رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

اوقات شرعی

شهر عنبران فراموش شده است:

فقر مدیریتی در شهر ملی گلیم

از جمعیت ۷ هزار نفری عنبران بیشترشان بیکار شده اند و عدم ساماندهی مناسب برای گلیم بافان معضل بیکاری آنها شده و بازار دلالان را برای واسطه گری و مفت خری آثار صنایع دستی رونق بخشیده است.

۱۵ دی ماه سال ۹۹شهر عنبران به خاطر وجود صنعت دست گلیم بافان عنبران شهر ملی گلیم معرفی شد و این در حالی بود که هیچ یک از زیر ساخت های اولیه شهر و گردشگری دراین مکان برآورده نشده است چه برسد به اینکه شهر ملی گلیم خواستگاه گردشگران و مجامع بین المللی و ملی باشد.

در شهری که تمامی مشکلات یک شهرستان در آن تجمیع شده و فقر مدیریتی در آن بیداد میکند نمیتوان نامواره شهر ملی گلیم را بر آن نهاد

ساختمان نمایشگاه صنایع دستی عنبران تنها پایگاه عرضه محصولات فرهنگی و صنایع دستی جلوی چشمان مردم و مسئولان در حال نابودی است و سقف آن فرو ریخته و به حال خود رها شده است.

المان ورودی شهر با عنوان شهر ملی گلیم یک سازه بتنی  است که در حد و قواره یکی شهر ملی نیست و فقط برای خالی نبودن عریضه بنا میشود.

در چند سال گذشته و با مدیریت ضعیف در شهر عنبران متاسفانه چارچوب ساختاری شهری از بین رفته است و رشد و توسعه شهری جهت معکوس گرفته است،انتخاب چندین سرپرست برای شهرداری عنبران و پروژه های نیمه کاره و عدم رضایت شهروندان از خدمات شهری بزرگترین دلیل ناکارآمدی مسئولان شهری به حساب می اید.

اعضای شورای شهر ششم شهر عنبران و بخشدار با انتخاب سرپرست شهرداری هنوز هم نتوانسته اند در یک ماه گذشته حداقل ترین امکانات خدماتی را برای شهروندان ارایه دهند.

زیبایی بصری شهر عنبران هر روز با اضافه شدن مشکلات شهری از جمله از بین رفتن فضای سبز ،پارک ها، جداول بیرنگ و شکسته شده،عدم روشنایی کافی در شهر، وضعیت سرویس بهداشتی پشت مسجد جامع و سایر سرویس بهداشتی ها فاجعه است،عدم نظارت سد معبرمغازه داران، فاضلاب شهری انبار شده در دهرود و پروژه های نیمه کاره  آب و فاضلاب در مسیر ورودی شهر جلوه یک  شهر را از بین میبرد و کسی پاسخگو نیست.

عدم مطالبه گری و ارایه خدمات برای دریافت این همه سهم از معادن عنبران ، جاده نامناسب برای شهروندان تنها سوغات از توسعه شهر عنبران بوده است.

روستای عنبران علیا ظاهری دارد که برای هر مسافر و گردشگر و مسئولی زیباستکه با هزینه زیاد و سنگ فرش کردن و رنگ آمیزی از بیت المال تامین شده ولی در باطن زباله بیداد میکند و عدم رسیدگی به آن این روستای گردشگری را  هر روز فرسوده تر میکند.

عملکرد ضعیف مدیریت شهری عنبران در این چند سال گذشته بر کسی پوشیده نیست و همگان میدانند که این شهر تا شهر ملی شود راه ها باید طی کند .

از جمعیت ۷ هزار نفری عنبران بیشترشان بیکار شده اند و عدم ساماندهی مناسب برای گلیم بافان معضل بیکاری آنها شده و بازار دلالان را برای واسطه گری و مفت خری آثار صنایع دستی رونق بخشیده است.

حمایت ضعیف صنایع دستی شهرستان و عدم مسئولیت پذیری مدیران شهری عنبران من جمله بخشدار و عدم پیگیری و حساسیت برای ارتقای وضعیت معیشت و خدمات برای شهروندان آنچنان که باید نتوانسته در این سالها بر این منطقه باعث رشد و شکوفایی شود.

پیشنهاد میشود برای اینکه شهر ملی گلیم در برازنده و قواره منطقه باشد از مدیران کارآمد و جهادی و پای کار در آن استفاده شود نه اینکه مدیران سفارشی و ناکارآمد بر کرسی مسئولیت در آن جلوس کنند.

ناگفته نماند شهر عنبران یکی از پایلوت های گردشگری استان اردبیل میباشد که برای رشد و توسعه شهرستان نمین از اولویت های مهم برای سرمایه گذاران به حساب می آید و باید با تفکری نو و به دور از ناملایمتی ها و نابسامانی ها در همه عرصه های اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و گردشگری به آن بها داد.

یادداشت ناصربرزگر

اخبار مرتبط

نظرات