رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 16 April

اوقات شرعی

صد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نمین به مناسبت آغاز هفته وحدت در مسجد جامع شهر عنبران با حضور فرماندار،امام جمعه شهر عنبران، مسئول شورای فرهنگ عمومی استان و مدیر ستاد هماهنگی مساجد استان و جمعی از ریش سفیدان اهل تسنن برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیل ویلکیج ،حجت الاسلام مرادی امام جمعه شهر عنبران ضمن خیر مقدم به میهمانان جلسه و تبریک آغاز هفته وحدت اظهار داشت: اتحاد و انسجام مردم و مسئولان در منطقه مرزی عنبران باعث شده است که خواسته ها دشمنان که ایجاد تفرقه و دشمنی است سالیان سال در این منطقه شکست بخورد.

وی ادامه داد: نامگذاری هفته وحدت در روز ۱۷ ربیع الاول توسط بنیان گذار انقلاب نشان از بزرگ بینی و تفکر بلند امام راحل میباشد که این موضوع را باید به فال نیک گرفته و از کسانی که در این مسیر گام برمیدارند و به موضوع فرهنگ و وحدت اهمیت میدهند قدردانی کرد.

امام جمعه عنبران در ادامه گفت: ما در این سال ها در بحث ساختاری و سخت افزاری قدم برداشته ایم و این بار نوبت به جوانان و نوجوانان رسیده است تا  حساسیت این موضوع را در جلساتی چون شورای فرهنگ عمومی به مرحله اجرا دربیاورند.

حجت الاسلام مرادی با اشاره به مشکلات عدیده زیرساخت های فرهنگی در شهرستان نمین ادامه داد: متاسفانه در کل شهرستان نمین مشکلات زیادی در حوزه فرهنگ وجود دارد و عنبران نیز در این موارد از حداقل ترین امکانات و اعتبارات برخوردار میباشد و امید است تا با نگاه ویژه مسئولان این مشکلات حل و فصل شود.

مرادی اضافه کرد: عدم معرفی منطقه با وجود پتانسیل های زیاد یکی از خلاء های مهم محسوب میشود که نیاز به قدم های بلندتر برای شناساندن  در استان و کشور است.

وی با اشاره بر برگزاری هرچه باشکوهتر هفته وحدت در شهر عنبران عنوان داشت،متاسفانه به دلیل شرایط کرونا نتوانسته ایم در سال گذشته مراسم خوبی برگزار کنیم  ولی امسال با رعایت پروتکل های بهداشتی امیدواریم بتوانیم این مراسم را در شهر عنبران برگزار کنیم.

در ادامه سعید نوریان مسئول شورای فرهنگ عمومی استان ضمن تبریک هفته وحدت گفت : هفته وحدت نماد وحدت و انسجام در جهان اسلام میباشد و این رویداد ملی و مذهبی همیشه خواستگاه رصد فعالان فرهنگی و اجتماعی است و اداره کل ارشاد نیز تمام تلاش خود را برای برگزاری هرچه باشکوه تر مراسمات فرهنگی هفته وحدت به کار خواهد بست.

نوریان ادامه داد:شورای فرهنگ عمومی شهرستان نمین یکی از شوراهای منتخب و نمونه استان است که جلسات آن بصورت منظم برگزار میشود و در کشور نیز در جایگاه سوم قرار دارد.

وی با اشاره به حساسیت منطقه مرزی و ایجاد همدلی بین اهل تسنن و اهل تشیع از صدور مجوز ویژه شورای فرهنگ عمومی به شهر عنبران خبر داد و افزود: در صورت تایید مدیر کل فرهنگ و  ارشاداسلامی  و شورای مرکزی فرهنگ عمومی استان درنظر داریم تا با ریاست امام جمعه عنبران و نائب رییسی بخشدار و دبیری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نمین مجوز شورای فرهنگ عمومی به شهر عنبران را از استان اخذ کنیم.

مسئول شورای فرهنگ عمومی استان در پایان از برگزاری مراسم باشکوه در مرکز استان و شهر عنبران بمناسبت هفته وحدت خبر داد و افزود: در هفته وحدت در یکی از سالن های مرکز استان مراسم باشکوهی توسط استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد و در شهر عنبران نیز با حضور مدیر کل و جمعی از شاعران شهرستان نمین و مرکز استان عصر شعری برگزار خواهد شد.

فرماندار شهرستان نمین و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی ضمن گرامیداشت هفته وحدت گفت:حضرت محمد (ص) پیامبر وحدت و رحمه للعالمین در جهان اسلام میباشد و ما نیز امیت این پیامبر عظیم الشان هستیم.

عاطف ناصری با اشاره به حساسیت و اهمیت ویژه هفته وحدت افزود : ثبات جامعه اسلامی تا کنون به دو موضوع مهم بستگی داشته است که اولی عنایت خداوند متعال و دومی نفوذ کلام،اخلاص و وحدتی است که پیامبر اسلام به جای گذاشته است.

نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی ادامه داد: شهرستان نمین بخاطر وجود شهر عنبران و روستاهای همجوار و مردمانی از مذهب تسنن عملا همدلی و وحدت را با ازدواج های دو مذهب با هم و برگزاری مراسمات مذهبی من جمله عزاداری ماه محرم ثابت کرده اند و هفته وحدت جز یادآوری این همدلی در جامعه نیست و ما باید تلاش کنیم این رویه  ادامه داشته باشد.

فرماندار نمین اظهار داشت: هفته وحدت یکی از سنت های حسنه مهم محسوب میشود و باید این ایام را گرامی بداریم و در رشد وتوسعه ابعاد فرهنگ وحدت در منطقه تلاش کنیم .

در پایان این جلسه نماز جماعت با حضور مسئولان شهرستان نمین و عنبران در مسجد جامع این شهر برگزار گردید.

 

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

نظرات