رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

اوقات شرعی

وقتی تکلیفت را غریبه ها می نویسند

شهرستان نمین در مدیریت مردود است

گماردن راننده ستاد تبلیغاتی، کارمندغیرمرتبط با امور شهری،آبدارچی فلان اداره و ستاد، مدیران دم بازنشستگی، و افراد کم تجربه برای مدیریت یک شهرستانی چون نمین و عنبران و آبی بیگلو  برازنده نیست و توهین به شعور یک منطقه است.

این روزها در صدر اخبار حرف از برکناری و انتصاب فرمانداران و شهرداران و مدیران استان و شهرستان ها به چشم میخورد و هنوز خبری در شهرستان نمین مبنی بر انتصاب و برکناری به گوش نمی رسد.

اینکه خبری نمی رسد (باور)آن نیست که مردم و مسئولان نه خواهان برکناری هستند و نه انتصاب و خوش بحال مردم منطقه هست خیر، چرا که مدیران ناکارآمد هنوز هم در شهرستان نمین در اوایل دولت سیزدهم که جامانده دولت دوازدهم هستند جواب سربالا به ارباب رجوع میدهند وجود دارند و از ماه ها پیش از آن جناح به این جناح با پاچه خواری کوچ کرده اند تکلیف خود را معلوم نمیکنند که اگر ماندنی هستند و متوسل به نمایندگان مجلس و دید و بازدیدهای شبانه و درگوشی، خدمت خود را صادقانه انجام دهند، و یا اگر رفتنی هستند حداقل به خاطر حقوقی که از بیت المال میگیرند تا آخرین لحظه مدیریت خود متعهد به میز و مسئولیتشان باشند که متاسفانه هیچ نهادی خواستار عملکرد برخی مدیران ناکارآمد شهرستان نیست و شهرستان نمین شده حیاط خلوت نمایندگان و مدیران جناحی برای گماردن افرادی که در ستادهای تبلیغاتی و تعاملات آنها در کنارشان بوده اند.

در این میان چه در ادوار گذشته و چه در زمان حال برخی مدیران نیز برای ماندگاری پشت میز امتیازهای ویژه ای برای بالادستی های خود در استان داده اند که ترس از بعضی نمایندگان نیز بی تاثیر نبوده است.

این روزها و با گذشت نزدیک به ۲ ماه از پروسه انتخاب هیات رئیسه شوراها در شهر های عنبران، آبی بیگلو و نمین همه سردرگم و در تلاش برای به کرسی نشاندن حرف و رای خود هستند و خبری از انتخاب شهردار با رزومه و کارآمد و تعامل برای پیشرفت نیست.

در شهر عنبران مثل ادوار گذشته مشکلات بر سر شهروندان آوار شده و هیچ کس مسئولیت این همه ناکارآمدی را به عهده نمیگیرد.

شهرداری که معرفی شده بود نیامده رد شده و هنوز شهر بدون شهردار درگیر مشکلاتی میباشد که در شهری با عنوان شهر ملی گلیم یک افتضاح عظیم است.

ورودی شهر به حال خود رها شده و بین آب و فاضلاب و شهرداری کشمکش اداری بر سر تامین اعتباریست  که نمایندگان پشت تریبون  هزینه ها را واریز شده میدانند، در حالی که در بطن شهر خبری نیست و در آن سر ویلکیج پروژه ای را افتتاح میکنند که قرار بود پایان دولت باشد و باز هم وعده بهمن ماه را میدهند که فصل کاری در منطقه رو به پایان هست.

مشکلات شهر ملی گلیم که یک شعار ملی را یدک می کشد سطح اولی میباشد و مسئولان مرتبط با این شعار که از بخشدار گرفته تا اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان نمین با یک مدیریت ضعیف و پوشالی تا کنون یک قدم نتوانسته برای شهر ملی گلیم بردارد و این یک ناکارآمدی در سطوح مدیریتی شهرستان نمین است که کسی بازخواست نمیکند.

در شهر آبی بیگلو نیز اختلافات غوغا میکند و شهردار معرفی شده هنوز به سرانجام نرسیده و لابی های پشت پرده باعث شده تا روند انتخاب شهردار به کندی پیش برود.

