رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 26 April

اوقات شرعی

در این نشست مسایل برگزاری هشتمین جشنواره گل های بابونه در فندقلوی نمین و مشکلات آب و فاضلاب شهر نمین مطرح شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ویلکیج، امام جمعه شهرستان نمین در این نشست با اشاره به اینکه منطقه گردشگری فندقلوی نمین و بخصوص بهار بابونه ها یک امتیاز خدادای برای منطقه است اظهار داشت: مسئولان باید از این پتانسیل گردشگری در منطقه را درجهت شناساندن هویت گردشگری و آگاهی سازی فرهنگ و صنایع دستی نمین به نحواحسن استفاده کنند
حجت الاسلام اسدزاده ادامه داد: نشاط اجتماعی یکی از نیازهای روز جامعه ماست و برگزاری چنین جشنواره هایی با رعایت اصول و موازین شرعی و در چارچوب قوانین میتواند در روحیه جمعی و نشاط جامعه تاثیر گذار باشد
نماینده ولی فقیه در شهرستان نمین افزود:بسترسازی برای ایجاد نشاط جامعه نقاط مثبت و منفی زیادی دارد و ما باید به جنبه مثبت این موضوع بیندیشیم و سعی کنیم کمی از دغدغه های افراد جامعه را با ایجاد شور و نشاط کاهش دهیم.
وی با اشاره به زیر ساخت های آب و فاضلاب و تامین آب شرب نمین و روستاهای همجوار(عنبران و روستاهای تابعه) گفت: پیگیری هایی که از طریق شورای شهر دربحث فاضلاب شهری با تعامل نمایندگان و مسئولان استانی و شهرستانی انجام گرفته موثر بوده و امیدواریم هر چه زودتر این زیرساخت ها تکمیل و به بهره برداری برسد
امام جمعه نمین با اعتقاد به پیگیری تخصیص آب شرب نمین به شهروندان و کارخانجات و صنایع از مجاری قانونی اظهار داشت: موضوع آب شرب یک موضوع حیاتی است و برای تخصیص آن مسئولان امر باید بطور شفاف در جریان امر قرار بگیرند و اولویت های استفاده از این نعمت الهی را تعیین کنند.
اعضای شورا شهر در این جلسه بیان داشتند: شورای شهر همانطور که در بحث عمرانی و شهری فعالیت دارد نگاه ویژه ای نیز به موضوع فرهنگ و ایجاد شور و نشاط اجتماعی در بین شهروندان را در برنامه های خود دارد.
متاسفانه برخی مسئولان با ایجاد بهانه های دست و پاگیر و جبهه گیری درمورد تنها پایلوت گردشگری نمین باعث دلسردی و حذف رادیکالی ایجاد نشاط اجتماعی و فرهنگ سازی در منطقه میشوند.
برگزاری جشنواره گل های بابونه نه تنها برگزاری یک جشنواره نیست بلکه هویت بخشی به شهرستان تاریخی و فرهنگی نمین میباشد و شورا مصمم است تا با برگزاری این جشنواره موجودیت فندقلو را به نام نمین به ثبت برساند.
اعضای شورای شهر در این جلسه از حمایت همه جانبه امام جمعه محترم برای برگزاری این جشنواره در چارچوب قانونی و رعایت اصول تقدیر کردندو بیان داشتند : جشنواره گل های بابونه یکی از پتانسیل های گردشگری شهرستان نمین محسوب میشودو امیدواریم با برگزاری هر چه بهتر این جشنواره میزبانان خوبی برای گردشگران و مسافران باشیم.
اعضای شورای شهر طی ارایه گزارشی گفتند؛ بحث فاضلاب شهری نمین در حال پیگیری و اجراست و با مکاتباتی که با مسئولان شهرستانی و استانی صورت گرفته مراحل اجرایی آن شروع شده است.
آنها همچنین از تخصیص آب شرب نمین به پتروشیمی نمین انتقاد کردند و گفتند: متاسفانه شهر نمین و روستاهای آن در بحران کم آبی قرار دارند و در فصل تابستان با قطعی آب روبرو میشوند و تخصیص آب شرب به کارخانجات هیچ توجیهی ندارد.
اعضای شورای شهر با حمایت از حق طبیعی مردم در بحث آب شرب، از بکار بردن کلمه فعلا آب شرب به کارخانجات تخصیص نمی یابد توسط برخی مسئولان ابراز ناامیدی کردند و گفتند : وقتی شرایط بحران کم آبی و قطعی آب شرب برا ی شهروندان به یک موضوع حیاتی تبدیل شده است شورای شهر به عنوان نماینده مردم با تخصیص آب شرب به پتروشیمی مخالفت خود را اعلام کرده است و از طریق مجاری قانونی پیگیر این موضوع میباشند و این اتفاق هرگز روی نخواهد داد.
در ادامه سرپرست شهرداری نمین اظهار داشت: برنامه های متنوعی همزمان با اختتامیه جشنواره گل های بابونه و همزمانی آن با میلاد امام رضا(ع) در نظر گرفته شده است که میتواند لحضات شاد و مفرح را برای مسافران و گردشگران فراهم سازد.
موسوی ادامه داد: دستگاه های اجرای باید در این جشنواره کمک حال دبیرخانه اجرایی باشند چرا که فندقلو مختص به یک شخص و ارگان نیست و مردم و سایر مسئولن نیز باید در جهت برگزاری هرچه باشکوهتر این جشنواره همراهی نمایند.

گزارش : ناصربرزگر

اخبار مرتبط

نظرات