رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

اوقات شرعی

❖ حضور صدیف بدری در روستاهای شهرستان نمین و نشستن پای صحبت های مردم منطقه:(قسمت دوم)

قول های مساعد نماینده

عمده دغدغه اهالی روستا‌های بازدید شده، کمیت و کیفیت آب شرب، تامین آب کشاورزی و بهسازی هدایت کانال‌های آب کشاورزی و عمران ورو ستایی بود.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس همزمان با حضور در شهرستان نمین در دیدار با اعضای شورای شهر و شهردار مرکز این شهرستان، ضمن احصاء مشکلات و مطالبات شهری موجود و پس از بررسی راهکارهای عملی برای به حداقل رساندن این مشکلات، در راستای پیگیری رفع موانع ارائه خدمات مطلوب شهری از دستگاه‌های مربوطه و رفع برخی مشکلات شهری نمین قول مساعد داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ویلکیج مهندس بدری نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با همراهی جمعی از مسوولان استانی و شهرستان با حضور در جمع اهالی برخی از روستاهای شهرستان نمین ضمن هم‌صحبتی با مسئولان شهری واهالی روستاها، پس از احصاء مشکلات در راستای پیگیری رفع آن از دستگاه‌های مربوطه قول مساعد داد.

روستای کنازق
در این بازدید مواردی همچون آسفالت راه دسترسی با احیاء بخشی از جاده قدیم اردبیل به آستارا و همچنین تکمیل کانال آبرسانی از منبع از مهم‌ترین مطالبات اهالی روستای کنازق عنوان شد.

روستای سولا
در این بازدید مواردی همچون اتصال راه نوجه‌ده به روستا، رفع کمبود آب آشامیدنی روستا، تبدیل سیستم آبیاری کشاورزی روستا به نوع تحت فشار، کمبود فضای ورزشی، تقویت آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت همراه، بازسازی حمام تاریخی روستا و همچنین تکمیل طرح هادی از جمله مهم‌ترین مطالبات اهالی روستای سولا نمین عنوان شد.

روستای جیگرکندی
در این بازدید مواردی همچون رفع اختلاف مراتع اهالی با منابع طبیعی، کمبود آب آشامیدنی روستا، نیمه کاره ماندن جدول‌کشی روستا، تعیین تکلیف دهیار روستا، انشعاب گیری از لوله انتقال آب برای روستا، ترمیم راه های بین مزارع و بهسازی کانال عبوری از میان روستا از جمله مهم‌ترین مطالبات اهالی روستای جیگر کندی عنوان شد.

روستای پته خور
در این بازدید مواردی همچون اجرا و بازنگری طرح هادی روستا، اجرای دیوار ساحلی در محدوده روستا، تقویت آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت همراه، تسطیح و شن‌ریزی راه‌های بین مزارع، احداث ساختمان دهیاری، رفع مشکل سرازیر شدن پساب کارخانجات شهرک صنعتی به زمین‌های روستا و رفع مشکل تصرف منابع طبیعی از جمله مهم‌ترین مطالبات اهالی روستای پته‌خور نمین عنوان شد.

روستای اولاغان
در این بازدید مواردی همچون تخریب چراگاه‌های روستا از سوی شهرک صنعتی، آلودگی منابع طبیعی بواسطه پساب شهرک صنعتی شماره دو، تکمیل طرح هادی، کمبود خوراک و نهاده‌های دامی، خرید شیر با قیمت پائین از روستائیان توسط کارخانجات لبنیات و همچنین ایجاد تسهیل در پرداخت تسهیلات بانکی به اهالی از جمله مهم‌ترین مطالبات اهالی روستای اولاغان نمین عنوان شد.

روستای گللو

در این بازدید مواردی همچون اجرا و بازنگری طرح هادی روستا، تسریع در اجرای آسفالت کمربندی و داخلی روستا، احداث ساختمان دهیاری، رفع مشکل تصرف منابع طبیعی از جمله مهم‌ترین مطالبات اهالی روستای گللو  عنوان شد.

در پایان مهندس بدری نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت :امسال هم در بودجه سال ۱۴۰۰ برای آب شرب روستا‌های استان ۴۳۸ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و برای راه روستایی استان نیز ۱۱۲ میلیارد تومان از بودجه متمرکز ابلاغ اعتبار شده که سهم شهرستان نمین هم مشخص شده است.
وی بیان کرد:

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین وسرعین در مجلس وشورای اسلامی همچنین، اجرای عملیات بهسازی و آسفالت راه تاریخی روستا‌های نوجه ده کنازق و سولا را از دیگر مطالبات اهالی این روستا‌ها عنوان کرد.

پایان خبر/

 

اخبار مرتبط

نظرات