کمبود فضای آموزشی، فرهنگی و زیرساخت های ضعیف شهری ،نبود درآمد پایدار شهری ، ضعف مبلمان شهری و المان های شهر گردشگری، ناکارآمدی در مدیریت و توسعه شهر آبی بیگلو در این سالها شهر را تقریبا از بین برده و یک شهر بی روح از آن ساخته است.

با پایان دولت روحانی و احتمال تغییر مدیران سطح بالا من جمله فرمانداران و بخشداران به نظر میرسد که بخشدار ویلکیح نیز که به تنهایی فعالیت های زیادی در این بخش انجام داده یا راهی استانداری میشود و یا اینکه به فرمانداری شهرستان نمین بازمیگردد و شنیده میشود برای این پست نیز افراد زیادی چشم دوخته اند که متوسل به برخی از نمایندگان مجلسی هستند که به آنها قول مساعد داده اند.

در شهر نمین نیز هنوز حکم براتعلی شوقی تا این لحظه رسمی نشده  است و منتظر تایید استان میباشد ولی با این حال شوقی هر روز در بازدید از پروژه های قبلی خود در سطح شهر نمین میباشد و خیالش از بابت تایید شورای شهر راحت است.

جای بازخواست برای عملکرد و هزینه های شهرداری و شورای پنجم که بیشترین نقدها بر آن وارد هست وجود دارد ولی از لحاظ عملکرد میتوان گفت در سطح شهرستان نمین در بالاترین جایگاه و بیلان کاری قرار دارد.

نمیتوان به قطعیت گفت ولی شاید نقطه قوت مدیریت شهری بین تمام مدیران نمین وجود شهردار باشد که توانسته در سطح توسعه و زیبایی شهری در این سالها خوب عمل کند.

شورای شهر ششم نمین با فعالیت گسترده تعداد محدودی از اعضا در هفته های اخیر نتوانسته آنچنان که باید در مسیر اصلی خود قرار گیرد که احتمالا دلیل آن میتواند اختلافاتی باشد که در مورد انتخابات هیات رئیسه اتفاق افتاده باشد و یا اینکه موارد دیگری و زمان،میتواند این مشکلات را در صورت همکاری و تعامل حل کند.

در این بین رفتن شوقی برای انتخابات شهرداری اردبیل نیز کمی شهروندان را از او دلسرد کرده است وعدم حضور نفر اول شورا در انتخاب هیات رئییسه شورای ششم کمی همکاری را بین این دو ارگان کمرنگ کرده است.

در هر حال بیشتر از گذشته شهرستان نمین نیازمند تعامل و همکاری مدیران میباشد و باید به این وضعیت بلاتکلیفی که هر نماینده گمارده های خود را به عنوان حیات خلوت شهرستان نمین را انتخاب میکنند و در آخر سر مدیرانی را به نمین میفرستند که کارآمدی لازم را ندارند باید حل و فصل شود.

وجود نماینده مستقل که از دیرباز آرزوی مردم منطقه میباشد ولی به لحاظ قانونی و نبود ظرفیت لازم و تعداد جمعیت تا کنون میسر نشده میتواند این چنین بلاتکلیفی را از دوش مردم منطقه بردارد ولی متاسفانه سالیان سال است که تکلیف شهرستان نمین را افرادی بیرون از شهرستان نمین تعیین میکنند که سلیقه ای بوده و هرکس هرجور دلش میخواهد مدیریت میکند و این باعث شده فرهنگ شهر نمین در این سالها به شهر صنعتی تبدیل شود درحالی که سهم بیکاری آن بیشتر از توسعه آن برای مردم منطقه بوده است.

در چندسال گذشته نمین شاهد تحولات صنعتی و گردشگری زیادی بوده است ولی دود آن به چشم مردم رفته تا سود آن، چرا که برخی مسئولان در سطح بالا با شوآف های خود و عدم عملکرد مدیران در شهرستان رضایت بخش نبوده است و توسعه نیز ناقص و عقیم مانده است.

پیشنهاد میشود مسئولان سطح بالای استان و نمایندگان که برای مردم شهرستان نمین تصمیم گیری میکنند سلیقه شخصی خود را برا مدیران به کار نگیرند و موقعیت جغرافیایی و اجتماعی شهرستان نمین را بسنجند و افرادی را برای مدیریت شهرستان نمین برگزینند که لیاقت و شایستگی و سواد مدیرتی و سابقه اجرایی داشته باشند.

یادداشت : ناصربرزگر

 

 

 

اخبار مرتبط

نظرات