رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

اوقات شرعی

چالش های مدیریت شهری آبی بیگلو تمامی ندارد

دخالت بیرون از شورا در انتخاب شهردار آبی بیگلو

با گذشت نزدیک به دو ماه از انتخاب شورای شهر و انتخاب شهردار از طرف اعضای شورای شهر ، شهر گردشگری آبی بیگلو، همچنان بدون شهردار اداره می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ویلکیج، بعد از انتخاب اعضای هیات رئیسه شورای شهر آبی بیگلو و انتخاب شهردار از سوی شورای شهر هنوز با انتخاب اعضای شورای شهر از سوی استانداری موافقت صورت نگرفته و این شهر بدون شهردار اداره می شود و در این باره شایعاتی در خصوص دخالت یکی از نمایندگان مجلس اردبیل درانتخاب شهردار به گوش رسیده است .
کمابیش همگان اطلاع دارند که انتخاب شهردار از مهم‌ترین وظایف و ازجمله اختیارات مسلم و انحصاری شورای شهر است و بدین لحاظ، هیچ شخص و مقامی نباید نظر خود را بر اعضاء شورای شهر که منتخب و نماینده توده مردم شریفند تحمیل کند.
در طول ادوار شورا شاهد تنش هایی در این نهاد بوده ایم و معمولا هم برخی مسئولان و نمایندگان در مورد عزل و نصب ها دخالت های بیجایی داشتند. فردی که با رای مردم انتخاب می شود جزء وظایف ذاتی اش دخالت در انتصابات نیست. اگر جلوی این کار گرفته شود مطمئنا شورایی همدل و متحد تشکیل می شود.
متاسفانه بسیاری از اعضای شورای شهر در شورا وظیفه اصلی خودشان را فراموش کرده اند که کار اصلیشان انتخاب شهردار خوب و نظارت بر کار وی است، نه این که اول افراد منتسب به خودشان را تحمیل کنند.
بر این اساس، شورای شهر آبی بیگلو در یک اقدام عجولانه و بدون حتی بررسی های اولیه و با تنها مخالفت یکی از اعضای شورای شهر کارمند یکی از ادارات شهر را به سمت شهرداری انتخاب کردند و ایشان در اولین روز فعالیت رسمی شورا، طبق قانون جهت صدور حکم به استانداری اردبیل معرفی گردید.
تأکید می‌شود که اعضای شورای شهر به عنوان منتخبان مردم بدون ملاحضه و معرفی افراد برتر شهرستانی و استانی به بررسی و انتخاب گزینه مثلا اصلح اقدام کرده‌اند که دچار شائبه های زیادی بوده و تا کنون نیز حکم تائیدیه را از استانداری دریافت نکرده است.
در این میان شنیده میشود یکی از نمایندگان استان اردبیل که دستی در دخالت برای انتصاب مدیران بخصوص در شهرهای کوچک برای فعالین ستادی خود دارد این بار از آب گل آلود شهرداری آبی بیگلو میخواهد برای خود ماهی بگیرد.
از این رو صحبت های یکی از اعضای شورای شهر آبی بیگلو زوایای جدیدی از انتخاب شهردار آینده و مداخله نماینده را نمایان می کند
مجتبی رستمی منتخب اول مردم در شورای ششم می گوید:عدم درآمد پایدار ودرآمد زایی شهرداری از یک طرف و ناکارآمدی بجا مانده از ادوار گذشته از سویی دیگراز ابهت شهرداری جسم نحیفی بجای گذاشته وحال این فرصت فراهم شده تا شاهد لابی های پشت پرده آقای نماینده درانتخاب شهردار آینده آن باشیم.
وی در بخش دیگیری از صحبت های خود اشاره میکند : بیشتر از آنکه این لابی گری ها از سر دلسوزی برای توسعه شهری باشد نشان از دخالت در امور شهر و شهرداری دارد وهمین خطر میتواند فرصت هرگونه تصمیم گیری از شورای ششم که خود را برای عبوراز بحران معرفی نموده سلب نماید.
نماینده شورای شهرستان آبی بیگلو می گوید: نمایندگان مجلس درشهرهای کم جمعیت از قدرت لابی گری بسیار بالاتری برخوردار می باشند و عدم درآمد زایی شهرداری ها در این شهرها سبب میگردد تا فرصتی برای حضور ونفوذ نمایندگان را در تعیین شهردار دراین مدل شهرها شاهد باشیم.
عضو شورای شهر آبی بیگلو می گوید: ادعای عدم وجود اختلاف در هر مجموعه‌ای مضحک و غیرمنطقی است و با توجه به طبیعی بودن تفاوت عقاید و سلایق در افراد، اختلاف نظر در مورد یا موارد خاص، امری غریب نیست و این موضوع در انتخاب شهردار آبی بیگلو نیز نمود داشته و دارد و باعث شده است که بخاطر انتخاب سلیقه ای هنوز بعد از گذشت ۲ ماه آبی بیگلو بدون شهردار بماند.
رستمی ادامه میدهد: مسلما این موضوع باتوجه به محدودیتهای اداره شهر با سرپرست، آینده‌ای مبهم برای آبی بیگلو که عنوان شهر گردشگری را یدک می‌کشد رقم زده است.
وی در پایان گفت : از نماینده مذکور و افراد در سایه که برای شهر آبی بیگلو تصمیم میگیرند به خاطر اهمیت این شهر در امر گردشگری به عنوان محور توسعه شهرستان نمین و استان اردبیل، استدعا داریم که با توقعات بی‌جاو مداخله گرانه سعی در انتخاب افراد ناکارآمد تصمیمات مسئولان شهری را زیر سوال نبرند و بگذارند آبی بیگلو با اتکا به جوانان و نخبگان خود در مسیر پیشرفت قرار بگیرد.

گزارش ناصربرزگر

اخبار مرتبط

نظرات