رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

اوقات شرعی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل:

هیچ مجوز ساخت و سازی در فندقلو صادر نشده است

مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل گفت: پایش جنگل فندقلو با نصب دوربین با قدرت زوم بالا و دید درشب و راه اندازی سیستم منیتورینگ مستمر انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ویلکیج به نقل از فارس،محمود قلیزاده با بیان اینکه در محدوده جنگل فندقلو هیچ‌گونه  فعالیت برای استخراح معادن وجود ندارد، اظهار کرد: با توجه به پوشش گیاهی بالا و اهمیت حفظ و حراست از جنگل فندقلو،  پایش مستمر از جنگل  در دستور کار قرار دارد و در همین راستا عرصه برای متصرفین روز به روز تنگ‌تر خواهد شد. همچنین  استخراج معادن از محدوده جنگل فندقلو در حوزه استحفاظی استان اردبیل به هیچ وجه صحت ندارد.

وی با اشاره به اینکه در اراضی ملی استان اردبیل تاکنون مجوزی برای ساخت‌و‌ساز داده نشده، افزود: برای جلوگیری از ایجاد ساخت وساز در اراضی جنگلی، فعالیت‌های حفاظتی و پایش مستمر مناطق جنگلی استان تشدید شده و قطعا با این حساسیت‌ها اجازه‌ای به فرصت‌طلبان برای تصرف اراضی ملی، به ویژه جنگل‌های استان داده نخواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل ادامه داد: برای حفظ و حراست از اراضی ملی از مردم  درخواست داریم تا هرگونه دخل و تصرف در اراضی را به شماره‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع دهند و در حفاظت انفال و اراضی ملی و جنگل به ما کمک کنند.

قلیزاده با تاکید بب کنترل‌های میدانی اراضی ملی بیان کرد: بهره‌گیری از فناوری‌های روز از جمله نصب دوربین با قدرت زوم بالا و دید در شب، راه اندازی سیستم مانیتورینگ، بهره گیری از پهپاد برای پایش اراضی در مناطق صعب‌العبور و کنترل تغییرات اراضی به‌صورت مستمر و دوره‌ای در دستور کار منابع طبیعی استان است.

وی اضافه کرد: مساحت جنگل‌های واقع درحوزه شهرستان نمین مجاور با استان گیلان درحدود ۱۰  هزار هکتار و ادامه جنگل‌‌های هیرکانی شمال بوده که این جنگل‌ها درعرصه سرزمینی استان اردبیل به‌صورت جنگل‌های حفاظت شده قرار دارند و جوازی برای قطع اشجار و تهیه الوار داده نمی‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: در راستای احیاء جنگل‌های فندقلو در محدوده اردبیل تولید بذر و نهال فندق در برنامه قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

نظرات