رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 26 April

اوقات شرعی

  • چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400 - 13:28
  • کد خبر : 2208
  • تیتر روز
  • چاپ خبر : راننده تانکر در حال تخلیه فاضلاب به مزارع آبی بیگلو دستگیر شد
 رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان نمین؛

راننده تانکر در حال تخلیه فاضلاب به مزارع آبی بیگلو دستگیر شد

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان نمین گفت: راننده یک دستگاه کامیون تخلیه چاه فاضلاب حین رهاسازی فاضلاب درمزارع آبی بیگلو دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری ویلکیج به نقل از  روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان اردبیل، رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان نمین   اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نمین راننده یک دستگاه تخلیه چاه فاضلاب را در زمان رهاسازی فاضلاب تخلیه چاه به مزارع آبی بیگلو دستگیر و تانکر تخلیه چاه نیز توقیف و با دستور قضایی به پارکینگ هدایت شد. 

اکبر قنبری همچنین اظهار داشت: پرونده حقوقی راننده متخلف نیز پس از انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی گردید.

وی ضمن ابراز نگرانی نسبت به رهاسازی فاضلاب های خانگی در زمین های کشاورزی و رودخانه ها اظهار داشت: تانکر های تخلیه چاه بصورت غیرمجاز با رهاسازی فاضلاب های خانگی در مزارع کشاورزی و رودخانه های حاشیه شهر، محیط زیست و سلامت مردم را تهدید می کنند.

قنبری همچنین خاطر نشان کرد: رانندگان تانکرهای تخلیه چاه باید پس از تخلیه چاه، آن را به مراکز تصفیه فاضلاب برده و به صورت قانونی و بهداشتی اقدام به تخلیه فاضلاب در مکان های تعیین شده نمایند. و هرگونه فعالیت غیرقانونی و تخریب محیط زیست از سوی رانندگان تانکرهای حمل فاضلاب پیگرد قانونی دارد.

وی تصریح کرد: آلودگی فاضلاب ها به انواع میکروارگانیسم ها، موادآلی و سایر مواد در صورت تخلیه در منابع پذیرنده محیط زیست، ضمن انتشار و شیوع انواع بیماری ها، می تواند خسارت های جبران ناپذیری به محیط زیست وارد نماید.

قنبری با اشاره به فاصله نسبتاً زیاد محل تعیین شده جهت تخلیه فاضلاب تانکرها، بر ضروت تکمیل و راه اندازی تصفیه خانه و شبکه جمع آوری فاضلاب شهری نمین تاکید کرد.

 وی در ادامه از دوستداران محیط زیست درخواست کرد در صورت مشاهده تخلفات زیست محیطی مراتب را به نزدیکترین واحد محیط زیست و یا از طریق شماره تلفن ۳۳۷۴۰۰۸۵ و یا سامانه ۱۵۴۰اطلاع داده تا اقدام لازم صورت گیرد.

اخبار مرتبط

نظرات