رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

اوقات شرعی

کمبود امکانات بیمارستانی شهرستان نمین مردم را به ستوه آورده است

هر هفته تا یک شنبه صبر کنید و نمیرید

باید اذعان داشت که شهرستان  نمین با وسعت و پراکندگی جمعیتی بالغ ۶۷ هزار نفر از کمبود اعتبارات ، ضعیف بودن تجهیزات، نبود دستگاه های تخصصی رنج میبرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ویلکیج، سالهاست از تاسیس بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان نمین میگذرد دقیقا سال ۵۳ خورشیدی و شهرهای آبی بیگلو عنبران و خود نمین از این پایگاه بیمارستانی به عنوان تنها ارگان درمانی و بهداشتی استفاده میکنند.

با تغییر مدیران بیمارستانی که تعدادشان از انگشتان دست در این ۵۰ سال گذشه، تا کنون  نه اینکه تغییراتی ایجاد نشده باشد، شده ولی امکانات در همان عهد اولیه خود پا برجاست و برخی امکانات نیز اضافه شده اند که متاسفانه کاربردی در شهرستان ندارد.

در دولت قبلی عملیات ساخت طرح توسعه بیمارستان امام خمینی(ره) نمین که از مهرماه سال ۹۴ در زمینی با زیربنای ۵۰۰ متر مربع و با صرف اعتباری بالغ بر ده میلیارد ریال ساخته شده بود به بهره برداری رسید که در این بخش الحاقی که با بهره برداری از آن، ۲۰ تخت جدید به ظرفیت بیمارستان افزوده شد، بخش هایی مانند اورژانس، بستری اطفال و بستری زنان و مردان، کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی نمین نیز در زمینی با زیربنای ۸۰۰ متر مربع در دو طبقه با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد ریال ساخته شده و شامل ۱۰ اتاق پزشک متخصص و فوق تخصص و در حال حاضر در این کلینیک بخش هایی برای ارائه خدمات تخصصی اطفال، داخلی، زنان، سونوگرافی و دندانپزشکی وجود دارد و علاوه بر این بخش هایی نیز برای متخصصان ارتوپد، قلب و چشم در نظر گرفته شده است.

ولی کمبود پزشک متخصص در شهرستان نمین و مدیریت ضعیف، مردم این شهرستان را سرگردان کرده است چرا که هیچ پزشک متخصصی  در شهرستان به لحاظ نزدیکی به مرکز استان و نبود امکانات بیمارستانی حاضر به انجام خدمت در طول هفته نیست.

بطور مثال اگر مشکل سونوگرافی داشته باشید باید تا یک شنبه صبر کنید تا متخصص از مرکز استان بیاید و شما راویزیت کند،یا اگر سی تی اسکن داشته باشید باید به مرکز استان مراجعه کنی، طوری که درمانگاه های شهر آبی بیگلو عنبران خدمات بیشتری از این بیمارستان به مردم ارایه میدهند.

با احترام و قدردانی از زحمات پرتلاش و شبانه روزی کارکنان اورژانس بیمارستان شهرستان نمین که در واقع باید قلب تپنده بیمارستان باشد نیز مشکلات عدیده‌ای از جمله کمبود امکانات دارد و کادر درمان نیز معذور از ارایه بعضی خدمات معمولی هستند.

گزارش های مردمی حاکی از آن است که به دلیلی نزدیکی شهر نمین به مرکز استان خدمات بیمارستانی در این مجموعه بیشتر در حد اورژانس و زایمان به کار می آید و و آن هم در سال های اخیر دیگر ارایه نمیگردد و بیشتر مردم به لحاظ وجود بیمه های متعدد تکمیلی در بیمارستان های خصوصی وضع حمل میکنند.

باید اذعان داشت که شهرستان  نمین با وسعت و پراکندگی جمعیتی بالغ ۶۷ هزار نفر از کمبود اعتبارات ، ضعیف بودن تجهیزات، نبود دستگاه های تخصصی رنج میبرد.

با توجه به این پراکنش و گسترگی شهرستان نمین می‌طلبد که امکانات و زیرساخت‌های عمومی در بخش‌های مختلف به صورت مناسبی در این شهرستان ایجاد شود ولی تاکنون اینگونه نبوده است.

ساختمان این بیمارستان فرسوده و قدیمی و برای بحران هایی همچون بیماری اخیر کرونا، امکانات لازم برای خدمات را نداشت و به لحاظ تجهیزات دولتی همچون سی تی اسکن و ام آر آی دولتی، جزو فقیرترین شهرستان ها هستیم.

البته به غیر از بیمارستان و کمبودهای درمانی مشکلات دیگری نیز در حوزه بهداشت و درمان شهرستان نمین وجود دارد که باید برای رفع این مشکلات تلاش ویژه‌ای صورت بگیرد.

شهروندان این شهرستان نیز نارضایتی‌هایشان را از وضعیت موجود امکانات بیمارستان بارها و بارها در فضای مجازی و حقیقی اعلام کرده‌اند اما این نارضایتی‌ها نیز سبب بهترشدن وضعیت بیمارستان این شهرستان نشده است.

حالا مردم شهرستان نمین در انتظار تدبیر دولتمردان به ویژه شخص آقای وزیر بهداشت که این روزها در تلاش برای مهار کرونا  که اولویت اصلی کشور میباشد،هستند تا اینکه شاید چشم‌های آن ها در سال آغازین دولت سیزدهم به تحول در حوزه سلامت روشن شود.مردم این شهرستان از نبود پزشک و امکانات پزشکی رنج می‌برند و متاسفانه مسئولان حوزه سلامت نیز چاره‌ای برای برون رفت از این موضوع مهم نمی‌اندیشند. از همه مسئولان وزارت بهداشت انتظار می‎‌رود که کاری برای حوزه سلامت این شهرستان انجام دهند تا اینکه مردم این شهر از نبود امکانات رنج نبرند و مشکلات آنها در بخش سلامت رفع شود.

در یادداشتی بیستم دی ماه نیز به محرومیت شهرستان نمین در خدمات درمانی اشاره شده است ولی کسی پاسخگو نبود

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

نظرات