رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

اوقات شرعی

فرماندار نمین گفت: فعلا هیچ آبی به پتروشیمی آرتاانرژی اختصاص داده نمیشود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری نمین، طیب امینی با اعلام این خبر گفت: فقط خط لوله انتقال آب به این مجموعه تولیدی از سوی آب و فاضلاب احداث شده و کارخانه ملزم به تامین آب پایدار برای مصارف خود از شیوه های دیگر شده است.

وی اظهار داشت: علیرغم احداث خط لوله برای این مجموعه فعلا آب شرب برای این کارخانه از سوی آب و فاضلاب تخصیص داده نشده و اولویت تامین آب شرب برای اهالی نمین است.

بر اساس شنیده ها و حضور تعدادی از شهروندان و اعضای شورای شهر نمین در محل فرمانداری نمین در هفته اخیر کارخانه آرتا انرژی قصد لوله کشی و تخصیص ۳ لیتر برثانیه از آب شرب شهری نمین را برای راه اندازی آزمایشی این مجموعه داشت که تا این لحظه به نظر میرسد منتفی شده است.

گزارش اتفاقات روز جلوگیری از روند لوله گذاری ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱:

با توجه به تحرکات چند روز گذشته در منطقه صنعتی آرتا در نمین و به خط کردن لوله ها برای تزریق آب برای تست آزمایشی مجموعه پتروشیمی روز جمعه مورخه ۲۳ اردیبهشت ماه ، به خواست مردم اعضای شورای شهر نمین از این اقدام شبانه در روز تعطیل جلوگیری کردند.
در راستای این اقدام مردم با حضور در شورای شهر نمین خواستار پیگیری موضوع شدند و از آنها خواستند تا علل و عوامل این موضوع را بررسی نمایند، اعضای شورای شهر و شهرستان به همراه تعدادی از شهروندان و مطالبه گران به نمایندگی از شهروندان نمینی در سالن اجتماعات فرمانداری حضور یافته و برخی موارد را مورد بررسی و درخواست شهروندان نمینی را با فرماندار در جلسه مطرح کردند.

این جلسه با مدیریت فرماندار محترم و با حضور رئیس اداره محیط زیست شهرستان نمین،معاونت های اجرایی فرمانداری در مقام پاسخ به مطالبات مردمی در خصوص تخصیص آب به پتروشیمی آرتا و آلایندگی زیست محیطی این مجموعه برگزار شد.

شهروندان حاضر در جلسه و اعضای شورای شهر دلیل اصلی حضور خود در این جلسه را تعیین تکلیف تخصیص آبشرب نمین به پتروشیمی در این کم آبی شهرستان و مشکلات زیست محیطی این مجموعه در نزدیکی شهر نمین عنوان کردند و خواستار آن شدند تا این پروژه تا تعیین تکلیف قانونی از تخصیص آب به آن جلوگیری شود.

فرماندار نمین در این جلسه اظهار داشت: سلامت مردم منطقه خط قرمز ماست و فرافکنی برخی ادارات که مسئولیت برخی سهل انگاری ها را گردن ادارات دیگر می اندازند قابل بخشش نیست و برخورد جدی خواهد شد.

وی گفت : در دوره فرماندران گذشته نیز بحث کمبود آب منطقه برای ایجاد پتروشیمی برای مرکز استان نامه نگاری شده است و این موضوع باید در کارگروه ویژه ای در نزدیکترین زمان ممکن با حضور مدیران کل مرتبط با موضوع زیست محیطی و تامین آب پتروشیمی مورد بررسی قرار گیرد.

گزارش: ناصربرزگر

اخبار مرتبط

نظرات