رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

اوقات شرعی

با حکم استاندار محترم محمود نظافت بعنوان شهردار آبی بیگلو معرفی شد.

ششمین دوره شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای کشور کار خود را از ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ آغاز کرد و فردای آن روز اعضای شورای اسلامی شهر آبی بیگلو طی جلسه ای ترکیب هیئت رئیسه خود را با آرای داخلی خود مشخص کردند و از آن روز سودای صندلی مدیریت شهری در شهر پیچید.

بعد از کش و قوس های فراوان و آزمون و خطای اعضای شورای شهر و اختلافات سلیقه ای و هدایت شده از سوی افراد دیگر بغیر از شورا و تغییر در کالبد شهرداری با انتصاب و انتخاب چند سرپرست و شهردار بلاتکلیفی همچنان از سر و روی شهر آبی بیگلو میبارد.

در آخرین آزمون شورای شهر که بیشتر به کری خوانی های مجازی تبدیل شده و اختلافات به اوج خود رسیده بود شهردار جدید انتخاب ، ولی به چالش کشده شد و این پروسه نزدیک به ۲ ماه طول کشید و در این میان سرپرستی شهرام عادلی توانست کمبود شهردار را در شهر جبران کند.

چندین بار کولاک برف و فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و عید نوروز و پرداخت حقوق ها و غیره  بر دوش یک سرپرست سنگینی کرد ولی عادلی توانست برنده اختلافات اعضای شورا شهر شود و در این میان هنوز عده ای بیرون و داخل گود شهر را فراموش کرده و به دنبال مناصبات خود میگردند.

عملکرد خیلی ضعیف شورای دور ششم شهر آبی بیگلو بر کسی پوشیده نیست چه در انتخاب شهردار و چه در بحث مدیریت شهری که فاجعه میباشد و اگر این اختلافات ادامه دار باشد آخرین  شهردار انتخاب شده نیز نخواهد توانست مسیر توسعه شهری را دنبال کند.

انتخاب شهردار مهم است ولی اگر تفاهمی در بین اعضا و شهردار وجود نداشته باشد مطمئنا با چالش های جدی در آینده روبرو خواهیم شد و تجربه شهرداری های شهرهای دیگر نشان داده است که در صورت اختلافات درون پارلمانی توسعه زیر ساختی و فرهنگی اجتماعی شهر رشد نخواهد کرد.

اختلافات اعضای شورای شهر تا کنون و بعد از گذشت ۸ ماه چندین سرپرست و یک شهردار را از گردونه مدیریت شهری بیرون گذاشته و روند ادامه اینگونه حواشی ها فقط باعث شده است که شهر آبی بیگلو از قواره یک شهر درآمده و مشکلات عدیده ای برای شهروندان ایجاد شود.

مردم نباید فضای بین اعضا شورا را با فاصله و منفک شده ببینند،اعضای شورا باید از این پس در کنار یکدیگر در شهر حاضر شده و مطالبات مردم را پیگیری کنند.

وفاق و همدلی توأمان با رعایت قانون لازمه توسعه شهری  است ، مردم به شورا رای داده و از آنها مطالباتی دارند و لازم است اعضای شورا در مسیر خدمت به مردم قانون را رعایت کنند تا خللی در امورات مردم ایجاد نشود.

یادداشت : ناصربرزگر

 

اخبار مرتبط

نظرات