رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

اوقات شرعی

 ما در فرهنگ شهر نمین متاسفانه مدیران خوبی هم اگر داشته باشیم جایگاه و زیرساخت اولیه اش مهیا نشده است و باید با دست خالی به کارزار مدیریت بیاید.

از حضور ویروس کرونا در کشور و شهرستان نمین تقریبا نزدیک به ۲ سال میگذرد و بارها شاهد امواج این بیماری در استان و شهرستان نمین بوده ایم و مثل طوفان تمامی مناطق را درنوردیده و حداقل یک بار تمامی افراد این بیماری را تجربه کرده اند.

آنها که توان جسمی و بیماری خاصی نداشته اند توانسته اند تا به این لحظه دوام بیاورند و آنهای که واکسن زود هنگام نرسیده  و اوایل عدم شناخت کافی از این ویروس در دست نبود به رحمت خدا رفتند.

با تمامی خاطرات بدی که برای ما به یادگار گذاشته و خواهد گذاشت، اما شبکه بهداشت و درمان شهرستان نمین توانسته است با ارایه برنامه های کنترلی و پیشگیری درایام عید و همچنین در ایام تعطیلات تابستان و موج پنجم موسوم به دلتا مخصوصا در مناطقی از ویلکیج که منشا و مقصد رفت و آمد به آنجا از کشورهای همسایه بیشتر است،بصورت نسبی تقریبا با در اختیار داشتن حداقل ترین امکانات سطح اولی از بروز فاجعه انسانی و مرگ و میر خیل عظیمی از مردم جلوگیری و مراقبت کنند.

نظر سنجی پایگاه خبری ویلکیج و گفتگوی میدانی  در سطح شهرستان با شهروندان نشان از رضایت نسبی از ارایه خدمات بهداشتی و درمانی دارد و عمده دلیل آنها برای نفی عملکرد مناسب نیز نبود امکانات در حوزه شهرستان بوده است، چه بسا که نقدهای زیادی هم بابت تاخیر در واکسیناسیون،ارایه خدمات بهداشتی مناسب،کمبود بهورز و کادر درمان و … نیز بوده و هست.

اما در این میان نباید از مراکز بهداشتی و درمانی روستایی و بهورزان غافل شد چرا که بیشتر مشکلات بر دوش این افراد بوده است و زحمت های فراوانی کشیده اند مخصوصا در این ایام تزریق واکسن کرونا که عده ای بی دلیل در حال حاضر نیز واکسیناسیون را انکار میکنند.

گذشته از این موارد زحمت ها مطالعاتی و اطلاع رسانی و پیشگیری شبانه روزی مجموعه شبکه بهداشت و درمان نیز موثر واقع گردیده بود و جلسات اضطراری در ایام پیک بیماری یکی از راه های مقابله و صورتجلسه های اجباری برای ادارات و صاحب مشاغل و شهروندان نیز توانسته خدمات این مجموعه را ارتقا دهد و کم تاثیر گذار نبوده است.

با توجه به اینکه مشکلات بیمارستانی و رفاهی مردم سالهاست بر روی زمین مانده و عدم تزریق اعتبار و پیگیری بیمارستان تامین اجتماعی در شهر نمین و همچنین عمده مشکلات اولیه از نبود سی تی اسکن گرفته تا سایر ملزومات درمانی هیچ گونه اقدامی صورت نگرفته است  و متاسفانه عملکرد ضعیف مدیریت بیمارستان باعث شده است که بیشتر خدمات در سطح خدمات درمانی و اورژانسی نیز از طریق همین شبکه های بهداشت و درمان برای مردم میسر شود انتظار بیشتری هم نمیتوان از این مجموعه داشت و با در نظر گرفتن البته فعالیت های این دوسال که درگیر کرونا بوده ایم میتوان فقط در حوزه بیماری کرونا بگوییم که خدمات رضایت بخش و نسبی بوده است.

بیشتر مردم منطقه برای کوچکترین مورد  درمانی به مرکز استان مراجعه میکنند، در ساده ترین اتفاق امسال برای واکسیناسیون مردم در شهر نمین شبکه بهداشت و درمان نمین نتوانسته برای خود بعد از چند سال یک محیط سالم و آرام با امکانات اولیه تامین کند و مجبور به ارایه خدمات به شهروندان از طریق استفاده از مجموعه فرهنگیان نمین شده است.

طبق آمار واصله هیچ زایمانی هم به تازگی در شهرستان نمین انجام نمیگیرد مگر به صورت اضطراری، حتی کوچکترین زخم بخیه نیز به اردبیل مراجعه میکند که در فرصت مناسب گزارش میدانی این مجموعه بیمارستانی را نیز انتشار میدهم.

ما در فرهنگ شهر نمین متاسفانه مدیران خوبی هم اگر داشته باشیم جایگاه و زیرساخت اولیه اش مهیا نشده است و باید با دست خالی به کارزار مدیریت بیاید.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سالهاست منتظر اعتبار برای مجموعه فرهنگی خود میباشند و متولیان هر روز دست به دست میکنند و آجر و پنجره های ساختمان در حال فرو ریختن هستند، بیمارستان تامین اجتماعی ۳ بار نقل مکان زمینی شده است و یک تابلوی رنگ وارفته در سر زمین کشیک میکشد.

نیاز مبرم مردم منطقه برا ی تامین اعتبارات و پیگیری چنین مواردی از مسئولان شهرستانی و استانی و نمایندگان مردم در مجلس هستند.

برای شادی روح شهدای سلامت ودرگذشتگان از این بیماری منحوس نثار فاتحه و صلوات

اخبار مرتبط

نظرات