رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

اوقات شرعی

بمناسبت آغاز هفته وحدت:

جشن وحدت و همدلی در شهر عنبران

همزمان با آغاز هفته وحدت مراسم گرامیداشت این ایام با حضور نماینده ولایت فقیه دکتر سید حسن عاملی و مسئولان استانی و شهرستانی در شهر عنبران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ویلکیج، آیت الله سیدحسن عاملی با اشاره به آغاز هفته وحدت اظهار داشت: این مناسبت ها، مناسبت های شایسته ای است، ما باید از بصیرت اهل سنت تشکر کنیم، در منطقه و استان هیچگونه زمینه برای اختلاف وجود ندارد، چون همه ما تلاش می کنیم کوچکترین اهانت، جسارت یا تبعیض در میان نباشد و در کشور ما در سطح کلان با درایت مقام معظم رهبری این مجمع به صورت شایسته مدیریت شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در این مراسم با قدردانی از مسئولانی که برای این منطقه زحمت میکشند گفت: مردم منطقه مرزی عنبران همیشه پای انقلاب و ولایت فقیه ایستاده اند و مسئولان باید تمامی تلاش خود را برای رفاه حال این مردم  بکار گیرند.

آیت الله عاملی در ادامه با با بیان اینکه منطقه عنبران دارای پتانسیل های معدنی و صنایع دستی است افزود:بنده  تاکید دارم تا تمامی معادن موظف شوند که برای نیروی کار از افراد همین منطقه بکارگیری شود و در صورت تمرد از این دستور مجوز معدن لغو گردد.

امام حمعه اردبیل بیان داشت:آنهایی که با شعار مبارزه با تروریسم در منطقه فعالیت دارند،همانهایی هستند که کشور ما را در محاصره اقتصادی قرار داده اند و با اهداف ایجاد ( اختلافات قومی، اختلافات سیاسی، و اختلافات مذهبی) در میان مردم ما تفرقه انداخته و باعث دلسردی مردم ما از نظام و ولایت باشند و مردم ما باید هشیار و آگاه باشند.

حجت الاسلام مرادی امام جمعه عنبران ضمن تبریک این ایام  و قدردانی از حضور نماینده ولایت فقیه در استان و سایر مسئولان استانی در شهر عنبران گفت: از خداوند متعال به خاطر نعمت اتحادی که به ما داده شاکر و سپاسگزاریم و این نعمت و وحدت را مدیون خون شهدا و مدیون امام راحل و همه بزرگان کشورمان هستیم.

امام جمعه عنبران با اشاره به سیره و رفتار زندگی حضرت محمد (ص) اظهار داشت: فاصله گرفتن جهان اسلام از یکدیگر فقط بخاطر عدم ایمان به کلمه(( لا اله الا الله)) است و باعث میشود انسان ها با هوا و هوس هایی  که حب الهی در آن نیست با همدیگر در اختلاف باشند.

حجت الاسلام مرادی بیان داشت : ما افتخار میکنیم که مردم عنبران به عنوان  تابلوی وحدت و اتحاد در استان نمونه هست و باید ارزش این اتحاد و  همدلی را قدر دانست.

وی در پایان با اشاره به مشکلات معیشتی مردم منطقه اظهار داشت: متاسفانه مردم منطقه سالهاست با وجود درآمد ماهیانه بیش از ۱۲۰ میلیارد تومانی معادن  از این منطقه نیازمند کمک های مالی ۳۰۰ هزار تومانی کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند و هیچ راهبردی برای استفاده بهینه از درآمد این معادن برای منطقه بکار بسته نشده است.

در این مراسم فرماندار شهرستان نمین نیز اهم پروژه های اجرا شده برای شهر عنبران را برای مقامات استانی تشریح کرد که عمده ترین آن ایحاد سد عنبران،تامین آب شرب از روستای گللو به عنبران و ثبت شهر ملی گلیم بود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

نظرات