رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 26 April

اوقات شرعی

یکصدو پنجاه و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی در دفتر امام جمعه شهرستان نمین برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ویلکیج ،نائب رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نمین در این جلسه با اشاره به جای خالی امام جمعه شهرستان نمین  جناب حجت الاسلام یوسف زاده گفت: در این ایام که مصادف با ایام صفر و مراسمات مذهبی است و شروع هفته نیروی انتظامی میباشد واقعا جای خالی امام جمعه محترم خالیست و انشالله به زودی بعد از رفع کسالت از وجودشان در شهرستان بهره مند خواهیم شد.

عاطف ناصری فرماندار شهرستان  نمین در این جلسه ضمن تسلیت رحلت پیامبر اسلام حضرت محمد المصطفی(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) ، آغاز هفته نیروی انتظامی را به نیروهای همیشه در خدمت امنیت و آرامش مردم، تبریک گفت.

فرماندار شهرستان نمین در ادامه به روند نزولی کرونا و واکسیناسیون عمومی بالای ۹۰ درصد در شهرستان نمین اشاره کرد و افزود: هر هفته به طور میانگین چندین جلسه با موضوع مدیریت کرونا و واکسیناسیون برگزار میشود که سعی بر آن است تا شهرستان نمین در سطح استان به جایگاه اول در واکسیناسیون و مدیریت کرونا برسد.

وی همچنین از شروع پیک ششم در کشورهای همسایه خبر داد و افزود: شهروندان باید از عادی انگاری واکسینه شدن پرهیز کنند و طبق روال گذشته دستور العمل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی در باره حواشی اخیر در مورد قوم گرایی و اختلاف افکنی برخی در بین مردم گفت: یکی از اولویت های شورای فرهنگ عمومی شهرستان رسیدگی و آموزش همگانی برای دوری از این نوع برخورد احساسی با قضیه قوم گرایی است که باید با منطق و عقل و با استفاده از آموزه های دینی و اسلامی با این نوع رفتارها برخورد داشت.

ناصری همچنین فرا رسیدن ماه ربیع الاول وآغاز هفته وحدت را نقطه عطف برای پایان دادن به برخی از حواشی دانست و گفت:هفته وحدت سرآغاز ادراک و عمل به سیره پیامبر عظیم الشان میباشد که باید همگان از این سیره نبوی الهام بگیریم.

در ادامه جلسه معاونت آموزش و پرورش شهرستان نمین طی گزارشی از روند بازگشایی مدارس با تکمیل واکسیناسیون عمومی دانش آموزان خبر داد و گفت:در روستاهای شهرستان نمین مدارس زیر ۱۵ نفر به صورت حضوری از اول مهرماه سر کلاس ها حضور یافته اند و مدارس زیر ۳۰ نفر به صورت زوج و فرد  و هنرستان های مهارتی و فنی به صورت حضوری و مدارس نظری به صورت غیر حضوری در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: در شهرها نیز مدارس ابتدایی پایه اول ابتدایی هفته ای یک روز به صورت حضوری و مابقی ایام به صورت غیرحضوری برگزار میشود و از آبان ماه مدارس زیر ۳۰۰ نفر برای دروس تخصصی به صورت زوج و فرد طبق بخشنامه ارسالی و در صورت واکسیناسیون کامل دانش آموزان شهرستان نمین به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

در بخشی از این جلسه معاون شبکه بهداشت و درمان نیز با ارایه گزارشی وضعیت شهرستان را از لحاظ واکسیناسیون عالی توصیف کرد و افزود:خوشبختانه شهرستان نمین توانسته در تزریق دز اول واکسن کرونا به جمعیت آماری ۹۰ درصد برسد و در صورت مشارکت مردم در هفته های آتی تزریق نوبت دوم نیز از ۴۰ درصد به سطح ایده آل عمومی میرسد.

وی ادامه داد: از مردم فهیم و با فرهنگ ،فضای فرهنگی و رسانه و اصناف و سایر ارگان های اطلاع رسانی درخواست داریم تا به شایعات عدم واکسیناسیون توجهی نداشته باشند و برای جلوگیری از ورود به پیک ششم که خطرناکتر از پیک فعلی است تلاش کنیم که واکسیناسیون عمومی شهرستان تا هفته های آتی به مرحله مطلوبی برسد تا بتوانیم زنجیره ابتلا به کرونا را در شهرستان مهار کنیم.

در این جلسه دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان با عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز رحلت پیامبر نور و رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت سبط اکبرش حضرت امام حسن مجتبی (ع) را تسلیت گفت.

وی همچنین هفته نیروی انتظامی را به سبزپوشان جهادگر و با اخلاص نیرو‌های ناجا تبریک گفت و از گرامیداشت هفته وحدت در هفته منتهی به آخر مهرماه خبر داد و افزود: بنا بر مصوبه جلسه فوق مقرر گردید تا اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان در شهر عنبران حضور یافته و با ریش سفیدان اهل تسنن و امام جمعه شهر عنبران در محل مسجد جامع دیدار و به بررسی مسایل فرهنگی و دینی بپردازند.

مرتضی بالار مهمترین موضاعات جلسه را آغاز سال تحصیلی با توجه به شرایط کرونا و واکسیناسیون عمومی، برپایی مراسمات رحلت حضرت رسول اکرم و امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا (ع)، آغاز هفته نیروی انتظامی و آغاز هفته وحدت عنوان کرد و گفت: شورای فرهنگ عمومی شهرستان نمین با همکاری ادارات سعی در برگزاری هر چه با شکوه تر همه این این مراسمات مذهبی را دارد و سعی بر آن خواهد شد تا برای واکسیناسیون عمومی نیز برنامه های تبلیغی ارایه شده از طریق شبکه بهداشت و درمان شهرستان نمین و با همکاری آموزش و پرورش و همچنین فضای رسانه ای و مجازی شهرستان نمین تلاش وافر داشته باشد.

گزارش : ناصربرزگر

انتهای پیام/

 

اخبار مرتبط

نظرات