۵۰۰ متر از این مسیر که ۹۰ در صد از بین رفته با اعتبار ۴۵۰ میلیون تومان زیرسازی و آسفالت جدید و مابقی مسیر لکه گیری و بازسازی خواهد شد ولی تا امروز که ۱۴ روز از ۱۴۰۰ گذشته هنوز هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است و روز سیزده بدر در این منطقه که بالاترین آمار مسافر را داشت مردم ناراضی از این مسیر بودند.

با این حال براتعلی شوقی تنها مدیری که حرف نمیزند و شعار بلد نیست بعد از زیبایی ها و توسعه ای که به شهر نمین بخشیده این بار نیز دست به کار شده و در اقدامی مسیر جنگلی فندقلو را تسطیح کرده است و در آینده نزدیک برنامه ویژه ای برای سایت گردشگری فندقلو دارد تا مسافران و گردشگران از حضور در این منطقه لذت ببرند.

روز سیزده بدر  شهرداری نمین با اقدامی دیگر در جهت حفظ محیط زیست منطقه با پخش کیسه های زباله به رانندگان و مسافران در ورودی منطقه گردشگری فندقلو از شهروندان و مسافران خواست تا برای ایجاد محیطی سالم و تمیز با هم تلاش کنیم.

یکی از اقدامات مهم شهردار نمین حضور خود شهردار و عوامل اجرایی برای تسطیح جاده فندقلو بود که در این شرایط فعلی مدیرانی که بیشتر شعار  میدهن باز هم ثابت شود که شوقی یک سر و گردن بالاتر از مدیرانی است که حتی عمل میکنند.

پای کار بودن شهردار نمین با تمام حواشی که از طرف عده ای برای وی ایجاد میشود نشان میدهد به گفته خود شهردار (حرف را همه میزنند، باید تا جایی که میتوانی به مردم خدمت کنی و به حرفهایی که زده میشود اهمیت آنچنانی ندهی،البته که جای نقد هم باشد با کمال میل شنونده خوبی هستم)

حال باید دید که از میان این همه زینفع منطقه گردشگری فندقلو کدامشان به اندازه شهردار نمین میتوانند در توسعه و حفاظت آن قدم بردارند…

گزارش : آرمین احمدی

انتهای پیام/

 

 

اخبار مرتبط

نظرات