رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

اوقات شرعی

برگشت اشیای تاریخی نمین مطالبه بحق شهروندان:

صارم السلطنه خالی از هویت

طی گفتگویی با اعضای شورای ششم شهر نمین و ارسال نامه ای خواستار آن شدند که با تامین امنیت تمامی اشیا به این موزه و تامین یگان حفاظت بازگردد.

آمدن کرونا نه تنها برای مردم منطقه باعث رنج و بدبختی و مرگ و میر شد بلکه توانست به صورت نامحسوسی تمامی هویت یک شهر را نیز از بین ببرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ویلکیج، بعد از گذشت یک سال از جابجایی اشیا موزه صارم السلطنه برای صیانت از آن به دلیل نبود امنیت و نیروی یگان حفاظت، که مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان  تنها دلیل جابجایی اشیا را در آن موقع اعلام کرده بود گذشته و آرام آرام آرامش به محیط کاری اداره میراث فرهنگی شهرستان نمین رسیده و آن موقع که کمبود کارمند و یگان حفاظت بود حال با افزایش نیرو مواجه شده است ولی باز هم خبری از بازگشت اشیا به خواستگاه خود نیست.

تا کنون و بعد از ماه ها هیچ نهاد و مسئولی نخواسته است  که این اشیا به موزه بازگردد و به فراموشی محض سپرده شده است.

هویت یک شهرستان از موزه تاریخی شهر به بهانه های مختلفی رفته است و الان تمامی آن بهانه ها ها رفع شده اند ولی باز هم کسی به فکر بازگرداندن آن اشیا نیست!

تعداد کارمندان اداره زیاد شده است و آن زمان نیز شهردار وقت در گفتگویی با خبرنگار پایگاه خبری ویلکیج اطمینان داده بود که تمامی هزینه های یگان حفاظت را میپردازد و و کرونا نیز در حال کمرنگ شدن میباشد و دیگر جایی برای بهانه نمانده است.

طی گفتگویی با اعضای شورای ششم شهر نمین و ارسال نامه ای خواستار آن شدند که با تامین امنیت تمامی اشیا به این موزه و تامین یگان حفاظت بازگردد.

به نظر نگارنده هویت یک شهر و منطقه به آن تعلق دارد و باید با هر بهانه ای که قانونی و یا غیر قانونی این حق از شهروندان سلب شده باید به آن برگردد و در این مسیر میطلبد مسئولان شهری پافشاری کرده و این مهم را به سرانجام برسانند.

اخبار مرتبط

نظرات