رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

اوقات شرعی

به آرای مردم احترام بگذاریم

مذاکرات و تصمیمات در ۱-۵ شورای شهر آبی بیگلو

اگر روزی شورای شهر به سمت اختلاف بین اعضاء پیش برود، قداست شورا از بین می رود و دسته بندی های سلیقه ای مسیر اشتباهی را برای شهر ترسیم می کند.

 

قبل از نگارش یادداشت برای آن دسته از اعضای شورای شهر که بابت یادداشت قبلی  یادآوری کرده بودند هنوز دوماه از حضورمان نگذشته و یکماه است عرض میکنم که شما چیدمانتات از ۶ ماه پیش بوده است و جلوستان دوماه پیش و تصمیمتان در عرض ۱۰ ثانیه میباشد.

مورد دوم نیز باز برای اعضای شورای شهر و کارمند شهرداری آبی بیگلو که در سایه  و خفا و پنهانی تصمیمات عجولانه را به خورد اعضا میدهد نیز عرض میکنم که قداست خبر و خبرنگار در گرو مصلحت اندیشی شما نیست بلکه رسالت صداقت گویی و شفافیت است و مطمئن باشید که با تجلیل شما بنده بزرگ نشده ام و خبرنگاری به بزرگی نیست به مطالبه گری مردم از شما نمایندگان هست که بزرگ میشود.

پس شما با مردم و رسانه  صادق باشید و رو بازی کنید تا ماهم به نقد از شما که منصفانه هست رو نیاوریم و از عملکردتان تعریف و تمجید کنیم.

 

با توجه به گذشت یک ماه از جلوس نمایندگان مردم در پارلمان محلی دوره ششم شهر آبی بیگلو همچنان اختلافات در نوع چینش هیات رئیسه و همچنین انتخاب شهردار هر روز بیشتر از گذشته نمود پیدا میکند.

در آخرین مورد از این اختلاف ۴ عضو از شورا در جلسات محرمانه با نمایندگان مجلس  نشست و گفتگو میکنند و این در حالی است که نفر اول آرای منتخب مردمی در این جلسات بدلایلی حضور نداشته که دو دلیل میتواند داشته باشد ، اول اینکه شاید وی مخالف تصمیمات  این ۴ نفر میباشد که شاید به صللاح شهر نیست  و یا شاید هم برعکس آن ۴ نفر درست می اندیشند و دلیل دوم نیز در مورد مساله مهم انتخاب شهردار باشد که این عضو از شورا از ابتدا با انتخاب فامیلی و بدون رزومه شهردار مخالف بوده است و تعاملات اعضای دیگر به دور از حضور وی میباشد چرا که معتقدند وی ساز مخالفت را از همین الان شروع کرده است.

در هر حال چنین به نظر میرسد در روزهای آتی شهردار آبی بیگلو انتخاب خواهد شد و مطمئنا هیچ موضوعی مهمتر از دغدغه مردم و توسعه شهری نیست که در این وسط اختلافات میتواند روند رسیدگی به این امور را کند کند.

اعضای شورای شهر باید در مواقع اختلاف مصالح مردم را در نظر بگیرند و این شاخص را در انتخاب شورا دخیل نکنند. مردم آبی بیگلو برای مدیریت شهرشان به ۵ نفر رای داده اند، بنابراین تمامی اعضای شورای شهر در تصمیمات شهری باید دخیل باشند و با همفکری همدیگر تصمیم گیری کنند، در غیر اینصورت به مردم و مطالبات شهروندی ضربه وارد می شود.

اگر روزی شورای شهر به سمت اختلاف بین اعضاء پیش برود، قداست شورا از بین می رود و دسته بندی های سلیقه ای مسیر اشتباهی را برای شهر ترسیم می کند.

شهردار باید شاخصه هایی داشته باشد و این وظیفه شوراهاست که شاخصه ها را تعریف می کند، بنابراین باید دنبال افرادی متخصص و با تجربه مدیریت شهری باشند که متاسفانه بدون رقابت  و معرفی چهره های کاربلد انتخاب یک گزینه شائبه هایی را پیش می آورد.

شورای شهر باید رزومه سنگینی را برای شهردار آینده تعریف کند و شخصی مقتدر و فنی را در سمت شهرداری انتخاب کند، در غیر این صورت به سمت اختلاف  پیش می روند و به اصل شورا ضربه وارد میشود.

به نظر میرسد اکنون وقت دودستگی و اختلاف سلیقه نیست و چهار سال وقت دارند تا شهر را به خوبی مدیریت و خود را در معرض دید مردم قرار دهند.

شاخص های مدیریت شهری از جمله سرانه آموزشی، فضای سبز و اداری باید توسط اعضای شورای شهر احصا شود و برنامه ریزی درستی برای بهبود آن انجام شود که با این چشم انداز که در یک ماه گذشته مشاهده شده است و انتخابات فامیلی و طایفه ای صورت گرفته  باید دید در آینده چه اتفاقاتی برای شهر آبی بیگلو رقم میخورد.

یادداشت : ناصربرزگر

 

اخبار مرتبط

نظرات