رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۱۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 24 April

اوقات شرعی

در حاشیه انتخابات 1400

خیز آرام ویروس مرگ در شهرستان نمین

خطر بروز پیک پنجم و نوع هندی و آفریقایی آن جدی است و از هم اینک میزان ابتلا به کرونا در شهرستان نمین و در استان اردبیل روند صعودی به خود گرفته است.

به نظر میرسد با توجه به وضعیت زرد کرونایی در شهرستان نمین و عادی انگاری شهروندان و مسئولان  و فعالیت اصناف و برخی مشاغل با جمعیت شلوغ در نمودار خط سیر کرونا تاثیر گذاشته و با شروع شدن تبلیغات انتخابات شورای شهر و حضور فیزیکی افراد بدون رعایت پروتکل های بهداشتی این حاشیه امنیت را با خطر مواجه خواهد کرد.

آمار ابتلا به کرونا د‌ر آخرین روز از هفته شهرستان نمین به نسبت پایان هفته پیش از آن، با کاهش همراه بود‌ اما طبق آمار غیر رسمی اعلام شد‌ه د‌ر شهرستان نمین بیانگر روند‌ افزایشی بود‌ه و خبرهای خوبی به گوش نمی رسد‌.

با  این ترتیب وضعیت کرونا نشان میدهد که هنوز هست اما د‌ر این بین گویا هنوز برخی اعتقاد‌ی به وجود‌ ویروسی به نام کرونا ند‌ارند‌ و با حضور در تجمع ها و مراکز پر رفت و آمد باعث شروع موج جدیدی از این ویروس مرگبار در شهرستان خواهیم شد.

متاسفانه مسئولان امر در شهرستان نمین بدون هیچ نظارتی سرگرم کارزار انتخاباتی شده اند و دیگر خبری از ناظران بهداشت در مراسمات و یا مراکز پر تجمعه دیده نمیشود.

مرکز بهداشت شهرستان نمین به عنوان اصلی ترین مدافع و پشتیبان مسایل کرونا در شهرستان به تنهایی نمیتواند در این مسیر  با نبود واکسن و تزریق قطره چکانی آن از این ازدحام ها جلوگیری کند  چرا که قبل تر نیز بعلت سیاست اشتباه مدیریت کرونا در شهرستان در مورد سفرهای نوروز و برگزاری مراسمات عروسی عمق فاجعه را با از دست دادن عزیانمان لمس کردیم.

اینبار نیز در حالی وارد کارزار انتخابات شده ایم که دستورالعمل ها توسط افراد در ستادهای تبلیغاتی به هیچ عنوان رعایت نمیشود و مردم  بدون توجه  و نبود ناظران هر روز بر ازدیاد کرونا در شهرستان نمین کمک میکنند.

مقام‌های بهداشتی در شهرستان نمین با توجه به وضعیت بسیار بغرنج و نامناسب تبلیغات انتخاباتی در شهرهای نمین، آبی بیگلو و عنبران هشدار می‌دهند که تداوم و تشدید وضعیت فضای موجود می‌تواند پیک پنجم شیوع ویروس کرونا را برای شهروندان در پی داشته باشند.

نامزدهای انتخابات شوراها باید از ایجاد ازدحام و تجمع در محیط های سربسته و بدون توجه به فاصله گذاری اجتماعی خودداری کنند  چرا که مهار نسبی کرونا در شهرستان نمین  با تلاش زیاد امکان پذیر شده است و نامزدهای انتخاباتی با اقدامات غیر بهداشتی خود نمیبایست موجب انتشار دوباره ویروس کرونا در جامعه شوند.

خطر بروز پیک پنجم و نوع هندی و آفریقایی آن جدی است و از هم اینک میزان ابتلا به کرونا در شهرستان نمین و در استان اردبیل روند صعودی به خود گرفته است.

ناصربرزگر

 

 

 

اخبار مرتبط

نظرات