رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April

اوقات شرعی

شهردار عنبران گفت: ۱۳ میلیارد بودجه برای سال کاری ۱۴۰۱ شهر عنبران پیش بینی شده است.

علی عزیزی شهردار عنبران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ویلکیج با اشاره به برنامه‌های شهرداری عنبران در استقبال از بهار ۱۴۰۱، اظهار کرد: با توجه به ادامه‌داربودن شیوع بیماری کرونا، اقدامات شهرداری در راستای استقبال از بهار با رعایت کامل شیوه‌نامه بهداشتی مقابله با شیوع کرونا به طور مطلوبی انجام و اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به آماده‌باش نیروهای واحد عمرانی، خدمات شهری، زیباسازی و فضای سبز شهرداری عنبران، افزود: زیباسازی منظر شهری و تکمیل طرح‌های عمرانی از شاخص‌ترین برنامه‌های شهرداری است و تلاش داریم در صورت نبود محدودیت های سفر به لحاظ شیوع کرونا، میزبانی خوبی از گردشگران و مسافران نوروزی انجام دهیم تا الگوی دیگر شهرها باشیم.
وی از همایش بزرگ پیاده روی با محوریت شهر ملی گلیم در ایام نوروز خبر داد و افزود: در صورت بازگشایی و نبود محدودیت های کرونایی پیاده روی فرهنگی ورزشی با همکاری ادارات و همچنین حضور مردم و صدا و سیما در شهر عنبران برای شناساندن موقعیت گردشگری و فرهنگی عنبران برگزار خواهد شد.
شهردارعنبران گفت: اجرای نهضت آسفالت و لکه گیری، درختکاری و گل‌کاری میادین و بلوارها، بازسازی و ساخت المان‌های شهری، طراحی و استقرار کمپ نوروزی، پاک‌سازی حریم جاده‌ها و رنگ آمیزی جداول، برپایی هفت سین‌های شهری و مهم تر از همه تسطیح و پهن کردن شانه خاکی با همکاری اداره راهداری شهرستان نمین در ورودی شهر عنبران که از دومین روز اسفند عملیاتی شده است،از اولویت های برنامه‌های ستاد استقبال از بهار شهرداری است.
عزیزی با اشاره به همراهی و همکاری فزاینده اعضای شورای اسلامی شهرعنبران بخصوص ریاست شورای اسلامی شهر در عملی کردن برنامه های عمرانی و اجرایی شهردار گفت: از آغاز فعالیت در شهرداری تمامی اعضای شورای اسلامی شهر دوره ششم پای کار بوده اند و توانسته ایم در کنار هم مشکلات عدیده شهروندان و مسایل عمرانی و اجرایی شهر را پیش ببریم و درآینده نیز با اتکا به تعامل دوسویه با شورای شهر و شهرداری امیدواریم بتوانیم در کنار هم در خدمت مردم فهیم شهر عنبران باشیم.
شهردار عنبران در ادامه به روند عملیاتی شدن بازگشایی حاشیه دهرود اشاره کرد و افزود، با توجه به تزریق اعتبار ۴ میلیارد تومانی مدیریت بحران و در جهت بازگشایی مسیر دهرود از چند روز آینده این پروژه با توجه به اطلاع رسانی قبلی آغاز خواهد شد و بازگشایی ها تا مسیری که مقدور باشد انجام خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: درراستای حمایت از شهرداری عنبران فرماندار شهرستان نمین نیز قول مساعد برای کمک ۱ میلیارد تومانی به این مجموعه را داده اند.
عزیزی همچنین از تکمیل دو مجموعه مهم ساختمان شهرداری عنبران و ساختمان آتش نشانی خبر داد و گفت: یکی از اولویت های عمرانی شهرداری عنبران درسال ۱۴۰۱ تکمیل نهایی ساختمان آتش نشانی که یکی از نیازهای شهروندان میباشد و همچنین ساختمان شهرداری است که تقریبا نزدیک به ۸ سال هست که تکمیل نشده و امیدواریم در سال ۱۴۰۱ این دو مجموعه به بهره برداری برسند.
وی در تشریح عملکرد چندماهه شهرداری عنبران گفت: لایروبی رودخانه عنبران،لکه گیری وآسفالت ریزی با دریافت قیر رایگان،شن ریزی محدوده شهری،احیای تجهیزات ماشینی و اداری، تامین مصالح رایگان،بازسازی و تنظیف سرویس های بهداشتی عمومی، جابجایی تمامی تیرهای تلفن و برخی تیرهای برق و رفع مشکل چراغ های تزئیناتی شهر،جدول گذاری کوچه ها، اجرای سنگ فرش و مهمتر از همه به جریان انداختن پرونده های ماده ۱۰۰ که تا کنون برای ۲۵ مورد حکم صادر شده است و ۳۷ مورد نیز دردست اقدام میباشد از مهمترین اقدامات تا به امروز بوده است.
عزیزی از پیش بینی ۱۳ میلیارد تومانی در بودجه ۱۴۰۱ خبر داد و افزود، از این مبلغ تا کنون ۴ میلیارد تومان برای دهرود از محل مدیریت بحران استان تزریق شده است.
وی ادامه داد: متاسفانه شهر های کوچکی چون عنبران از منابع درآمد پایدار رنج میبرند ولی با هماهنگی و پیگیری اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری برای رفع این کمبود در حال اخذ دستور برای مجوز معدن برای شهرداری هستیم تا بتوانیم از این مسیر درآمد پایدار ایجاد کنیم.
عزیزی همچنین در مورد ایجاد زیرساخت های فرهنگی و هنری برای شهر عنبران گفت: با فرماندار سابق شهرستان نمین با حضور نایب رئیس مجلس دکتر نیکزاد صورتجلسه واگذاری مجموعه فرهنگی هنری به شهرداری امضا شده است که امیدواریم در سال ۱۴۰۱ این مجموعه نیز با تکمیل نهایی در اختیار شهروندان قرار گیرد.
وی در پایان با اشاره به اینکه طبق دستور مقامات به هیچ قول نامه ای مجوز پروانه صادرنخواهد شد از مردم خواست تا برای دریافت سند اقدام کنند و هم در این مورد و هم در مورد بازگشایی مسیر دهرود با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر عنبران همکاری داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

نظرات