رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April

اوقات شرعی

فقر امکانات در  بیمارستان نمین:

۱۴ سال مدیریت با چسب زخم

مردم نمین در صورت ابتلاء به کم اهمیت ترین بیماری مجبور هستند با وجود فقر مالی،با پرداخت هزینه های هنگفت برای درمان به مرکز استان سفر کنند و در آن شهر آواره کوچه و خیابان شوند.

دسترسی عادلانه به خدمات درمانی و توزیع برابر منابع سلامت یکی از اهداف اصلی برنامه‌ریزان و سیاستگذاران بخش سلامت در هر استانی به شمار می رود، اما در اردبیل بی‌عدالتی در توزیع منابع بخش سلامت در مقایسه با سایر استان ها بخصوص در حوزه شهرستان ها دارای شدت بیشتری است.این در حالی است که توسعه زیر ساخت بخش‌های مختلف در جامعه در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مستلزم فراهم شدن سلامتی در جامعه است.

آسیب های اجتماعی، بیکاری، فقر‌ ، نبود زیر ساخت های لازم و شرکت‌های بزرگ برای توسعه و ایجاد اشتغال ، عملیاتی نشدن وعده دولت‌های مختلف ، جاده های غیر استاندارد ، از بین رفتن ساختارهای فرهنگی و اجتماعی و عدم مهم برشمردن این مقوله  توسط ارگان های مرتبط، همگی دست به دست هم داده اند تا همچنان نام این شهرستان در ژرفای محرومیت بماند.

اما با وجود تمام کاستی های موجود در نمین، خدمات درمانی بیمارستان در این شهرستان در سطح اورژانسی باقی‌مانده است و در صورت بروز مشکلات پزشکی مردم مجبورند بیماران خود را به بیمارستان‌های مرکز استان منتقل کنند.

متاسفانه خدماتی که در این بیمارستان ارائه می شود اصلا در شان مردم این شهر نیست و این مشکلات به همین جا ختم نمیشود کم کم گلایه ها از عملکرد این بیمارستان  به اوج خود رسیده است و مردم مرتبا به عدم خدمات و برخورد نامناسب پرسنل اعتراض میکنند.

کمبود پزشک متخصص در شهرستان نمین و مدیریت ضعیف، مردم این شهرستان را سرگردان کرده است چرا که هیچ پزشک متخصصی  در شهرستان به لحاظ نزدیکی به مرکز استان و نبود امکانات بیمارستانی حاضر به انجام خدمت در طول هفته نیست.

بطور مثال اگر مشکل سونوگرافی داشته باشید باید تا یک شنبه صبر کنید تا متخصص از مرکز استان بیاید و شما راویزیت کند،یا اگر سی تی اسکن داشته باشید باید به مرکز استان مراجعه کنی، طوری که درمانگاه های شهر آبی بیگلو عنبران خدمات بیشتری از این بیمارستان به مردم ارایه میدهند.

با احترام و قدردانی از زحمات پرتلاش و شبانه روزی کارکنان اورژانس بیمارستان شهرستان نمین که در واقع باید قلب تپنده بیمارستان باشد نیز مشکلات عدیده‌ای از جمله کمبود امکانات دارد و کادر درمان نیز معذور از ارایه بعضی خدمات معمولی هستند.

ساختمان این بیمارستان فرسوده و قدیمی و برای بحران هایی همچون بیماری اخیر کرونا، امکانات لازم برای خدمات را ندارد و به لحاظ تجهیزات دولتی همچون سی تی اسکن و ام آر آی دولتی، جزو فقیرترین شهرستان ها هستیم.

شهرستان ۶۰ هزار نفری  نمین با یک بیمارستان فرسوده ، فاقد امکانات اولیه اداره می شود و با احترام به کارکنان زحمت کش  خدمات آن فقط به تزریق آمپول محدود است.

مردم نمین در صورت ابتلاء به کم اهمیت ترین بیماری مجبور هستند با وجود فقر مالی،با پرداخت هزینه های هنگفت برای درمان به مرکز استان سفر کنند و در آن شهر آواره کوچه و خیابان شوند.

وقتی ریاست بیمارستان خود وقت کافی در اختیار مدیریت تخصصی بیمارستان صرف نمیکرد ،توقعی برای حضور متخصصان در نمین و یا بالا بردن کیفیت خدمت رسانی و یا تجهیز تنهابیمارستان شهر فکری بیهوده است.

ریاست قبلی بعد از ۱۴ سال مدیریت در بیمارستان بدون هیچ تودیعی و یا مراسمی از شهرستان نمین با یک مدیریت ضعیف و دست و پا شکسته بار خود را بست و در یک کانال مجازی رفتنش را به مردم نمین اعلام کرد.

این یک بی احترامی در حق شهروندان نمینی بود که یک مدیر با یک عملکرد ضعیف و واقعا تاسف آور در ۱۴ سال مدیریت خود بازخواست نشود و اینگونه از این شهر برود.

مدیر بیمارستان باید در برابر افکار عمومی پاسخگو میبود و یا مسئولان شهرستان پیگیر مطالبات مردمی در ابن مورد باشند،نکته مهمی که باید عنوان شود این است که شالوده نظام و انقلاب اسلامی بر پایه پاسخگویی به مطالبات مردمی است، بنا و اساس انقلاب ما بر پایه خواسته هایی است که مردم ما در قبل از انقلاب اسلامی از حاکمان خود داشتند و امروز هم تداوم نظام اسلامی بر اصل مهم پاسخگویی به کار و خواسته و توقعات مردمی است که در حفظ و حراست از این کشور، این انقلاب و این نظام کوشیده اند.

از مسئولان مربوطه انتظار می رود با تجهیز بیمارستان  آماده در سطح  از داغدار شدن خانواده ها جلوگیری کنند و نظارت بیشتری بر کار پزشکان حاضر در سطح شهرستان داشته باشند.

شهرستان نمین همواره محل تجمع کاندیداهای مجلس و عامل پیروزی خیلی از نمایندگان مجلس در استان اردبیل بوده‌  اما محرومیت‌های    این شهر‌ستان نشان می‌دهد نمایندگان این دوره از مجلس نیز تنها به گرفتن عکس یادگاری  با مردم  بسنده کرده و به محض رسیدن به صندلی قدرت برعکس وعده هایشان عمل کرده‌اند.

یادداشت : ناصربرزگر

اخبار مرتبط

نظرات