رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۱۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 24 April

اوقات شرعی

استاندار اردبیل گفت: راه‌اندازی نمایشگاه دائمی صنایع دستی در نمین می‌تواند به معرفی و شناساندن این ظرفیت برای گردشگران و مسافران کمک کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیل ویلکیج ، سید حامد عاملی ظهر یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان نمین اظهار کرد: شهرستان نمین از ظرفیت بی‌نظیر و ویژه در بخش گردشگری برخوردار است اما تاکنون بهره‌برداری کامل و مناسب از این ظرفیت‌ها در جهت جذب گردشگر و توریسم داخلی و خارجی انجام نشده است.

وی تصریح کرد: در کنار ظرفیت‌های طبیعی و تاریخی گردشگری در نمین، صنایع دستی این منطقه نیز بی‌نظیر است که راه‌اندازی نمایشگاه دائمی صنایع دستی می‌تواند به معرفی و شناساندن این ظرفیت برای گردشگران و مسافران کمک کند.

استاندار اردبیل گفت: در کنار گردشگری، در بخش کشاورزی، تولید محصولات متنوع به ویژه توسعه گلخانه‌ها از هدف‌گذاری‌های اصلی است که انتظار می‌رود در این بخش با حضور سرمایه‌گذاران اتفاقات خوب در سال‌های آینده رقم بخورد.

عاملی افزود: متأسفانه کشاورزی ما در استان اقتصادی و ثروت‌آفرین نیست و باید به سمت تولید محصولات گلخانه‌ای با برند بین‌المللی و تولید کیفی حرکت کنیم.

وی ضرورت احداث ناحیه صنعتی را در نمین با توجه به پر شدن ظرفیت شهرک‌ها و نواحی موجود یادآور شد و خاطر نشان کرد: تلاش بر این است تا با تأمین زمین مورد نیاز ناحیه صنعتی جدید در نمین راه‌اندازی شود تا شاهد حضور سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در این منطقه باشیم.

عاملی رویکرد دولت سیزدهم را رویکرد خدمت‌رسانی و توجه به احقاق حقوق مردم دانست و اضافه کرد: در حال تدوین برنامه ۱۴۰۱ در استان هستیم تا به صورت استانی و شهرستانی از ابتدای سال آینده با برنامه حرکت‌ها و هدف‌گذاری‌ها را انجام دهیم.

وی ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام عمران شهری و روستایی و جذب سرمایه‌گذاران را در افزایش تولید ثروت یادآور شد و بیان کرد: سال ۱۴۰۱ سال تحول و جهش در استان خواهد بود تا اهداف توسعه‌ای در بخش‌های مختلف تحقق پیدا کند.

عاملی ضرورت احداث، تکمیل و بهره‌برداری تونل دوم حیران را تا فصل گردشگری سال آینده یادآور شد و ادامه داد: در کنار این امر احداث مسکن در قالب طرح نهضت ملی به تناسب ثبت‌نام متقاضیان انجام می‌شود و راهداری نیز قول داده تا زیرگذر نمین را هر چه سریع‌تر آماده بهره‌برداری کند.

وی به کلنگ‌زنی درمانگاه تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ۶۳ درصد جمعیت این شهرستان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، احداث این درمانگاه در کمتر از یک سال می‌تواند زمینه‌ساز ارائه خدمات مطلوب به ساکنان شهرستان نمین باشد.

عاملی توسعه صنعت دامپروری در نمین و اجرای زون توسعه‌ای در این بخش را یادآور شد و اظهار کرد: تکمیل سد عنبران، آبرسانی به نمین و عنبران و انجام مطالعات ۲ سد ننه‌کران و نیارق نیز در نمین از دیگر تأکیدات و مباحث مطرح شده در این حوزه بوده است.

وی به اجرای پست ۶۳ کیلوولت در منطقه ویژه اقتصادی نمین و همچنین شهرک صنعتی شماره ۲ اشاره کرد و افزود: شرکت توزیع برق قرار شد تا هر چه سریع‌تر این پست‌های تأمین برق را راه‌اندازی کند.

عاملی به ضرورت احداث پیست اسکی روی چمن در فندقلو اشاره کرد و ادامه داد: بهتر است حقوق بهره‌برداران در اجرای این طرح مورد توجه قرار گیرد تا هر چه سریع‌تر این پیست برای حضور مسافران و گردشگران فصل تابستان آماده بهره‌برداری شود.

استاندار اردبیل احداث هتل پارک نمین و توجه به عمران شهری به ویژه ساماندهی نمین چایی و اجرای خیابان ۱۸ متری را ضروری خواند و خاطر نشان کرد: تلاش بر این است تا عمران شهری و روستایی نیز با قوت در سال آینده ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

نظرات