رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

اوقات شرعی

بهره برداری از فاز اول طرح آب رسانی به نمین و عنبران:

دهه فجر ۱۴۰۰ آب به عنبران میرسد

در کل استان در بحث آب با مشکلات جدی مواجه هستیم و خوشبختانه در دولت کارآمد و با حضور دکتر محرابیان امیدواری بیشتری در ارتباط با رفع چالش‌های پیش روی آب استان داریم.

به گزاش پایگاه خبری تحلیلی ویلکیج، فاز اول طرح آب‌رسانی به نمین و عنبران در قالب پروژه مجتمع وحدت با اعتبار بالغ بر ۴۲۵ میلیارد ریال با حضور نمایندگان و مسؤولان استانی به بهره‌برداری رسید.

در این مراسم علی نیکزاد نائب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل مشکل تامین بودجه لازم برای فاز دو پروژه را مطرح کرده بود. اظهار داشت: فی‌المجلس با وزارتخانه تماس گرفتم و با هماهنگی‌های به‌عمل آمده ۳۶ میلیارد تومان بودجه لازم برای فاز دو این پروژه تامین شد.

وی افزود: امیدوارم با تامین بودجه، فاز دوم آب‌رسانی به نمین و عنبران تا دهه‌ی فجر تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

صدیف بدری، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم بیان کرد: از سال ۹۵ و در سفر ریاست جمهوری، حدود ۵۰ میلیارد تومان برای این امر مصوب شد و در نهایت با تلاش مسؤولان آب منطقه‌ای شاهد بهره‌برداری از این پروژه هستیم.

وی با بیان اینکه پروژه وحدت ارزشمند است و برای پیگیری تأمین اعتبار پروژه‌های آبرسانی در کنار مسؤولان هستیم، افزود: در کل استان در بحث آب با مشکلات جدی مواجه هستیم و خوشبختانه در دولت کارآمد و با حضور دکتر محرابیان امیدواری بیشتری در ارتباط با رفع چالش‌های پیش روی آب استان داریم.

نماینده مردم شریف اردبیل، نمین سرعین و نیر در مجلس شورای اسلامی و نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در آیین افتتاح فاز اول آبرسانی به نمین و عنبران اظهار داشت: با تلاش و همت همکارانم در مجلس شورای اسلامی و مدیران وزارت نیرو، فاز اول آب‌رسانی به اتمام رسیده و برای تامین اعتبار و اجرای فاز دوم آن تلاش می‌کنیم.

سید کاظم موسوی از هزینه کرد ۴۲ میلیارد تومانی برای فاز اول خبر داد و افزود: ۳۶ میلیارد تومان اعتبار هم‌برای‌فاز تکمیلی مورد نیاز هست که به جد پیگیر تامین آن خواهیم بود و دستگاه اجرائی با تمام توان پروژه را تکمیل نمایند و در تامین نیازهای اساسی شهروندان اهتمام داشته باشند.

عباس جنگی مرنی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از روند اجرایی این طرح گفت: برای اجرای فاز اول این طرح اعتباری بالغ بر ۴۲۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با اشاره به مشخصات فنی اجرای فاز اول طرح آبرسانی نمین و عنبران اظهار کرد: در فاز اول این طرح حدود ۱۲ کیلومتر لوله پلی اتیلن سایز ۵۰۰ میلیمتر، حدود ۹ کیلومتر لوله پلی اتیلن سایزهای ۳۵۵ و ۲۵۰ میلیمتر کار شده است.

وی با بیان اینکه در این فاز یک باب مخزن ۴۰۰ متر مکعبی در سه راهی عنبران احداث شده است عنوان کرد: بازسازی چاه شماره ۳ واقع در محدوده روستای گللو از دیگر مشخصات فنی و اجرایی این طرح می باشد.

جنگی مرنی بیان کرد: در فاز اول این طرح تامین ۸۰ لیتر در ثانیه آب برای شهرهای نمین و عنبران و ۵ روستای محدوده شهرستان نمین برای ۳۳ هزار نفر انجام خواهد شد و در بلندمدت و پس از اتمام طرح نیز ۱۶۷ لیتر در ثانیه آب برای افق سال ۱۴۲۵ این منطقه به انجام خواهد رسید.

اکبر بهنامجو استاندار اردبیل در آئین افتتاح این پروژه گفت:در ۲ سال اخیر اقدامات بسیار خوبی برای تکمیل پروژه انجام یافته است بطوریکه منابع اعتباری آن از پنج میلیارد ریال تا سال ۹۸ به ۴۲۵ میلیارد در ۲سال اخیر رسیده است.

وی اظهار کرد: امروز موضوع آب در تمام نقاط دنیا به بحث مهمی تبدیل شده و باید تمامی مسئولین در تخصیص منابع مالی و اعتباری به پروژه های بخش آب توجه ویژه‌ه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

نظرات