رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

اوقات شرعی

 رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان نمین؛

مشکل زباله و پلاستیک در حاشیه جاده ها و محور های مواصلاتی نمین

پاکسازی جاده‌ها پس از تعطیلات عید نوروز با هماهنگی فرمانداری و مشارکت دستگاه‌ های اجرایی ذیربط از جمله محیط زیست،  شهرداری، بخشداری، دهیاری ‌ها، اداره راهداری و حمل و نقل جاده ‌ای در حال انجام است.

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان نمین در گفتگو با خبرنگار ویلکیج گفت: با عنایت به شروع فصل بهار و آغاز سرسبزی طبیعت و با توجه به اینکه اخیراً چندین مورد هوای طوفانی و باد شدید در استان داشته ایم که سبب پخش شدن انواع زباله بخصوص کیسه های نایلونی در اطراف شهر ها، روستا ها و حاشیه جاده ها گردیده بود پاکسازی حاشیه جاده ها توسط ادارت مربوطه انجام می شود.

وی با اشاره به اهمیت سالم سازی محیط زیست و حفاظت و حراست از عرصه های طبیعی گفت: این نمایندگی همکاری لازم را با دستگاه ههای اجرایی، در اجرای برنامه های پاکسازی مناطق گردشگری داشته و اقدامات لازم را در مناسبتهای زیست محیطی (روز زمین پاک و روز طبیعت و …) انجام داده است .

وی افزود: کیسه های پلاستیکی به علت ماندگاری طولانی مدت در محیط و تاثیر آن در آلودگی آب و خاک، اثرات مخربی بر محیط زیست دارند و هدف از اجرای این برنامه ها نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست و همچنین افزایش حس مسئولیت و تعهد شهروندان در برابر طبیعت و مواهب خدادادی آن است.

قنبری افزود: بر اساس ماده ۷  قانون مدیریت پسماندها، مدیریت اجرایی پسماندهای عادی در شهرها و روستاها و حریم آنها به عهده شهرداری ها و دهیاری ها و در خارج از حوزه و وظایف شهردای ها و دهیاری ها بر عهده بخشداری ها بوده و مسئولیت حسن اجرای آن نیز بر عهده آنها می باشد.

وی خاطر نشان کرد: پایش های لازم صورت گرفته و با خاطیان امر اعم از شهرداران و دهیارانی که اقدام به پخش زباله در اطراف روستاها نمایند و یا محل دفن غیر اصولی یا محل دفن نامناسب دارند برخورد حقوقی و قضایی لازم انجام خواهد شد.

قنبری همچنین خاطر نشان کرد: با شناسایی دهیاری های با مشکل محل دفن یا حمل زباله و با پیشنهاد حفاظت محیط زیست شهرستان نمین اقدام به تجمیع سازی محل های دفن زباله روستایی و شهرداری عنبران در محل دفن شهر نمین با استفاده از خودروهای مکانیزه حمل زباله شده است.

وی همچنین افزود با هماهنگی فرمانداری و دهیاری های تابعه نسبت به برگزاری برنامه های آموزشی با اولویت مدیریت پسماند و نحوه تفکیک آن در سطح روستاهای شهرستان نمین اقدام شده و تداوم این موضوع در دستور کار قرار دارد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط

نظرات