رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April

اوقات شرعی

سلسله یادداشت های فقر مدیریتی

قسمت چهارم جهاد کشاورزی

جهاد کشاورزی شهرستان نمین بعلت غرور کاذب در بحث مدیریت و ایجاد بسترهای مناسب برای یک عده معدودی نتوانسته است برای قشر زحمت کش کشاورز کاری انجام دهد

مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید…
این توصیف در قبال مدیرانی است که همیشه خودشان جایگاه اداری خود را برگزیده و بهترین اداره در سطح شهرستان معرفی میکنند در حالی که جامع و افکار عمومی نیز باید بر این موضوه صحه بگذارند.
اداره جهاد کشاورزی شهرستان نمین سالهاست که بخاطر آب و هوای ناسازگار این چند مدت نتوانسته است عملکرد مطلوبی در ارایه محصولات جدید کشت برای مردم منطقه مخصوصا عنبران داشته باشد.
اگر آب و هوای این منطقه مخصوصا ویلکیج را که بیشتر مه گیر میباشد و اکثر سال تقریبا مرطوب (چند سالی است که با خشکسالی مواجه هستیم) نداشتیم عملا در حوزه کشاورزی منطقه که بیشتر زیر کشت دیم میباشد نمیتوانستیم بهره برداری برای کشاورزان داشته باشیم.
هم اکنون هم که در وسعت چند هزار هکتاری مزارع واقع هستیم جهاد کشاورزی به جز ارایه آمار سیستم جدید بنام سیاک (ترسیم دقیق نقشه هوایی زمین های زراعی) و کشت مستقیم که در بعضی از روستاها با شکست مواجه شده است و برای کشاورزان منطقه دردسر ساز شده است،بیلان کاری منحصر بفردی در منطقه نداشته است.
جهاد کشاورزی شهرستان نمین بعلت غرور کاذب در بحث مدیریت و ایجاد بسترهای مناسب برای یک عده معدودی نتوانسته است برای قشر زحمت کش کشاورز کاری انجام دهد
در حوزه دامداری و مرغداری عملا در رتبه اول استانی قرار داریم ولی همیشه از کمبود گوشت مرغ رنج میبریم و یا همچنین عرضه نهاده های دامی برای مرغداران و دامداران
بعد از مغان و بیله سوار بیشترین تولید گندم و جو سهم شهرستان نمین و مخصوصا بخش ویلکیج میباشد و یا همچنین تولید سیب زمینی در قسمتی از مناطق روستایی شهر آبی بیگلو ،ولی هیچکدام نتوانسته اند از امکاناتی همچون سیلو برای گندم و سردخانه برای سیب زمینی در آن منطقه بهره مند باشند.
جهاد کشاورزی سالهاست نقشه تفضیلی خود را برای خروج از مناطق منابع طبیعی نتوانسته تهیه و تدوین کند در حالی که در شهرستان نمین یا زمین های منابع طبیعی در حوزه کشاورزی است یا بالعکس وموجب دردسر برای کشاورزان و روستا نشینان شده است.
عدم اطلاع رسانی دقیق در توزیع متوازن سهمیه تراکتور در سال گذشته باعث رنجش کثیری از کشاورزان شده بود و این یک آسیب جدی در حوزه مدیریت یک سازملن مردمی است چرا که مطمئنا باعث سو تفاهم هایی در حوزه توزیع متوازن خدمات پیش می آید
در نهایت آنچه که از جهاد کشاورزی شهرستان نمین میتوان برداشت کرد اینکه مدیریت نه تنها در بخش ریاست بلکه در کل مجموعه به لحاظ رابطه های ریشه ای در چندسال اخیر باید بطور جد بررسی و مورد نظارت قرار گیرد.

ناصربرزگر

اخبار مرتبط

نظرات