رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

اوقات شرعی

وضعیت نامناسب شهری در آبی بیگلو:

شهری گران با مدیریتی دست و پا شکسته

این روزها با گسترش محیط شهری و گرانی زمین در شهر آبی بیگلو بالطبع خدمات شهری نیز باید در جهت رفاه حال شهروندان باید افزایش یابد ولی عکس این قضیه در حال رخ دادن است.

شهر آبی بیگلو سالهاست از بافت اصلی شهری خود خارج شده و تعمیر و نگهداری زیرساخت های آن به یکی از معضلات مهم شهر تبدیل شده است.

با توجه به اینکه در دوره شهرداری قبلی و مدیریت شورای دوره پنجم هیچ عملکرد شاخصی در بحث زیرساخت های شهری صورت نپذیرفت شهر آبی بیگلو با انتخاب شهردار و شورای دوره ششم نیز تا کنون نتوانسته این بی ثباتی در مدیریت شهر را تسهیل ببخشد.
تمام خیابان های شهر پر از چاله های ریز و درشت، تمام جوب ها پر از آشغال ، تمامی جداول و بلوارها شکسته شده و درختان آن خشک شده است و کوچه هایی که بجای آسفالت این روزها با هزینه زیاد در حال شن ریزی هستند.
نبود فضای فرهنگی، آموزشی و تفریحی که منجر به مشارکت همگانی مردم نیز میشود حلقه مفقوده مدیریت و تفکرات شورای شهر و شهرداری است.
نبود المان شاخص شهر گردشگری آبی بیگلو و فضاهای زیبا منظری شهری و چهره خاص شهری باعث شده است که آبی بیگلو در قواره یک شهر نباشد.
زیر ساخت خیابان اصلی شهر به طور کل از بین رفته و با روفو کردن آسفالت بعد از مدتی زوار آن دوباره از بین میرود،تاریکی شهر در شب و وجود سگ های ولگرد نیز یکی از معضلات شهر آبی بیگلو است.
تعطیلی تنها جایگاه سی ان جی شهر آبی بیگلو که یکی از درآمدهای پایدار شهرداری است صدای مردم را در آورده است و بدلایلی که غیر منطقی است احتمالا تا دو ماه آینده نیز به چرخه سوخت رسانی برای مردم برنخواهد گشت.
تمامی این کاستی ها در شهر وجود دارد ولی کمی از قیمت زمین و مغازه ها را نکاسته که هیچ اتفاقا روز به روز بر قیمت محدوده شهری آبی بیگلو افزوده میشود.
این روزها با گسترش محیط شهری و گرانی زمین در شهر آبی بیگلو بالطبع خدمات شهری نیز باید در جهت رفاه حال شهروندان باید افزایش یابد ولی عکس این قضیه در حال رخ دادن است.

شورا و شهردار آبی بیگلو در دوره ششم با شعار جوانگرایی و تغییر در بدنه مدیریتی و ایجاد زیرساخت های شهری و درآمد از طریق برنامه های شهری و سرمایه گزاری راهی پارلمان محلی شدند ولی متاسفانه تنها چیزی که در این چند ماه مشاهده شده عدم رضایت شهروندان از نحوه ارایه خدمات مناسب شهروندی برای آنهاست.

مدیریت شهری میطلبد که با استفاده از تجارب کارشناسان مجرب و همفکری و تعامل اعضای شورای شهر و سرمایه گذاری کلان در حوزه شهری رشد و بهبود یابد ولی این در حالی است که اعضای شورای شهر هرکدام به تعاملات شخصی خود مشغول هستند و شهردار نیز در حد وسع خود و نسبت به شناخت جغرافیای ذهنی خود از مدیریت شهری امور را پیش می برد.

امید است در روزهای آتی اعضای شورای و شهردار آبی بیگلو طی فرایندی به نتیجه کلی در مورد عملکرد چندماهه خود بپردازند و کم و کاستی ها و یا موارد اجرایی در مدیریت و ساماندهی خدمات شهری را بررسی و به نتیجه نهایی برسانند که در غیر اینصورت متاسفانه شهر آبی بیگلو دوباره به مسیر پسرفت خود بازخواهد گشت.

انتهای یادداشت

ناصربرزگر

 

اخبار مرتبط

نظرات