رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

اوقات شرعی

به نظر میرسد شورای شهر نمین این دوره مصمم است که مشکلات شهری را در چارچوب اداری و به روال قانونی با مرکز استان و از طریق استاندار محترم و معاونت های زیربط حل و فصل نمایند و از شوآف رسانه ای و مجازی پرهیز میکنند و این مطالبه گری نباید با حاشیه سازی برخی و دلسردی همراه شود.

نداشتن نماینده مستقل شهرستان نمین در مجلس شورای اسلامی و مشترک بودن حوزه انتخابیه این شهر با شهرستانهای اردبیل و نیر و سرعین به اعتقاد بسیاری بزرگترین عامل محرومیت و عقب ماندگی این شهرستان به شمار می رود.نقیصه ای که هنوز چاره ای بدان اندیشیده نشده است و یا اگر شده به دلایلی مسکوت مانده است.

علیرغم تلاش های نمایندگان منطقه در مجلس شورای اسلامی طی دوره های گذشته وفعلی برای رفع محرومیت از این شهرستان ، مساعی آنان بعلت پاره ای ملاحظات قانونی ، محذورات اجتماعی وبرخی محدودیت های نظام اداری نتوانسته جای خالی یک نماینده مستقل وبومی را برای مردم شهرستان نمین پر کند .

متاسفانه نمایندگان در تمامی دوره ها و در حوزه های مدیریت شهرستان بخصوص در شهر نمین برای انتصابات مدیران بدون رزومه و ناکارآمد که در کانون ستادهای تبلیغاتی فعال بوده اند پیشقدم شده وبا مدیریت ضعیف باعث پسرفت ورشد و توسعه شهرستان میشوند.

در چند روز اخیر وعده تخصیص اعتبار ۲ میلیاردی برای اماکن ورزشی شهر نمین  برای عده ای خوب خوراک رسانه ای شده و طرفداران نماینده ها این اعتبار را حاصل تلاش فلان نماینده میدانند و و یا مسئولانی که پشت سر هم در فضای مجازی عکس های بازدید میگذارند واین در حالیست که شاید یک ماه قبل کسی به فکر این مجموعه های ورزشی نبود و چندسالی به امان خدا رها شده بود!

عده ای این اعتبار تخصیص یافته را که هنوز نه به دار است و نه به بار به حق تملک خود در آورده و آن را بال و پر داده بنام برخی نمایندگان و اشخاص منتسب میکنند.

کاش مشکلات فقر و بیکاری و آسیب های اجتماعی و نبود زیرساخت های فرهنگی و کم آبی و آلاینده های زیست محیطی و اشیای موزه را نیز یکی از این دوستان به گردن میگرفت و تا تحقق این مشکلات پیگیر میبود!

همچنین برای یادآوری عده ای که این نوع از کمک های مالی و یا افتتاح پروژه ها را بنام فلان نماینده و شخص و مسئول  منتسب میکنند باید خاطر نشان کرد که در سایر موارد نیز پا پیش بگذارید و برای منافع شخصیتان که فقط در انتصابات بیشتر جلوه میکند قدم جلو نگذارید.

اما اصل پیگیری و این مورد از مشکلات شهری را در هشتم اسفندماه ۱۴۰۰ در جلسه شورای اداری با حضور استاندار محترم اردبیل شاهد بودیم.

در سفر استاندار محترم اردبیل به شهر نمین و در جلسه شورای اداری، رییس شورای شهر نمین  با هماهنگی تمامی اعضا برخی مطالبات بحق شهر نمین را در جلسه ادار عنوان کردند و یکی از موارد مهم که نیاز به نگاه ویژه استاندار اردبیل را داشت همین مشکلات زیرساختی مجموعه های ورزشی بود و در همان جلسه نیز استاندارمحترم که نگاه ویژه و مثبتی به شهرستان نمین ن دارند، قول مساعد برای تخصیص اعتبار و کمک برای نوسازی و تعمیر مجموعه های ورزشی نمین را داد.

و حالا در کمتر از یک ماه نه به اندازه مطلوب ولی در اندازه ای که بتوان برخی مجموعه ها را نوسازی کرد  به وعده خود وفا کرده و اعتبار دو میلیاردی به اماکن ورزشی نمین اختصاص داده اند.

اما در این میان نباید از زحمات شورای شهر برای مطالبات دیگر نیز غافل بود و نادیده گرفت،چرا که در همین اواخر سال گذشته کلنگ زنی درمانگاه تامین اجتماعی ، پیگیری برگرداندن اشیای موزه صارم السلطنه، پیگیری فاضلاب شهری نمین و مشکلات مسکن مهر نیز از نمونه مطالبات میباشد و برای تمامی این موارد از استاندار قول مساعد گرفته اند.

به نظر میرسد شورای شهر نمین این دوره مصمم است که مشکلات شهری را در چارچوب اداری و به روال قانونی با مرکز استان و از طریق استاندار محترم و معاونت های زیربط حل و فصل نمایند و از شوآف رسانه ای و مجازی پرهیز میکنند و این مطالبه گری نباید با حاشیه سازی برخی و دلسردی همراه شود.

نه اینکه شورای شهر برای پیگیری مطالبات حقی به گردن شهروندان داشته باشند ولی نباید مطالبه برای شهر نمین را منتسب به شخص منتسب کنیم و تخم نفاق را بین مسئولان شهری بکاریم، بلکه همه در راستای شکوفایی و توسعه نمین گام برداریم.

نمایندگان نمین نیز قابل احترام هستند و زحماتشان در این دوره بخصوص در برخی موارد ستودنی است، ولی باید  مطالبه در مسیر قانونی و چارچوب اصولی و از جایگاه مسئولان شهری پیگیری شده و به نتیجه برسد

در پایان قدردان استاندار محترم هستیم و امیدواریم سایر مصوبات سفر شهرستانی خود را نیز در آینده نزدیک وعده عمل بپوشاند.

گزیده ای از خبر سفر استاندار اردبیل به نمین و مطالبه گری شورای شهر نمین در همان جلسه و پاسخ استاندار محترم

رئیس شورای شهر نمین:

شهر نمین نیازمند نگاه ویژه از طرف مسئولان استانی است

وی ادامه داد:تمامی زیرساخت های فرهنگی و ورزشی شهرستان نمین از بین رفته و برخی اماکن ورزشی مکانی برای تجمع معتادان تبدیل شده است که این عدم رسیدگی و تامین اعتبار برای احیای اماکن برای شهر فرهنگی چون #نمین مایه تاسف است.

عباد جعفری در پایان از استاندار خواست تا با توجه به مشکلات قید شده نگاه ویژه ای به شهر نمین داشته باشند تا با دستور وی برخی از این مشکلات به زودی حل شود.

در پایان جلسه استاندار اردبیل دستور ویژه برای حل و فصل مشکلات مسکن مهر را به اداره راه و شهرسازی ابلاغ کرد و همچنین از اختصاص اعتبار برای احیای اماکن ورزشی در آینده نزدیک خبر داد.

هشتم اسفند ۱۴۰۰

اخبار مرتبط

نظرات