رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April

اوقات شرعی

کرونا با 10 برابر سرعت انتشار بازگشته است

علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد

موج پنجم که با نام های آلفا، بتا،دلتا،گاما،در حال پیش روی به مناطق شمالی و شمال غرب کشور میباشد شوخی بردار نیست و مطمئنا با زیرساخت های ضعیف شهرستان نمین و همچنین عدم واکسیناسون نوبت دوم در بیشتر مناطق و سنین بالا مطمئنا با چالش های مرگ و میر فراوانی روبرو خواهیم بود.

در نوروز ۱۴۰۰ و با سهل انگاری و عدم مدیریت در سطح کشور و البته در سطح استان و شهرستان در مدیریت ویروس کرونا و عدم رعایت دستورالعمل های توسط مردم، شاهد عزادار شدن خانواده های زیادی بودیم که این بار نیز میتواند با گسترش موج پنجم بیشتر از موج چهارم شهرستان نمین را درگیر کند، چرا که فصل تابستان و هجوم مسافران برای گردش در هوای مناسب شهرستان نمین و تفرجگاه ها و همچنین برگزاری مراسمات عروسی و آغاز فعالیت قهوه خانه و ها  و دور همی ها در این فصل فراتر از کل بازه زمانی سال میباشد.

سازمان بهداشت جهانی هشدار داده که گونه دلتا (هندی) کرونا، به عنوان سریع ترین و آماده ترین سویه شناسایی شده این ویروس با توانایی یافتن و نابود کردن ضعیف ترین افراد، در بسیاری از کشورهای جهان به گونه غالب تبدیل می شود.

موج پنجم که با نام های آلفا، بتا،دلتا،گاما،در حال پیش روی به مناطق شمالی  و شمال غرب کشور میباشد شوخی بردار نیست و مطمئنا با زیرساخت های ضعیف شهرستان نمین و همچنین عدم واکسیناسون نوبت دوم در بیشتر مناطق و سنین بالا مطمئنا با چالش های مرگ و میر فراوانی روبرو خواهیم بود.

با توجه به روند افزایشی ابتلا و بستری و قرمز شدن برخی شهرستان ها در مناطق جنوبی و روند افزایشی به سمت مرکز کشور و مناطق شمالی و غربی، اگر مردم در کنترل ویروس کرونا مشارکت نداشته‌باشند، بی تعارف شاهد تلفات جانی زیادی خواهیم بود، برگزاری مراسمات عروسی در فضاهای سربسته و همچنین مجالس ختم و عزا بدون رعایت پروتکل های بهداشتی فاجعه عظیمی به بار خواهد آورد.

پیشنهاد میشود مسئولان شهرستان و بخصوص ستاد مدیریت کرونای شهرستان نمین از تمام ظرفیت‌ها در مناطق شهری و روستایی برای اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی مردم استفاده کنند و اگر در برگزاری مراسمی افراد از پذیرش ضوابط سرپیچی کردند، با هماهنگی لازم شناسایی و برخورد لازم انجام شود.

در مورد صفوفی که مردم برای خرید ملزومات زندگی  از جمله نان و مرغ و روغن میبندند و در بیشترشان رعایت دستورالعمل های بهداشتی صورت نمیگیرد رئیس صنعت و معدن،اصناف و شخص فرماندار باید تصمیمات ویژه ای بگیرند چرا که این روزها مخصوصا با شروع پیک مسافر اکثر نانوایی ها شلوغ و در مسیر خیابان اصلی قرار دارند و عملا در ملا عام هیچ گونه رعایت موارد بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی صورت نمیگیرد.

وجود ناظران سلامت و جلوگیری از برگزاری مراسمات عروسی و عزا بدون رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین معرفی افراد خاطی به مراجع قضایی میتواند در روند صعودی این بیمار تاثیرگزار باشد.

اخبار مرتبط

نظرات