رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April

اوقات شرعی

برای بودجه ۱۴۰۰ شهر عنبران مبلغ ۴ میلیارد و ۹۴۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که از این مقدار ۲ میلیارد تومان سهم عمرانی و مابقی به هزینه های جاری تعلق خواهد گرفت.

مهدی احمدی شهردار عنبران در گفتگو با خبرنگار ویلکیج اظهار داشت: شهرداری عنبران درآمد پایدار ندارد و این امر باعث شده است تا در حوزه شهری و خدماتی آنچنان که باید به توسعه شهری نگاه ویژه ای داشت تا کنون میسر نشده است.

شهردار عنبران ادامه داد : شهر عنبران دارای پتانسیل های زیادی است که از جمله مهمترین آنها میتوان به حوزه گردشگری و معادن اشاره داشت که میتوان با اهمیت دادن به این دو ویژگی درآمد پایدار برای شهر عنبران بدست آورد.

وی با اشاره به فعالیت معادن در شهر و بخش های تابعه عنبران افزود: شهرداری عنبران میتواند با حمایت مسئولان و جذب سرمایه گذار در این حوزه، معدنی را به نام شهرداری ثبت کند که هم در جهت اشتغال قدم برداشته و هم باعث درآمدزایی برای شهردرای باشد.

وی ادامه داد : در بحث گردشگری و با توجه به اینکه شهر عنبران به عنوان شهر ملی گلیم شده است میتوان با توسعه زیرساخت های فرهنگی و گردشگری و جذب سرمایه گذار و حمایت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در این حوزه نیز جذب اعتبار و درآمد داشت.

احمدی گفت : یکی از مهمترین دغدغه های شهرداری عنبران تکمیل پروژه آتش نشانی این شهر میباشد که از سال ۹۰ بلاتکیف مانده است و طی بررسی های نهایی مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیاز میباشد تا این پروژه تا پایان دولت به سرانجام برسد.

وی ادامه داد : در حوزه شهری و خدماتن رفاهی به شهروندان در حال رایزنی هستیم تا محوطه کتابخانه عمومی شهر عنبران را برای رفاه بانوان شهر عنبران به پارک بانوان تبدیل کنیم تا بتوانند با آرامش و اطمینان در آنجا رفت و آمد داشته باشند.

وی همچنین از آسفالت معابر شهر عنبران در آینده نزدیک خبر داد و افزود :شهرداری عنبران قصد دارد در سال جدید با جدیت در بحث رنگ آمیزی جداول و معابر، شن ریز کوچه ها،آسفالت معابر که ۶۵۰ میلیون تومان که هزینه قیر آن مصوب شده است، برنامه ریزی برای بازسازی و احیای پارک لاله و با توجه به تاریکی ورودی و داخل شهر برنامه ریزی برای نصب برج نوری ۲۰متری در ۲نقطه در شهر ، نام گذاری کوچه ها و معابر و ساخت تابلو های بزرگ در ورودی شهر با توجه به توسعه شهر و ساخت و نصب المان شهر ملی گلیم و تحول در مبلمان شهری اهتمام ویژه داشته باشد.

شهردار عنبران با اشاره به اینکه خدمات شهری قلب شهرداری است عنوان داشت ، با اینکه تا کنون در حوزه زیرساخت ها و توسعه شهری بعلت نبود درآمد پایدار فعالیت آنچنانی انجام نگرفته است ولی سعی شده در بحث خدمات شهری به شهروندان کم کاری صورت نگیرد و این روند نیز ادامه خواهد داشت.

احمدی در پایان گفت : برای بودجه ۱۴۰۰ شهر عنبران مبلغ ۴ میلیارد و ۹۴۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که از این مقدار ۲ میلیارد تومان سهم عمرانی و مابقی به هزینه های جاری تعلق خواهد گرفت.

مصاحبه : آرمین احمدی

 

اخبار مرتبط

نظرات