رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April

اوقات شرعی

در راستای فرهنگ سازی برای توسعه موسسات مردم نهاد در شهرستان نمین:

انجمن بایگان طبعیت نمین فعالیت رسمی خود را آغاز کرد

همچنین در چند سال اخیر حیات وحش شهرستان نمین در حال انقراض برخی گونه هاست که میطلبد در راستای ترویج و اشاعه فرهنگ نگهداری و تحویل حیوانات و پرندگان و همچنین ایجاد بستر آموزش همگانی برای ممنوعیت شکار برنامه هایی تدارک دید که از این فاجعه زیستی جلوگیری شود.

ادامه‌ روند خشک شدن تالاب‌ها و دریاچه‌ها در کنار آلودگی هوا و وجود ریزگردها ‏و مسأله‌ی آلودگی آب و سفره‌های آب زیر زمینی و موضوع پسماندها به طور مستقیم بر کیفیت زندگی مردم و سلامتی مردم شهرستان نمین وحتی بر اقتصاد منطقه اثرات مخرب زیست محیطی در چند سال اخیر داشته است.

امروزه شهرستانی چون نمین به‌شدت نیازمند اصلاح و تغییرنگرش و نگاه به مساله محیط زیست ومنابع طبیعی، تغییر در رفتار فردی و اجتماعی مردم، آموزش، توسعه و ترویج قواعد اخلاقی و نهادینه کردن فرهنگ منابع طبیعی و زیست‌محیطی در جامعه میباشد و در شرایط کنونی باید برای حفاظت از طبیعت و محیط زیست که امانت فرزندان ماست، جهاد گونه وارد کارزار شویم.

شهرستان نمین محیط زیست و منابع طبیعی گستره بسیار وسیعی دارد که برای حفظ و نگهداری آن نه تنها به مشارکت مردم بلکه به مشارکت، مساعدت وهمدلی سایر دستگاه‌های اجرایی نیاز دارد، از این رو آموزش و افزایش آگاهی و حساسیت مردمی نسبت به مسائل منابع طبیعی و زیست محیطی راهکاری مناسب درجهت تغییر الگوی رفتاری و ترویج فرهنگ غنی زیست محیطی ومنابع طبیعی خواهد بود و در شرایطی که فشار زیادی بر طبیعت وارد می‌شود و مساله آلودگی به مرز بحران رسیده است می‌توان با بهره گیر ی از نیروهای داوطلب، فعال و علاقمند، همکاری تشکلهای زیست محیطی وسازمانهای مردم نهاد و ایجاد همکاری و مشارکت در مردم از بسیاری از اثرات سو و مخرب که باعث ایجاد لطمات جبران ناپذیر به محیط زیست ومنابع طبیعی می‌شود جلوگیری کرد.

همچنین در چند سال اخیر حیات وحش شهرستان نمین در حال انقراض برخی گونه هاست که میطلبد در راستای ترویج و اشاعه فرهنگ نگهداری و تحویل حیوانات و پرندگان و همچنین ایجاد بستر آموزش همگانی برای ممنوعیت شکار برنامه هایی تدارک دید که از این فاجعه زیستی جلوگیری شود.

از این رو بعد از تلاش های زیاد و طی پروسه اداری طاقت فرسا در شهرستان نمین توسط دوستداران طبیعت و محیط زیست ، انجمن بایگان طبیعت شهرستان نمین که دارای مجوز رسمی میباشد شروع به فعالیت کرده است و اهداف کوتاه مدت و بلند مدت موثری برای فرهنگ سازی و آموزش برای شهروندان را در برنامه های کاری خود دارند.

انجمن طبیعت بایگان نمین در حوزه‌های محیط زیست، گردشگری، حمایت از محیط زیست ، حمایت از حیات وحش و نگهداری و تحویل حیوانات و پرندگان مصدوم وحفظ منابع طبیعی فعالیت خواهد کرد که اهم فعالیت های آن به شرح ذیل خواهد بود:

✅ ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست و منابع طبیعی

✅ کمک به احیای طبیعت و حفظ محیط زیست از طریق برگزاری کارگاه های آموزشی

✅ جلب مشارکت مردمی در برنامه های حفظ محیط زیست و طبیعت

✅  تولید محصولات فرهنگی- هنری  و زیباسازی محیط شهری

✅ برگزاری رویداد های فرهنگی-هنری از قبیل جشنواره، نمایشگاه، سمینار و جشن های مناسبتی مرتبط

✅  برپایی کارگاه های آموزش فرهنگ حفظ محیط زیست

✅ برگزاری مراسم های ویژه مناسبت های محیط زیست (پاکسازی،درختکاری وزمین پاک، هوای پاک ..)

✅ برگزاری تورهای گردشگری و طبیعتگردی (مناطق حفاظت شده)

✅  ایجاد زیر ساخت ها و بسترهای فرهنگی متناسب با اقلیم منطقه

✅ حضور در جلسات تصمیم سازی و تصمیم گیری دستگاه های دولتی و غیر دولتی

✅ حمایت از حیات وحش و نگهداری و تحویل حیوانات و پرندگان مصدوم

گزارش : ناصربرزگر

اخبار مرتبط

نظرات