رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

اوقات شرعی

در حاشیه برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی در شهر عنبران::

بازدید مسول شورای فرهنگ عمومی از کانون فرهنگی مذهبی نبی رحمت در شهر عنبران

هفته وحدت بهانه ای است که بتوانیم این ارتباط با فعالان فرهنگی  اهل تسنن را برقرار کنیم و سعی خواهیم کرد که در ایام پیش رو نهایت همکاری را با فعالان حوزه فرهنگی شهر عنبران به کار گیریم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ویلکیج سعید نوریان مسئول شورای فرهنگ عمومی استان به همراه نادر سقا مدیر ستاد هماهنگی مساجد استان و مرتضی بالار رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نمین در حاشیه برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی، نشست هم اندیشی و بررسی مشکلات فرهنگی با امام جمعه شهر عنبران و فعالان حوزه فرهنگی و مسئول کانون نبی رحمت برگزار کردند.

در این نشست حجت الاسلام مرادی با اشاره به نبود اعتبارات لازم برای توسعه فضای فرهنگی و مذهبی در شهرستان اشاره کرد و گفت: متاسفانه اعتبارات چندانی در بستر فرهنگی به شهر عنبران تعلق نمیگیرد و در برابر جوانان و فعالان فرهنگی دست هایمان خالیست.

وی ادامه داد: عدم حمایت مالی از این قشر باعث شده است که نتوانیم آنچنان که باید در راستای فرهنگ و اشاعه آن در منطقه مرزی عنبران رشد و توسعه یابیم و امیدواریم که متولیان امر عنایت ویژه ای در این مورد به منطقه ما داشته باشند.

در ادامه سعید نوریان گفت : هفته وحدت بهانه ای است که بتوانیم این ارتباط با فعالان فرهنگی  اهل تسنن را برقرار کنیم و سعی خواهیم کرد که در ایام پیش رو نهایت همکاری را با فعالان حوزه فرهنگی شهر عنبران به کار گیریم.

وی با اشاره به اولویت و جایگاه ویژه اهل تسنن در بحث فرهنگ سازی در منطقه افزود: کمبود ها و کاستی ها در حوزه فرهنگ در سال های گذشته بیشتر شده است ولی با توکل بر خدا و همراهی شما عزیزان به روزهای تاثیر گذار این عرصه باز خواهیم گشت.

نادر سقا ضمن تقدیر از فعالان کانون فرهنگی مذهبی نبی رحمت اظهار داشت:کانون نبی رحمت به تنهایی توانسته است در این منطقه دستگیر هنرمندان و نویسندگان باشد و همچنین برگزاری مراسمات فرهنگی و هنری و مذهبی را انجام دهند و جای تقدیر دارند.

وی با اشاره به جایگاه ویژه مساجد برای جذب جوانان در حوزه فرهنگ افزود: متولیان فرهنگی باید تمام تلاششان را انجام دهند تا حامی جوانان در حوزه فرهنگ بخصوص کانون های مذهبی باشند تا بتوان در چنین ایامی  چون هفته وحدت از پتانسیل های آنها در جهت ترویج و اشاعه پیام هفته وحدت استفاده کرد.

مرتضی بالار  رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نمین از ارایه خدمات فرهنگی در بستر حمایتی  صندوق هنر به فعالان حوزه فرهنگی شهر عنبران خبر داد و گفت: از هنرمندان و افرادی که در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه فعالیت جدی دارند در این سال ها حمایت از طریق صندوق هنر انجام گرفته و در ادامه مسیر نیز افرادی که دارای مجوز رسمی و فعالیت هنری هستند میتوانند از این خدمات بهره مند شوند.

وی ادامه داد : در بخش اعتبارات شهرستانی و همچنین اعتبارات فرهنگی اداره کل به لحاظ عدم تخصیصص اعتبارات ویژه بخصوص برای پتانسیلی چون شهر ملی گلیم،آنچنان که باید نمیتوانیم از هنرمندان منطقه حمایت کافی  داشته باشیم ولی تا آنجایی که بتوانیم در خدمت اصحاب فرهنگ و هنر شهر عنبران هستیم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

نظرات