رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April

اوقات شرعی

رحلت دانشمند گرانقدر و متفکر ارزشمند ، نویسنده وعالم ربانی

فخر نمین دار فانی را وداع گفت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ویلکیج صبح روز شنبه بیست و هفتم شهریور ۱۴۰۰ آیت الله سید فخر الدین موسوی ننه کران  یکی از مفاخر استان اردبیل و شهرستان نمین دار فانی را وداع گفت. دفتر رسانه خبری ویلکیج فقدان اندوه بار آن اندیشمند برجسته و محقق دینی را به مقام معظم رهبری، حوزه های […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ویلکیج صبح روز شنبه بیست و هفتم شهریور ۱۴۰۰ آیت الله سید فخر الدین موسوی ننه کران  یکی از مفاخر استان اردبیل و شهرستان نمین دار فانی را وداع گفت.
دفتر رسانه خبری ویلکیج فقدان اندوه بار آن اندیشمند برجسته و محقق دینی را به مقام معظم رهبری، حوزه های علمیه، خانواده گرانقدر و عموم بستگان، ارادتمندان و شاگردان ایشان واهالی محترم تسلیت عرض نموده ، علو درجات آن فقید سعید و صبر و شکیبایی بازماندگان را از خداوند سبحان مسئلت میدارد.

آیت الله سید فخر الدین موسوی ننه کران در سال ۱۳۰۹ هجری شمسی در روستای ننه کران در خانواده سیادت و روحانیت متولد شد. تحصیلات ابتدائی را در زادگاه خود فرا گرفت. مقدمات را در اردبیل و دروس عالیه را در قم و نجف اشرف از اساتید زبردست و آیات عظام تحصیل نمود.
اهم سوابق، فعالیتها و خدمات ایشان به قرار ذیل آورده شده است:۱- نماینده مردم شریف اردبیل در دوره های اول و سوم و پنجم مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اصل ۹۰۲- امام جماعت مجلس شورای اسلامی۳- رئیس شعبه دوم دیوان عالی کشور۴-  استاد دانشگاه های تهران و  مشهد و مدرس حوزه علمیه۵- مؤسس حوزه علمیه کاظمیه۶- نویسنده اثر ارزشمند تاریخ جامع اردبیل، مغان، مشکین شهر، خلخال، آستارا در ۲ مجلد۷- مؤسس کانون تحقیقاتی – حقوقی نسیم حکمت در قم۸- بانی طرح استان شدن اردبیل و بانی طرح ها و پروژه های بزرگ از قبیل: فرودگاه اردبیل، گاز رسانی به استان اردبیل، کارخانه سیمان اردبیل، کشتارگاه صنعتی، آرتاویل تایر، آرتا موکت و دهها پروژه عمرانی و زیر بنایی.تألیفات:از تألیفات و نگارشات ایشان می توان به موارد ذیل اشاره کرد :۱-  تاریخ تشیع که در مدرسه آیت الله العظمی میلانی تدریس می شود.۲- تاریخ شهر اسفراین۳- تاریخ شهر گلپایگان۴- تاریخ شهر لاهیجان۵- کتاب ۳۱۳ شاعر (معرفی ۳۱۳ تن از یاران امام زمان (عج) در قالب مضامین شعری)۶- شرح کشکول شیخ بهائی۷- تقریرات بر نوشته­های آیت الله خوئی و آیت الله حلی۸- رساله ای در تقیه۹- کتاب حج، وصیت و نکاح در سه مجلد۱۰- حدیق الافراح در ۵ مجلد که به تایید نظر آیت الله حاج آقا بزرگ تهرانی رسیده است۱۱- الاحتجاجات که در دانشگاه عالی حسینی تدریس می شود.۱۲- مجموعه خاطرات تحقیقاتی از سفر به کشورهای مصر، روسیه، سوئیس، مجارستان، آلمان، ویتنام، هند، بحرین، کویت، عمان، سوریه، آذربایجان و . . .۱۳- تفسیر سوره احزاب و نباء در دو مجلد۱۴- آداب بحث۱۵- کتابی در اخلاق۱۶- ترجمه کتاب الاذکیاءو دهها اثر ارزشمند، مقالات علمی ، تحقیقاتی و مجموعه سخنرانی های منتشر شده ایشان می توان نام برد.
مسؤولیت­ها و سوابق اجرایی: نماینده مردم اردبیل در دوره های اول، سوم و پنجم مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اصل ۹۰، رئیس شعبه دوم دیوان عالی کشور، مؤسس حوزه علمیه کاظمیه،مؤسس کانون تحقیقاتی ـ حقوقی نسیم حکمت در قم.

پایان خبر/

اخبار مرتبط

نظرات