رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۱۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 23 April

اوقات شرعی

نویسندگان، شاعران و هنرمندان  با به تصویر کشیدن جلوه وحدت،انسجام،همدلی و اخوت  حضرت رسول اکرم (ص)  دِین خود را باید نسبت به این ایام مبارک که یادگار بنیانگذار کبیر انقلاب میباشد ادا کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ویلکیج،با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه معاونت فرهنگی،حراست،مسئول کانون مساجد استان و تنی چند از شاعران استان و شهرستان نمین و حضور مردم شهر عنبران عصر شعر نسیم وحدت در مسجد جامع عنبران برگزار گردید.

در این مراسم امام جمعه شهر عنبران با اشاره به فضیلت مهربانی و وحدت رسول اکرم اظهار داشت : تمجید و ستایش پیامبر وحدت و مهربانی ها از زبان شعرا جلوه دیگری دارد و شعرا با عرفان به موضوع وحدت نگاه میکنند.

حجت الاسلام مرادی در ادامه افزود:تبیین ضرورت وحدت در جامعه اسلامی بخصوص در منطقه ما و ایجاد ظرفیت ها برای شکوفایی پتانسیل های منطقه موجب رشد نخبگان مذهبی خواهد شد که با سواد و علم کافی در مقابل توطئه های دشمنان خواهند ایستاد.

در ادامه شعرای برجسته شیعه و اهل سنت  استان و شهرستان نمین و شهر عنبران به شعر خوانی در مدح پیامبر اکرم (ص)پرداختند.

بعد از اقامه نماز عصر مشترک مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در دفتر امام جمعه شهر عنبران از نزدیک با وی دیدار و به گفتگو پرداخت:

امام جمعه عنبران تاکید کرد: متاسفانه به لحاظ فرهنگی شهرستان نمین و بخصوص شهر عنبران حمایت های آنچنانی در حوزه خدماتی و قرانی نمیشود:

وی با اشاره به اینکه در مدت چند سال گذشته نزدیک به ۴۵۰ قران آموز در شهر عنبران پرورش یافته اند بیان داشت: از سال ۹۱ با برنامه ریزی و بخاطر اینکه منطقه از نبود مربی قرانی رنج میبرد  توانسته ایم با کمترین امکانات ۴۵۰ نفر قران آموز را پرورش داده و الان در شهر عنبران نزدیک به ۷ نفر آقا و ۱۲ نفر خانم مربی قران شده اند.

وی در ادامه از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا با همکاری  و مساعدت بتوانند در شهر عنبران بستری برای پرورش قاریان قرانی را فراهم سازند.

مسئول کانون نبی توحید در ادامه به مشکلات هنرمندان و نویسندگان اشاره کرد و افزود: هنرمندان منطقه به لحاظ درآمد پایین و کمبود اعتبار و عدم حمایت نمیتوانند در حوزه فرهنگ و هنر فعالیت خود را ادامه دهند و مجبور به ترک کانون میشوند.

فرزاد رسولی  ادامه داد: مشکلات مالی سبب شده است که نویسندگان کتاب دیگر میلی برای چاپ کتاب ندارند و حمایت ویژه مسئولان فرهنگی میتواند این مسیر را برای آنها آسان کند.

دکتر عبدالله بحرالعلومی ضمن تبریک هفته وحدت و تقدیر از استقبال امام جمعه و مردم شریف عنبران اظهار داشت: وجود مبارک پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) مهمترین رکن برای تحکیم پایه‌های وحدت و همدلی است و به همین دلیل در عصر کنونی باید مولفه‌های این وحدت و همدلی بیش از گذشته تقویت شود.

وی افزود :نویسندگان، شاعران و هنرمندان  با به تصویر کشیدن جلوه وحدت،انسجام،همدلی و اخوت  حضرت رسول اکرم (ص)  دِین خود را باید نسبت به این ایام مبارک که یادگار بنیانگذار کبیر انقلاب میباشد ادا کنند.

دکتر بحرالعلومی با توصیه به معاونت فرهنگی اداره کل تاکید کرد: مشکلات اصحاب قلم  و کانون های مذهبی شهر عنبران در حوزه کتاب و قران را تسریع بخشیده و حمایت هایی که در چارچوب این حوزه وجود دارد انجام دهند.

این مراسم به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نمین با همکاری معاونت فرهنگی اداره کل و کانون فرهنگی مذهبی نبی رحمت شهر عنبران برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

نظرات