رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 26 April

اوقات شرعی

آئین اختتامیه سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان اردبیل باحضور استاندار اردبیل، نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی، رئیس و نائب رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل، فرمانداران، مدیران دستگاه‌های اجرایی، پیش‌کسوتان و فعالان حوزه رسانه استان در تالار بیضا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیل قارتال به نقل از روابط عمومی خانه مطبوعات و رسانه‌های استان اردبیل در آئین اختتامیه سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان که عصر پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه در تالار بیضا برگزار شد و از نفرات برتر بخش رقابتی تجلیل به عمل آمد.

مسکن خبرنگاران پیگیری می‌شود

در این مراسم، صدیف بدری نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مسکن خبرنگاران مسئله مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه آماده هستیم تا اقدامات لازم را انجام دهیم.

رسانه ها روابط عمومی مدیران نیستند

 وی با بیان اینکه مدیران حق ندارند رسانه را به عنوان روابط عمومی خود بدانند تا مطالب دلخواه خود را منعکس کنند افزود: اصحاب رسانه سهم بسزایی در توسعه و پیشرفت جامعه دارند، لذا نیاز ضروری است تا توجه ویژه‌ای به وضعیت این قشر شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بودجه مطلوبی را برای خانه مطبوعات اردبیل در نظر گرفتیم تا شاهد رونق‌ برنامه‌های آن باشیم.

بدری تصریح کرد: امیدواریم چنین جشنواره‌های رسانه‌ای هرسال پرشورتر از قبل برگزار شود و چنین جشنواره‌هایی فرصت مناسبی برای تجلیل از اصحاب رسانه است.

مسؤولیت بزرگ رسانه‌ها، تقریر حقیقت و تقلیل مرارت‌ها است

در ادامه سیدحامد عاملی استاندار اردبیل با ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره مطبوعات گفت: رسانه‌ها مسؤولیت بزرگی در رشد و توسعه جوامع بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه استان اردبیل در حوزه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی نیازمند یک همت بزرگ برای رسیدن به جایگاه واقعی خود است، افزود: با شناخت منابع موجود استان و هموار کردن مسیر تحول و ثروت‌آفرینی عمومی در اردبیل، مسائل و مشکلات کاهش خواهد یافت.

استاندار اردبیل ادامه داد: استفاده از پتانسیل و ظرفیت‌های گردشگری، کشاورزی و نقاط مرزی استان که می‌تواند سهم عمده‌ای در توسعه و پیشرفت استان داشته باشد، نیازمند تحول گفتمان و نگاه حل‌المسائلی، همراهی و همدلی است.

عاملی با اشاره به اینکه تقریر حقیقت و تقلیل مرارت، می‌تواند به همگرایی انسان‌ها منجر شود، تصریح کرد: رسانه‌ها با به تحریر درآوردن حقایق و کاستن از درد و رنج مردم نقش موثری بر عهده دارند و در این میان پرهیز از عوام فریبی و نگاه تنگ نظرانه به تحول در رویکرد منجر خواهد شد.

خبرنگاران در رشد و تعالی جامعه نقش مهم و اساسی دارند

عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این مراسم اظهار کرد: در وضعیت حساس کنونی مملکت، سطر به سطر و کلمه به کلمه‌ی مطالب خبرنگاران در رشد و تعالی جامعه نقش مهم و اساسی دارد.

وی افزود: این خبرنگاران هستند که می‌توانند تاثیر مثبت در توسعه جامعه یا اثر منفی در رابطه با شکوفایی جامعه داشته باشند.

بحرالعلومی تصریح کرد: پس از ۲ سال و نیم همه‌گیری کرونا، امیدواریم اکنون با فروکش کردن بیماری، شاهد برگزاری بهتر برنامه‌های فرهنگی در سطح جامعه باشیم.

تداوم برگزاری جشنواره‌های مطبوعات استان اردبیل 

مصطفی جمشیدی، مدیر خانه مطبوعات و دبیر جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان  نیز اظهار کرد: طی ۲ و نیم سال گذشته بر اثر شیوع کرونا، برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز تحت‌الشعاع قرار گرفته بود که بلافاصله با روند نزولی این بیماری، سومین دوره جشنواره مطبوعات استان را برگزار کردیم.

وی اضافه کرد: دوره قبل این جشنواره در سال ۹۷ برگزار شده بود که تلاش می‌کنیم دوره‌های بعدی را به شکل مداوم برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: این جشنواره در بخش‌های مختلف شعار سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها»،  مدیریت شهری و شبکه‌های اجتماعی برگزار شد.

برگزیدگان سومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های استان اردبیل

بخش خبر: علی لطفی مقام سوم، نعمت محسن‌زاده مقام دوم و سمیه درازی مقام اول و تندیس جشنواره

بخش تیتر: توحید مهدوی به مقام دوم و سجاد ناصرآزاد به مقام اول و تندیس جشنواره

بخش گزارش: زهرا رضازاده مقام سوم، مهران عقلمند مقام دوم و یعقوب شاددل مقام اول و تندیس جشنواره

گزارش ویدیویی: اکبر رزمی مقام سوم، کبری عزیزی مقام دوم و توحید سیف مقام اول و تندیس جشنواره

بخش گفتگو: علی انوار مقام سوم، مریم محرمی مقام دوم و حامد قادری مقام اول و تندیس جشنواره

بخش یادداشت: کبری سعادتی مقام دوم و حامد مصطفایی مقام اول و تندیس جشنواره

در بخش عکس، رضا خان‌بابایی و در بخش اینفوگرافی، مسعود ناصری شایسته تقدیر

در بخش جنبی شعار سال: حسن سروری، مسلم نوروززاده و علی عبدی به ترتیب مقام سوم، دوم و اول

در بخش جنبی مدیریت شهری: ناصر برزگر، میرمعظم ابراهیمی و محمد زینالی مقام سوم، دوم و اول

در بخش نوشتار شبکه‌های اجتماعی: حسن فروزان مقام دوم و فاطمه شکرزاده مقام اول

در بخش گزارش ویدیویی شبکه‌های اجتماعی: سینا بندعلیزاده شایسته تقدیر

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

نظرات