رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۱۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 24 April

اوقات شرعی

همزمان با جابجاب مدیران در سطح استان:

شهرستان نمین نیازمند تحول در بدنه مدیریت

تحول مدیریت نیازمند خود باوری جوانان منطقه برای ایجاد شهرستانی گردشگری و اقتصادی با مدیرانی بومی و تحصیلکرده است و ما باید این مسیر را برای آیندگان هموار کنیم و بتوانیم از همین نقطه شروع کنیم و در میان گزینه ها دنبال #بد و #بدتر نباشیم و #خوب را انتخاب کنیم.

با اینکه بدنه دولت سیزدهم در حال تکمیل شدن میباشد و در عرصه ملی جایگاه وزرا تعیین شده و کم کم استانداران و معاونان نیز در حال چینش هستند هنوز در شهرستان ها و شهرهای کوچک به لحاظ استراتژی برخی نمایندگان تاثیرگزار در انتصابات و همچنین استانداران تغییراتی صورت نگرفته است.
پبا توجه به اینکه از چند ماه گذشته و با روزهای پایانی دولت دوازدهم شهرستان ها به صورت غیر ارادی و بی ثمر اداره میشوند و رمقی برای مدیران نمانده است و به احتمال زیاد خود را در معرض جابجایی ها میبیند هنوزهم همان توان اندک در وجودشان مانده و با آن روزهای خود را سپری میکنند تا جایگاه خود را عوض کنند.
پشهرستان نمین نیز یکی از این پروسه ها را در مدیران خود سپری میکند و از بالاترین مقام که فرماندار گرفته تا آبدارچی یک اداره کوچک همه منتظر تغییر هستند تا با رویکرد و مدیریت جدید به کار خود ادامه بدهند و این اتفاق نخواهد افتاد مگر اینکه مدیریت در راس شهرستان جابجا شود.
پافراد زیادی برای مدیریت شهرستان نمین در حال رایزنی هستند و اشخاصی را به این عنوان از طریق نمایندگان و مسئولان نسبت میدهند ولی تا به امروز هیچکدام بر کرسی فرمانداری تکیه نکرده اند و همه این گمانه زنی ها بیشتر در فضای مجازی است.
پدر ادوار گذشته شهرستان نمین شاهد مدیران بومی و غیربومی در مسند مدیریت این منطقه بوده است و عملکرد آنها زیر ذره بین افکار عمومی و مسئولان بوده است،و حال نیز افرادی که برای این سمت یعنی فرمانداری خیز برداشته اند قبلا در مدیریت های خود دارای نقاط قوت و ضعف بوده اند و به نظر میرسد که بالاخره از بین این افراد یکی منتخب نمایندگان و مسئولان ارشد استان خواهد شد.
پدر میان این افراد هستند که هم بومی و هم غیر بومی اند و نمیتوان عملکرد آنها را با نسبت بومی و غیر بومی سنجید که ملاک توسعه و رشد هر شهرستان نسبت به عملکرد شان از لحاظ توسعه فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی در استان و کشور محسوب میشود.
پرابطه خوب و تعامل سازنده با نمایندگان و مسئولان ارشد استان یکی از موقعیت هایی است که هر فرماندار باید داشته باشد که باید دید آیا آنها نیز با این نگاه به افراد مورد نظر انتخاب خود را خواهند داشت.
پدر بین افرادی که برای این سمت گمانه زنی شده است میتوان از لحاظ تعامل و بومی بودن و همچنین جایگاه مدیریتی در ادوار گذشته برای طیب امینی بیشتر شانس قائل شد که هم با نمایندگان رابطه خوبی دارد هم با اعضای شورای شهر و شهرداران و هم بخشداران منطقه و هم گذشته مدیریتی خود که در حوزه بخشداری و استانداری فعالیت داشته است.
پنه اینکه سایر افراد از این مولفه ها برخوردار نیستند ولی به نظر میرسد طیب امینی #رو بازی کرده و به همگان نیز اعلام میکند که قصد فرماندار شدن را دارد و حتی در جایی گفته بود که اگر در بین افراد بالاتر از وی به لحاظ سابقه و علم مدیریت و همچنین ارتباط با نمایندگان و مسئولان ارشد استانی باشد بنده کنار میروم، ولی برخی به لحاظ محدودیت و یا اینکه مهره سوخته این جابجایی ها نباشند در پستوی خود و با ارتباطات بیرون از بازی برای این پست تلاش میکنند که این خود یکی از نقطه ضعف های آنهاست.
پبا اینکه تصمیمات در سطح کلان صورت میگیرد و معلوم نیست و هیچ گونه طرفداری در بین نیست ولی محتمل ترین گزینه شاید شخص طیب امینی باشد، چون گزینه سازی و پرورش نخبگان را فراموش کرده ایم.
پاعلام رسمی از تریبون رسانه و یا فضای مجازی برای سکانداری فرمانداری شهرستان نمین باید بدون واهمه باشد، وقتی قصد و هدف خدمت برای مردم منطقه هست و در سابقه مدیریتی خود اشکالی نمیبیند باید اعلان شود که من نیز برای خدمت می آیم، خواه با روی خوش و آغوش باز مردم و مسئولان مواجه شود خواه عدم موافقت که این نیز برمیگرد به سبقه مدیریت خود در شهرستان نمین.
پبه نظر میرسد تحول در بدنه مدیریتی شهرستان نمین رخ نخواهد داد جز پرورش #نخبگانی از این شهرستان و سپردن میزهای خدمت در بدنه استان نه شهرستان نمین، بها دادن به پرورش افراد زبده و خوش فکر و آینده بین در شهرستان نمین چندسالی است به فراموشی سپرده شده است و اکثر افراد حاذق نیز پایتخت نشین شده اند.
تحول مدیریت نیازمند خود باوری جوانان منطقه برای ایجاد شهرستانی گردشگری و اقتصادی با مدیرانی بومی و تحصیلکرده است و ما باید این مسیر را برای آیندگان هموار کنیم و بتوانیم از همین نقطه شروع کنیم و در میان گزینه ها دنبال بد و بدتر نباشیم و خوب را انتخاب کنیم.

ناصربرزگر

اخبار مرتبط

نظرات