رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

اوقات شرعی

در سایت احیای مرال فندقلو:

تولد یک راس گوزن قرمز در سایت فندقلوی نمین

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از تولد اولین گوساله گوزن قرمز (مرال) در سایت احیا و تکثیر مرال در جنگل فندقلو در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ویلکیح به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان اردبیل، سعید شهند با اشاره به وضعیت جغرافیایی و پوشش گیاهی متنوع و مناسب در سایت احیا و تکثیر مرال فندقلو گفت: با کنترل‌ مستمر و شبانه‌روزی ماموران اجرایی محیط زیست، فضایی آرام و مطلوب جهت زادآوری این گونه‌ فراهم شده است.

وی تصریح کرد: پایش از طریق دوربین مدار بسته، استفاده از دامپزشکان معتمد، احداث انبار علوفه، تهیه یونجه و ذخیره سازی آن جهت تغذیه کمکی گوزن‌ها در فصول سرد سال را از اقدامات اداره کل حفاظت محیط زیست استان به منظور افزایش و تکثیر این گونه نادر عنوان کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل اظهار کرد: با تدابیر و اقدام‌های موثر فنی و کارشناسی وضعیت زیستی گونه گوزن قرمز در سایت فندقلو در بهترین شرایط ممکن قرار دارد و امسال شاهد افزایش جمعیت این گونه با اهمیت خواهیم بود.

شهند بیان کرد: سایت تکثیر و احیای مرال فندقلو به همت اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل در سال ۱۳۸۸ و با هدف احیای گونه حمایت شده مرال در اراضی شمال پارک جنگلی فندقلوی نمین به مساحت ۱۰ هکتار و با رهاسازی ۱۲ راس مرال کار خود را آغاز کرده و با توجه به موقعیت جغرافیایی و اقلیمی منطقه و سازگاری مرال ها یکی از سایت های موفق در کشور است.

وی اضافه کرد: مرال بزرگترین گوزن و بزرگترین گیاه‌خوار سم دار ایران است. جفت گیری مرال ها از اواسط شهریور شروع شده و تا اواسط مهرماه ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: دوره بارداری مرال حدود ۲۴۰ روز است و در هر زایمان یک گوساله متولد می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

نظرات