رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 26 April

اوقات شرعی

وضعیت هشدار در شهرستان نمین:

هجوم کرونا با غم آب و نان

به نظر میرسد با پایان یافتن انتخابات ماموریت اصلی دولت پایان یافته و بازهم مدیران در سودای میز مدیریتی خود در جلسات هم اندیشی گرد هم می آیند و مشکلات مردم منطقه به فراموشی سپرده شده است.

در گرم ترین روزهای تابستان ۱۴۰۰ متاسفانه نبود آب و نان در شهرستان نمین به یکی از معضلات اصلی شهرستان تبدیل شده است و گرمای بی سابقه و خشکسالی و عدم مدیریت صحیح در آبرسانی و نظارت بر نانوایی ها و هجوم مسافران در این شرایط قرمز کرونا باعث دل آزردگی شهروندان شهرستان نمین شده است.

سالهاست که کارشناسان هشدارهایی درمورد صرفه جویی در مصرف آب میدهند و تا کنون هیچ سالی به اندازه امسال خشکسالی منطقه را فرا نگرفته بود کما اینکه حتی اگر صرفه جویی نیز انجام گرفته باشد تمامی سفره های زیرزمینی در حال خشک شدن میباشد.

کمبود آب شرب در نمین و عنبران  قرار بود تا خرداد ۱۴۰۰ پایان یابد حتی به بهای خشک شدن مزارع بخش ویلکیج و هنوز هم با اعتبار هنگفت ۳۰۰ میلیاردی این پروژه به بهره برداری نرسیده است.

شهرستان نمین به علت داشتن هوای مطلوب در تابستان مامن خوبی برای مسافران میباشد و با حضور گسترده مردم در این منطقه متاسفانه نان نیز کم پیدا شده و صف های طولانی کرونایی هر روز در خیابان ها و کوچه های شهرستان نمین چه در خود نمین و چه در شهرهای آبی بیگلو و عنبران مشاهده میشود.

با این روند صعودی کرونای دلتا در کشور و مطمئنا در آینده نزدیک در شهرستان نمین بازهم شاهد خسارت هایی در بخش درمان و جان هموطنانمان خواهیم بود.

به نظر میرسد با پایان یافتن انتخابات ماموریت اصلی دولت پایان یافته و بازهم مدیران در سودای میز مدیریتی خود در جلسات هم اندیشی گرد هم می آیند و مشکلات مردم منطقه به فراموشی سپرده شده است.

در نوروز ۱۴۰۰ نیز با شل گرفتن قضیه به این مهمی  شاهد خسارات جبران ناپذیری در شهرستان بودیم و تجربه دوباره سهل انگاری بازهم فاجعه زیان بارتری پیش خواهد آورد.

پیشنهاد میشود جلسه اضطراری ستاد مدیریت کرونا هر چه زودتر برگزار شده و دستورالعمل های بازدارنده جدیدی اتخاذ گردد چرا که در این ایام مراسمات جشن و عروسی نیز در منطقه زیاد خواهد بود و مسافران نیز در حال زیاد شدن در شهرستان نمین هستند.

اخبار مرتبط

نظرات